Ardei gras. Compot

Offf… ieri am lipsit de la cantină… Mi s-a făcut atât de dor de cafeluța de dimineață încât astăzi am ajuns primul. Evident, am și curățat firmamentul de frunze uscate că i se puseseră pe fața desenată a lui tanti Jeni, ziceai că are mustăți ca și Groucho Marx.

Azi e vineri, deci mâncăm de post. Ia să vedem ce a pregătit tanti Jeni pe masa de tortură: cam un Kilogram de ardei gras galben și roșu, 2 morcovi, 4 cepe potrivite ca mărime, niște legume uscate, pastă de roșii, piper, usturoi, mărar și pătrunjel verde. Deci e clar: va face o tocăniță de ardei gras. Păi nu e rea deloc! Ia fiți atenți: ardeii se coc pe o tablă, apoi se curăță de coajă, sâmburi și cotoare, se desfac și se așează pe un platou, unde se taie mărunt. Între timp se călește ceapa cu morcovul ras (pe răzătoarea mică) și se adaugă ardeii și usturoiul pisat. Se pun apoi și legumele uscate împreună cu pasta de roșii și se amestecă bine, bine. Când este totul gata se adaugă verdețurile: mărarul și pătrunjelul. Evident totul se servește cu mămăliguță fierbinte și aurie… Mmmmmm, ce gustos!

Miruna a pregătit ceva simplu și foarte bun: compot de mere.  Pe lângă mere, Miruna a mai folosit coajă de lămâie, zahăr și scorțișoară. Merele se curăță, li se scot cotoarele și se taie în câte șase felii, după care se pun la fiert. Se adaugă zahăr și se fierbe totul până când merele se înmoaie ( se verifică asta cu o furculiță care trebuie să intre ușor în bucățile de mere). După care se adaugă coaja de lămâie și scorțișoara și se mai ține totul la fiert vreo 5-6 minute. Când totul este fiert, se scot din oală cojile de lămâie și scorțișoara, apoi compotul se pune la răcit. Se poate servi simplu sau împreună cu niște pișcoturi sau biscuiți.

Eh, un meniu cam sărăcuț dar plin de vitamine, nu-i așa? Sper să vă placă și să veniți să serviți. Poftă mare!

4 Responses to Ardei gras. Compot

  1. miju spune:

    am tot amanat cititul postului, lasand mai catre amiaz sa-mi zburde poftele prin cap…
    asta pentru c am citit titlul ca fiind „ardei umplut &” – se pare ca citesc fotografic, dar vin cu pozele de acasa. buna si tocanita de ardei, exact in varianta asta(se poate un pic mai picant…), servita cu mamaliguta. o tuica galbena inainte de masa, ca azi pot. se poate? 😀

  2. drawforjoy spune:

    Vai ce dor mi-a fost de cantina! Si ce foame! Mancarea de post e prefereata mea. Si compotul de mere la fel!

Lasă un răspuns

