Iahnie. Baclava

Aseară, pentru că tot știa că n-am treabă , tanti Jeni mi-a trimis un SMS drăgăstos: ” Golanule, tot freci duda, du-te la cantină și pune fasole la înmuiat dacă vrei să pupi iahnie mâine. Ai ajuns?” Of, of.. ce să fac? Am pus pauză la serial ( tocmai mă uitam la noul episod din ”Neveste disperate”) și m-am dus. Știți doar că dacă fasolea nu stă la înmuiat se fierbe mai greu. Așa că dis de dimineață, tanti Jeni s-a apucat de făcut iahnie de fasole cu afumătură. Păi, la un eșantion de 300 grame de fasole, dumneaei a mai combinat 3 linguri de ulei, o ceapă mare și frumoasă, trei linguri de bulion, legume uscate și niște costiță afumată. Buuuuun… a pus fasolea la fiert și după vreo jumătate de oră a pus și costița afumată. A curățat ceapa, a tăiat-o frumos, nu foarte mărunt, și a călit-o în ulei. Când fasolea era aproape fiartă, a pus ceapa, uleiul, bulionul și niște legume uscate pentru gust. A așteptat până s-a fiert fasolea și gata! Pe fiecare porție tanti Jeni presară pătrunjel și adaugă unul sau doi cârnăciori prăjiți, după pofta inimii.

Hmmm… ia să vedem ce bunătăți pregătește Miruna azi, cu mânuțele ei delicate. Baclava! Minunat!  La 500 de grame de foi de plăcintă, Miruna a  folosit cu măiestrie o cană de unt topit, două căni de alune și nuci tocate mărunt de tot, două căni de zahăr, o cană de miere, o cană de apă ( o mai fi rămas vreo cană să beau și eu ceva azi…)  o linguriță de scorțișoară, și o lingură de zeamă de lămâie. Se amestecă bine alunele, nucile, scorțișoara, zahărul și trei sferturi din cantitatea de miere, până se obține un amestec omogen. Foile de plăcintă se separă și se ung fiecare cu unt. Tava în care se va coace baclavaua se unge și ea cu unt și se așează în ea jumătate din cantitatea de foi. Amestecul omogen se pune peste ele iar deasupra se așează cu grijă cealaltă jumătate de foi de plăcintă. Peste ultima foaie, Miruna toarnă restul de miere și o întinde frumos, ca un poem. Apoi, cu delicatețe taie foile de deasupra cu un cuțit, trăgând linii paralele,  pentru ca mierea să pătrundă și în interior. Minunat! Se pune tava la cuptorul preîncălzit și așteptăm să se coacă.

Prietena noastră Roxana, aflând de baclava ( una din dulciurile ei preferate) a venit degrabă la cantină și a imortalzat momentul în care dulcea noastră Miruna pregătește minunatul desert. Inspirațional, nu-i așa?

Prieteni, iahnia e caldă, berea e rece, baclavaua dulce și siropoasă, ce mai așteptați? Veniți degrabă pentru că, știți doar, altfel vede omul muncii situația cu burta plină! Poftă bună la masă!

 

 miruna-face-baclava

5 Responses to Iahnie. Baclava

  1. miju spune:

    hehe, gand la gand cu bucurie. am pus si eu, de cu seara, fasole la inmuiat, dar pentru ciorba(cu tarhon si afumatura). dar la cat am pus, pentru ca imi lipseste simtul proportiilor, cu siguranta o sa imi ramana si de o fasole batuta.
    ce chestie, uitand sa iau fasole de la tara, am intrat ieri intr-un magazin sa cumpar; aveau 4 sortimente, primul pe care am pus mana era bulgaresc – neeeh, nu iau, ma uit la unul romanesc si… ce citesc pe ambalaj? fasole uscata importata din china. urmatoarele doua la fel, cu lauda „importat si ambalat in romania de…”. normal ca am luat de la fratili meu bulgar pana la urma

    stii ceva? tanti jeeeniii!!! pana ajung eu sa-mi prepar ciorba, nu mai bine trec sa bag un blid de iahnie la tine? m? si-apoi iti trimit la sufertas niste ciorba, cu cursa de 7? cu clantele n-o sa aveti probleme, ca eu ma ling constiincios pe toate degetelele dupa baclava, urma de miere nu ramane, parol!

  2. cristiangheorghe spune:

    @mijule: dacă ai drum prin Maramureș, au ăia niște fasole cu bobu cât casa, foarte gustos! Dacă trec eu primul pe acolo, îți aduc! Fii antenă cum facem cu iahnia: vii și papi cât vrei, dar vii fără ciorbă. În schimb, mă chemi când mai faci ficăței din ăia cu ceapă, stinși cu vin și orez. Dar rămâne între noi, nu mă spui lu tanti Jeni!

  3. nik26 spune:

    De iahnie de fasole nu ma satur niciodata! 🙂
    Si daca a fost si lasata la inmuiat si fiarta bine, clar e bun si pentru mine macar un bob! 😀

  4. cristiangheorghe spune:

    @nik26: ce un bob, ia un castron, te rog. Să-mi dai și mie o inimioară din aia de ciocolată din gravatar. Miam-miammm…

Lasă un răspuns

