Pârjoale

Deci , whoaaa, ce firmament ne-am tras! Tanti Jeni e foarte mulțumită de cum am ieșit noi acolo, drept pentru care m-a însărcinat ,ca începând de astăzi, să am grijă să nu se pună nici un fir de praf pe mândrețea de operă de artă.

Că tot mai rămăsese niște carne decongelată de ieri, de la ruladă, tanti Jeni s-a gândit să ne răsfețe și astăzi, de data asta cu o specialitate tradițională: pârjoale moldovenești. Super tare!

Deci ca să ne lămurim cum stă treaba: pentru 500 g de carne de porc mai avem nevoie de 100 de grame de ceapă, 100 de grame de morcovi, 4 căței de usturoi, 3 ouă, 50 de grame de făină, 200 de mililitri de ulei, 200 de grame de pâine albă, o legătură de mărar și una de pătrunjel. E bine să aveți pe lângă voi și pe prietenii casei, sarea și piperul.

Cum le combinăm: se montează mașina de tocat carne și se toacă împreună carnea ( spălată în mai multe ape reci și curățată de pielițe) cu pâinea înmuiată în lapte ( stoarsă după aceea), ceapa, usturoiul și morcovul. Ouăle se sparg într-un bol și se bat puțin, apoi se amestecă cu cea ce s-a tocat mai sus. Se presară apoi verdeața tocată mărunt și se amestecă din nou până la omogenizare. Dacă, eventual, compoziția este prea moale, se adaugă pesmet.

Se fac gogoloaie de carne și se alungesc puțin, precum frații lor de tocătură, micii. Se prăjesc în tigaie pe ambele părți și gata!

Pentru servire, tanti Jeni pune pârjoalele pe un platou cu frunze de salată și felii de ardei gras și gogoșar. Cred că și azi merge must, nu? Că trebuie să-l terminăm…

Desert rapid: clătite făcute de Miruna, cu (evident) dulceață de vișine dar și cu brânză dulce și stafide.

Pe mine mă găsiți cocoțat că șterg firmamentul de praf… Cum, tanti Jeni, trebuie să vin și mâine?!?!

12 Responses to Pârjoale

  1. April spune:

    Tanti Jeni, azi ti-ai gasit sa ne faci ceva cu carne? Ceva de post n-ai? numai must? 😉 o fi bun si ala…am auzit ca ti-a ramas ceva zacusca prin camara, o pot lua? nah, ca voi papati parjoale…:(

    • cristiangheorghe spune:

      @April: uof, uofff… că numai la post nu ne-am gândit… Zacuscă avem că am făcut să ajungă… Poți lua, April, bineînțeles! O fi și mâine post? Mai facem un tur de pârjoale… Tot vin să șterg praful de pe firmamentul cel nou…

  2. April spune:

    Imi lasati si mie doua pt maine 😉

  3. nik26 spune:

    Minunat firmament! 😉 Si sunt sigura ca nu se va asterne praful pe el!

  4. drawforjoy spune:

    Ma abonez iar la desertul Mirunei. Vreau cateva clatite maricele cu branza dulce si stafide; sunt lesinata dupa ele 🙂

  5. cristiangheorghe spune:

    @nik26: mulțumim pentru compliment! Păi să știică nu se așterne praful, atâta-mi trebuie…
    @draw: da, da, alea sunt excelente. și sunt și măricele, evident! Poftă mare!

  6. neamtu tiganu spune:

    tanti Jeni, nu sta bre cocotata ca se vede…, ptii drace ce ierea sa zic! Da daca n-am carne pot sa pun mai multa piine?

    Miine ie un fel de zi nationala a Germaniei, ce sa gatim?

    • cristiangheorghe spune:

      @neamțu țiganu: cum, bre, mâine de ziua Germaniei, vrei să pui mai multă pâine decât carne? Păi mai alunecă berea la fel? Măi, cu bucătăria germană nu prea… dar îți recomand cârnații ăia pe grătar cu sos de ceapă călită. Și evident ” das beer”. Sper că am conjugat corect.

  7. neamtu tiganu spune:

    conjugarea corecta a substantivului das beer ie „das Bier”. plural die Biere, care insa nu se foloseste chiar daca se utilizeaza.

    Miine sunt invitat la un chef si deci postesc pina..

    • cristiangheorghe spune:

      @neamțu: mulțumesc de corectare. ”Die Biere” mi se pare corect, noi nu folosim berea decât la plural p-aici. Preferabil cehească, Ai încercat?

  8. Pataphyl spune:

    Cristiangheorghe, Tanti Jeni fată hăii! Săriți că s-o dat dezlegare la NHL, Flyers au început ca din pușcă, da’ oricum, lunu-i drumu’ playoffului, off-off-off lelițooo!

    Numai că sîc, eu am playoff, la baseball, unde Phillies ai mei intră-n lupta cea mare pentru al doilea titlu consecutiv! GO PHILLIES!

Lasă un răspuns

