Vinete. Cataif

Nuș de ce se bucură lumea că e vineri. Mare chestie. ” Băăăăi, azi e vineri! Începe weekendul!” Ei, și? Problema e că mie vineri mi se termină weekendul! Cum, nu știați? Eu am weekend de luni până vineri: stau pe aici pe la cantină, mănânc bine, mai fac mișcare, sport ( știți doar programul impus de tanti Jeni…), mai ajut la bucătărie,mai curăț o cartoafă, mai o vrăjeală cu Miruna ( fără să mă vadă tanti Jeni, evident)… Eeeei, dar sâmbătă și duminică? Apucă-te, Gheorghe, fă-ți de mâncare singur, tată, ce găsești prin frigider… Spală-ți singur vasele, strânge după tine, păi se poate? Plus că sâmbătă și duminică am program de vizionat meciuri la teveu, filme pe laptop… Vedeți ce program încărcat am eu în astea două zile de care voi vă bucurați ca fiind libere? Offf…

Plus că vinerea avem meniu de post… nu că n-ar fi bun, dar o bucățică de cărniță acolo… În fine, gata cu plângerile! Suntem băieți mari ce naiba. Ia să vedem noi ce avem azi la meniu. Tocăniță de viineteeee!!!! Din câte văd eu, la două vinete măricele, tanti Jeni mai folosește doi morcovi, două cepe, 3 roșii, o țelină, doi ardei grași, doi gogoșari, o lingură-două de ulei, pătrunjel verde-verde, sare și piper. Păi, ia tanti Jeni vinetele alea, le spală, le curăță, le taie în felii de vreun cm grosime și le presară cu sare grunjoasă. Le lasă la scurs cam vreo jumătate de oră apoi le trece printr-un jet de apă rece. Le fierbe vreo 3 minute în apă clocotită și le lasă apoi la răcit pe o farfurie întinsă. Între timp,tanti Jeni călește ceapa tocată mărunt, apoi adaugă în oală morcovii, țelina, ardeii și gogoșarii, toate tăiate, apoi se pun vinetele, le amestecă și le lasă la înăbușit vreo 5 minute. Adaugă apoi apă fierbinte cât să acopere totul și le lasă la fiert vreun sfert de oră. Apoi se adaugă roșiile decojite și tăiate cubulețe și se mai ține oala la fiert vreo 10 minute. Între timp, tanti Jeni pregătește mămăliguța! Păi, nu v-am zis de mămăliguță, nu? Vă spun acum. Păi, mămăliguța se prepară în stil clasic, numai că la sfârșit se adaugă 50 g de unt și 100 grame de parmezan ras. Apoi, se compilează totul într-o tavă: se pune în ea tocănița și apoi cu o lingură se pun porții mici de mămăliguță. Peste mămăliguță se mai pune niște unt și apoi tava se bagă la cuptor unde totul stă la copt cam vreo 20 de minute, umplând cantina de un miros foarte foarte apetisant.

Miruna pregătește azi un cataif cu frișcă, dulce ca zâmbetul ei. Prin mânuțele ei delicate vor trece 500 grame de fidea, 400 grame de zahăr, 500 grame de frișcă, esență de rom și zahăr vanilat. Miruna unge cu delicatețe și măiestrie o tavă cu unt, apoi așează în strat subțire fideaua. apoi pune cu grijă tava la cuptor pentru vreo 10 minute până când fideaua se rumenește ușor. Între timp, ea pregătește siropul: pune zahărul la fiert în 400 ml de apă șidupă ces-a îngroșat adaugă esența de rom și zahărul vanilat. Siropul se toarnă peste fidea șiapoi se mai pune la cuptor pentru vreo 20 de minute. După ce se scoate din cuptor se lasă la răcit și apoi se întinde deasupra frișca bătută cu zahăr. Super crocant! Super dulce! Super Miruna!

Ei, cam ăsta e meniul pe ziua de azi, sper să vă placă! Eu vă urez un weekend plăcut și nu uitați ce v-am învățat: altfel vede omul muncii situația cu burta plină… Poftă mare!

 

4 Responses to Vinete. Cataif

  1. viatanomada spune:

    Dumnezeule,de cand nu am mai mancat asa o delicatesa…..cataif la noi ,bine pregatit,mai rar.Mirunaaaaaaaaaaaaaa,multumesc frumos pentru deserturi,curata desfatare a papilelor gustative !Pentru desert am inceput sa trec mai des pe la cantina.

  2. Nik26 spune:

    Tocanita de vinete e extraordinar de buna, deci nu ai motive sa te plangi! 😉

  3. viatanomada spune:

    hai ma,ca nu ma plang…….da-mi plac tare dulciurile

  4. April spune:

    Buna mancarica. Pacat ca n-o gasesc in frigider la mine 🙂

Lasă un răspuns

