Mâncărică de cartofi

Offf… M-am trezit târziu astăzi! Mă uitam pe fereastră la vremea de afară și nici nu-mi venea să mă dau jos din pat. Dar foamea… datoria… ce să-i faci? Plus că m-am trezit și cu un SMS de la tanti Jeni: ” Vino la treabă, puturosule, sau vrei să-ți aduc cartofii la pat să-i cureți? Cu drag, tanti-ta Jeni”. Cartofi? Iar cartofi?!?! După aia mi-am adus aminte că azi e vineri și e post… În fine. Hai să vedem ce combină tanti Jeni la cartofii ăia, că vrea să facă o mâncărică de cartofi, de post. La un eșantion de 10 cartofi chinuim două cepe, 2 morcovi, o țelină, un ardei roșu, niște cozi de praz, niște roșii în bulion, dafin, cimbru, piper, sare, și ulei, vreo 2 linguri, așa. Sper că n-am uitat nimic. Ceapa, morcovii, țelina se curăță, taie și se călesc în ulei. Se adaugă apoi ardeiul, prazul și cartofii tăiați cubulețe. Se condimentează și se acoperă cu apă lăsându-se apoi la fiert. Când cartofii sunt aproape fierți se adaugă roșiile în bulion și se mai lasă un pic la fiert până se formează sosul. Când e gata, se presară puțin pătrunjel verde tocat și se servește mâncărica alături de niște murături asortate. Cred că ar merge și un vin fiert pe frigul ăsta.

Miruna face azi cu mânuțele ei delicate, bezele cu nuci. Nu folosește mare lucru: 3 albușuri, 50 grame de nuci, două pachete de zahăr vanilat, 200 grame de zahăr pudră și o linguriță de zeamă de lămâie. Albușurile se bat cu telul adăugându-se treptat zahărul și praful de vanilie. Bătutul ăsta se face vreo 5 minute la cald în bain-marie ( credeam că e o stațiune balneară prin Franța…) și apoi 10 minute la rece, până se întărește compoziția. Se adaugă apoi lingurița de zeamă de lămâie. Între timp, pe o tavă se așează o hârtie albă pe care se unge un strat foarte subțire de unt. pe hârtie se pun grămăjoare de compoziție, punând apoi pe fiecare grămăjoară câte 3-4 bucățele de miez de nucă. Se coc la cuptor până se întărește albușul. Când se scot din cuptor, se desfac de pe hârtie cu un cuțit.

Sper să vă placă meniul de azi. Fiind vreme urâtă afară azi nu facem sport. Ce bine! O să stau cu fundul pe cuptor și o să mă uit la seriale pe laptop toată ziua. Și la multe, multe meciuri de hochei. Poftă bună!

2 Responses to Mâncărică de cartofi

  1. Pataphyl spune:

    Tanti, la mîncărica aia divină nu se poate adăuga oarece costiță rumenită? Că eu am cam hălăduit oleacă pe Coasta oceanului ăla mare și din coastă-n coastă am intrat la idei… Am uitat să-ți spun că eu sînt slab ca un țîr din cauză că nu prea mănînc dulciuri (sau invers, nu știu cum e mai corect), dar azi m-am dat pe lîngă bezelele alea, am adulmecat ce-am adulmecat, pîn-la urmă… dar mai bine nu-ți spun! În fine, mai sînt cîteva pentru musafiri, decît să le vină rău mai bine mă sacrific eu!

    P.S. Era s-o pățesc cînd am lins cuțitul ăla de desprins de pe hîrtie.

    • cristiangheorghe spune:

      @pataphyl: măi ce șapcă ne-am tras! Ești băgat în playofful MLB până peste cozoroc! Da, desigur că merge și o costiță la mâncărica asta, chiar și un cârnăcior afumat! Cât despre diulciuri, stai liniștit. Miruna are grijă să ajungă desert la toată lumea. Mai ales când e vorba de bezele 🙂 Go, Phillies, go!

Lasă un răspuns

