Roșii umplute

Am pus-o. De azi, tanti Jeni ne-a băgat pe noi, personalul cantinei, în programul de sănătate curată desfășurat sub sloganul: ” Nici o zi fără mișcare, de vreți să primiți mâncare!” Adică trebuie să executăm în fiecare zi program sportiv. Că tot a început playoff-ul la baseball, tanti Jeni a amenajat în spatele cantinei un teren special, unde să dăm cu mingea-n bâtă. Sau invers, încă nu ne-am prins. Și asta nu-i nimic! A comandat deja instalația frigorifică prin care piscina noastră ( știți voi, aia făcută de Dorel, Jenel și Gigel astă vară) va fi transformată în patinoar de hochei. Bravo, tanti Jeni! Halal! Adică nu e suficient că ne uităm la meciuri la teveu? Ce, ăla nu e efort? Cel mai supărat e cățelul Dowgird care a trebuit să-și mute oasele îngropate de pe terenul de baseball în altă parte. Acu trebuie să le găsească pe toate că nu și-a făcut și el o hartă. Până una-alta, o să-l rugăm pe domnu Pataphyl să ne învețe și pe noi regulile la baseball, că noi ne-am uita la teveu și n-am înțeles mare lucru. În schimb, lui tanti Jeni i-a plăcut cum sunt îmbrăcați jucătorii și căștile alea lucitoare ale bâtarilor ( adică ăia cu bâtele). A zis că noi n-avem nevoie de căști că are grijă dumneaei să ne găsească niște crătiți vechi pe care să le punem pe cap pentru protecție.

În fine. Hai să vedem ce mâncăm azi, că sport pe burta goală nu prea merge. Ce-ați zice voi de niște roșii umplute? Da, normal că-s umplute cu mâna dar nu cu aer ci cu șuncă, orez și cașcaval. Foarte gustos! Tanti Jeni a ales niște roșii mari azi din piață pentru acest proiect. Pe lângă ele a mai băgat în combinație următoarele elemente: pentru vreo 12 roșii ar veni 1 cățel de usturoi, 500 g cașcaval ras peste tot, 300g șuncă afumată, 10 ciup-ciup-ciupercuțe, 100 grame de orez prefiert, o legătură de pătrunjel, sare+piper și niște legume uscate. Roșiile se spală, li se taie un căpăcel deasupra, apoi cu o linguriță le scobim de miez cu atenție să nu se zdrobească. Le contemplăm puțin, apoi tocăm în cubulețe mici șunca, tocăm ciupercile și le amestecăm într-un castron cu cașcavalul ras, pătrunjelul tocat mărunt, piperul proapăt măcinat, cățelul de usturoi (pisat în prealabil), orezul prefiert și miezul din roșii care a fost tocat și el și pus în acest amestec cu tot cu zeama aceea din roșii. Am întrebat-o pe tanti Jeni ce e aia orez prefiert și ea mi-a zis că este un tip de orez care a fost fiert un scurt timp înainte de a fi decorticat. Din cauza aceasta are o culoare maronie. Bun, am mai învățat ceva azi. Acum, roșiile scobite se umplu cu acest amestec și apoi se pun într-un vas de Jena. Se picură peste roșii un pic de ulei de măsline extravirgin și vasul se bagă la cuptor pentru aproximativ o oră.

Nu puteți rata această minunată specialitate! Mai ales că se servește cu un minunat vin alb. Mamă, să vedeți ce mai nimerim noi mingea cu bâta după vreo câteva pahare de vin.. Hopa!

Ca desert, Miruna cea dulce ne-a pregătit azi compot de caise preparate foarte simplu și eficient: caise puse în borcane de 700g, vreo 3-4 linguri de zahăr per borcan, completate borcanele cu apă, închise bine și fierte în Baine-Marie vreo 40 de minute.

Cam atât pentru azi. Eu am început cu vinul. Hai noroc!

8 Responses to Roșii umplute

  1. drawforjoy spune:

    Eu ma bag la compot, si daca a mai ramas un colt de placinta pe undeva. Cand vin sa vopsesc pe la cantina vreau sa le gasesc in dulap.

  2. nik26 spune:

    Parca exista o vorba de genul: o imagine face cat o mie de cuvinte? 🙂 Eu la imagini cu mancare am cam devenit imuna, le admir, dar atat. La ale tale descriei… salivez! 😦

  3. nik26 spune:

    Vezi ce-mi faci? 😦 Am mancat un „r” mai sus!

  4. viatanomada spune:

    Sunt pe drum,sper ca mai aveti si pentru mine,iar vinul „la pachet” ca-s in trafic si mai am nevoie de permis!!!Pot sa le incalzesc la microunde si intre timp savurez vinul!!!!!???????????

    • cristiangheorghe spune:

      @viatanomada: ține cu dinții de permisul ăla, maică! Ți le dăm noi calde într-o izotermă și vinul la termos. Doamne-ajută!

Lasă un răspuns

