Paste

 Ei, și acum pe seară, fomiicăă!!! Mă duc la cantină, unde în lipsa lu tanti Jeni trebuie să gătesc eu. Din ce-am găsit prin depozit cred că merge să fac niște paste cu brânză: fierbem pastele (penne rigatte – my favourite)  în apă cu sare și ulei. Întâi lăsăm apa să fiarbă apoi punem pastele și le lăsăm la fiert vreo 6-7 minute, să fie puțiiiiin tari. Pastele se scurg într-o strecurătoare și apoi se clătesc sub un jet de apă rece-rece.  Se lasă la scurs.  Luăm o tigaie de teflon ( pe asta scrie Tefal) și o încingem pe aragaz. Apoi punem în tigaie niște unt ( cam 1/5 dintr-un pachet întreg). După ce se topește untul, se varsă în tigaie pastele care între timp s-au uscat în strecurătoare. Se călesc vreo 5 minute după care se presară peste ele brânza dată pe răzătoare și se amestecă. Se lasă la foc potrivit până când brînza se topește și se rumenește pe alocuri.

Haideți la masă, am făcut destule porții!

Vasele? las că le spală tanti Jeni luni când o veni la lucru…

10 Responses to Paste

  1. se gateste relaxat si bine aici. sarumana pentru masa si mi am spalat si farfuria … ca sa nu se mai chinuie tanti jeni

  2. cristiangheorghe spune:

    Să-ți fie de bine, Mihnea! Deci poți fi și băiat cuminte 🙂

  3. pai sigur nea cristi! da mi au pus ei eticheta si nu se mai uita la sufletul meu de om bun. ce sa faci … capu face capu trage. poate ca nici pe mine nu trebuia sa ma ia gura pe dinainte la mormo in pagina … da alea erau conditiile in care ma despartisem de lumea de pe roz. am intrat acolo , am vazut ca situatia e ok … si n am aruncat nici macar un servetel pe jos. si se ia dom’ andrei de mine aiurea. ee.. asta e. ma descurc io cumva

  4. Patachephyl spune:

    și mie-mi plac „al dente”, prefer să le gratinez la cuptor, iar în ce privește untul… cred ca bag cel puțin dublu, plus că am grijă ca brînza să fie grasă-grasă… vai de colesterolu’ meu 😦

  5. cristiangheorghe spune:

    Pata, mulțumesc pentru sugestie. Voi încerca varianta gratinată data viitoare!

  6. maria spune:

    -azi e duminica ,ce ne dai bun?
    -ne primeste Tanti Jeni pe toti?
    -n-am gasit gamela ,cre’ ca mi-a furat-o(imprumutat-o)careva
    -poti incerca varianta :paste cu miere si nuci(gratinate) si ciocolata ,ca tot e duminica azi

    • cristiangheorghe spune:

      Dragă Maria,
      Pastele cu miere și nuci gratinate și ciocolată sunt un desert minunat. Să nu îndrăznești să nu faci azi așa ceva.
      Dacă tot sunt maestrul la bucătărie azi, cred că fac plăcințele de cartofi. Poți veni și fără gamelă.
      Da, tanti Jeni ne primește pe toți, vorba dumneaei: ” Intrarea liberă, scapă cine poate…”

  7. placintele de cartofi … n am vazut in viata mea da accept sa fiu spamat cand iese prima tava 😀 deja salivez

  8. ma luase foamea pe dinainte

Lasă un răspuns

