Friptură. Cioco.

Ahhhhh…. M-am trezit târziu azi. Dimineața, când am văzut vremea de afară m-am ghemuit sub plapumă în poziția fătului și mi-am zis că nu ies de acolo până mâine. Și era așa cald și bine… și tocmai aveam visul meu preferat ( cel cu fetele din serialul ”Baywatch”, știți voi…) când deodată a bipăit telefonul: SMS de la tanti Jeni, plin de dor și drăgălășenie ca întodeauna: ” Puturosule, vii odată ? Au rămas vase nespălate de ieri!”  Offf, ce să fac…. Nici nu știu cum am găsit drumul spre cantină, GPS-ul meu interior îmi șoptea în creier” prima la stînga… a doua la dreapta…” dar mergeam așa, ca teleghidat, cu ochii închiși. Cafeaua și-a făcut efectul rapid, dar ceea ce m-a trezit la viață a fost mirosul acela inconfundabil de friptură….

Da, tanti Jeni pregătește friptură cu smântână, o rețetă foarte simplă și gustoasă. La 4 fileuri de carne de porc, se mai folosesc 3 căței de usturoi, un pahar de vin alb, o ceapă mare, două linguri de smântână. Carnea se pune la marinat cam vreo 4 ore în frigider într-o mixtură lichidă magică formată din vinul alb, ceapa tocată și usturoiul pisat. Se mai completează cu puțină apă.  După ce stă la marinat, carnea se pune într-o oală cu ulei și se prăjește puțin, cât să prindă culoare. În oală se adaugă apoi puțină apă pentru a fierbe carnea. Crestăm puțin feliile de carne pentru a lăsa zeama să pătrundă în ea. După ce s-a fiert bine carnea, se adaugă, apoteotic,  smântâna. Se poate servi foarte bine cu garnitură de legume fierte, ciuperci și salată verde. Și un pahar de vin, evident.

Miruna pregătește azi unul din deserturile mele preferate: ciocolată de casă. La 500g de lapte praf, mai sunt necesare 200g de unt, 100g de cacao, 1kg de zahăr pudră, 200 mililitri de apă. Zahărul se dizolvă în apă într-o cratiță. E important ca zahărul să fie dizolvat complet înainte de a continua. Se adaugă apoi cacao și laptele praf, amestecând continuu pentru omogenizare. Se adaugă apoi untul în bucățele mici și se amestecă bine până când acesta se topește. Se adaugă apoi umplutura: Miruna a pregătit trei categorii de ciocolată de casă: cu nuci, cu alune și cu stafide, după preferințele fiecăruia. Am uita să vă spun că a adăugat și puțin rom, pentru savoare. Compoziția se pune într-o tavă unsă cu unt și se pune la răcit în frigider, până când se întărește.

Brrr… numai când gândesc cuvântul frigider mă ia cu frig, așa că propun următoarele tipuri de agent termic: vinișor și ceai de fructe de pădure.

Hai că am rezolvat-o cu masa și azi, sper să vă placă. Pe mine mă găsiți spălând vasele, sper să nu adorm cu capu-n chiuvetă… Poftă mare!

4 Responses to Friptură. Cioco.

  1. viatanomada spune:

    ….hmmmm……..ciocolata si vin fiert,curata bomba…..

  2. Nina spune:

    Aseara am avut de gand sa bag un vinisor, dar socoteala de pedrum u se potriveste cu cea de acasa, asa ca a ramas pentru azi. 🙂

  3. Nik26 spune:

    Abia acum mi-a mirosit mie a friptura! ;)) Nu am mai mancat de nici nu mai stiu cand, iar a voastra pare si f. bine facuta! 😀 Deci daca a mai ramas vreo bucatica… :b

Lasă un răspuns

