Kremzli

Iar gătim din sărăcie. Am dat peste niște saci de cartofi dosiți de tanti Jeni. Las că vede ea când o veni maine…

Curățăm niște cartofi, îi spălăm și îi dăm pe răzătoarea fină, într-un castron mare.  Stoarcem compoziția și scurgem din castron lichidul roșiatic ce rezultă din rasul cartofilor. Adăugăm apoi ouă și făină. Raportul ar fi 2 ouă și 3-4 linguri de făină presărate peste 6 cartofi mari rași în castron. Se amestecă totul bine până când compoziția devine omogenă. Sare și piper după gust. Se încinge tigaia. Se pune ulei în tigaie. Apoi cu o lingură mare se ia din compoziție și se pune în tigaie precum ai face chiftele. Într-o tigaie ar încăpea vreo cinci plăcințele de cartofi care se lasă să sfârâie până devin aurii. Mirosul plăcut e garantat. Se servesc calde. Prin ungurime chestia asta se cheamă kremzli.

Bon apetit. Săraci dar sătui.

15 Responses to Kremzli

  1. maria spune:

    noi venim cu berea?ne lasa Tanti Jeni?

  2. maria spune:

    … buna bere,merge si irish?

  3. maria spune:

    once black never go back

  4. Andrei spune:

    Eu am un masterat in prepararea mujdeiului, ceea ce aduce cresteri semnificative pe piata internationala a berii. Mujdeiurile pe care le prepar eu, pot face si dintr-o bucata de scandura sau plastic, un deliciu culinar. Pentru cei interesati, cursuri de vara, pe plaja, aici la mine.

  5. maria spune:

    @Andrei- s-a facut ,tot mi-am dat copiii la scoala de vara ,am si eu timp de niste cursuri intensive, doar la sectiunea „crema de usturoi”,asta agreeaza poporu’ p’aici

  6. Andrei spune:

    Pai eu despre ce vorbeam? Doar nu crezi tu ca m-am sacrificat pe bancile facultatilor ca sa invat cum se amesteca usturoiul cu apa chioara.

  7. Andrei spune:

    Tanti Jeni
    Stiu si io o specialitate ungureasca. Se bate un ou si se taie painea in felii subtiri. Se unge cu ou si se prajeste in tigaie, cu ulei daca este. Cand iti este foame, mai ales, e chiar gustoasa. Asta nu inseamna ca nu prefer o friptura la gratar, dar specialitatea ungurilor se face in 5 minute.

  8. cristiangheorghe spune:

    Andrei, e ceva simplu și colosal de gustos. La ei se cheamă ” Bundas kenyer” ( se citește bundaș chenir).

  9. maria spune:

    ok ,s-a facut !Unde se tin cursurile jersey sau California?

  10. April spune:

    Doamne, ce m-ai nimerit. E mancarea mea preferata.
    Cristi, eu stiam ca vine de la evrei nu de la unguri, dar poate sunt gresit informata. Oricum maine imi mai fac o tura.

  11. […] forme: puree, copți întregi la cuptor serviți cu saltă de ulei și ceapă, sau sub formă de kremzli. La fel, îmi place foarte mult mămăliguța cu brânză și smântână. Mămăliguța moale, […]

Lasă un răspuns

