Plăcintă cu mere

Offf… se mai termină un weekend… Ne-am odihnit după o săptămână destul de activă: murături… must… ziua Mirunei.. Aaaa, nu v-am povestit cum a fost la ziua Mirunei! Păi a fost super! Fata nu se aștepta la așa surpriză din partea lui tanti Jeni, plus că, în afară de tort, a primit și mici cadouri: din partea mea, acel pachețel ( pe care tot tanti Jeni mi l-a pregătit, știți doar…) care conținea o cutiuță muzicală ce avea această melodie. Micii chinezi, chiriașii din butoiul cu varză a lui tanti Jeni, i-au dăruit un bob de orez pe care era frumos caligrafiată, chiar de ei,  ”Antologia de 300 de poezii din dinastia Tang (618 – 907)”  compilată de un oarecare Shun Zu prin1763. Miruna a promis că va purta acest bob de orez la gât, ca medalion. Cățelul Dowgird i-a cântat ( mă rog, hăulit-schelălăit) sărbătoritei ”Mulți ani trăiască”, evident fără versuri. Mirunei i-a plăcut atât de mult încât l-a luat în brațe pe patruped, faptă care nu a rămas nepedepsită, Dowgird lingând-o voios pe toată fața. Deci, ce să mai,  a fost super.

Tot săptămâna trecută am primit încurajări din partea Ninei , ocazie cu care ne-am ales cu un link gratuit pentru o lună pe blogul domnului Radovicescu.

Totuși, n-am stat degeaba în weekend: tanti Jeni a pregătit o minunată plăcintă cu mere.

Pentru 1,5 Kg de mere a mai folosit:  2 cești cu zahăr, făină, o ceașcă de lapte bătut, 1 plic de praf de copt, 1 ou, niște griș, sare și un pachet de margarină. Să nu uit! Mai trebuie și scorțișoară!

Ca să facem coca folosim margarina, oul, zahăr, laptele bătut, niște praf de copt, și făină. Pentru conținutul magic, merele curățate de coajă se dau pe răzătoare și după ce se storc se adaugă scorțișoară. Împărțim coca în două părți egale. Una dintre ele ( eu o aleg pe cea din dreapta) se întinde într-o tavă ce a fost în prealabil unsă și tapetată. Peste ea se presară niște griș apoi punem compoziția de mere rase și scorțișoară Apoi se pune peste, întinsă,  și cealaltă parte de cocă ( aia din stânga). Pac! Se pune la cuptor. După ce se scoate plăcinta de acolo, evident coaptă, o pudrăm cu zahăr pudră. Dacă avem chef de joacă ne putem pudra și pe nas. Se lasă la răcit și apoi se feliază.

Vrăjit de miros, ne-a bătut în geam un băiat care ne-a lăsat niște pliante cu BaniPePost. A căpătat în schimb o felie de plăcintă.

Deci luni dimineață, pe lângă sandvișuri, cafea și ceai, vă așteptăm și cu această minunată plăcintă cu mere. Tanti Jeni, da plăcintă cu bere o exista?

2 Responses to Plăcintă cu mere

  1. maria spune:

    Ma Tante ,trei pachetele pentru scoala ,la prima ora ,te rog sa ai pregatite! Multumeeeeesc!(de asta ma tot bateau la cap ai mei copii ca miroase a placinta cu mere….)

Lasă un răspuns

