Cannelloni

Nuș de ce, dar când mă trezesc joi dimineața, am impresia că e vineri. Voi pățiți la fel? Cred că la mine e un efect al faptului că în ultima vreme călătoresc în timp destul de des cu mintea, ba în trecut, ba în viitor… În viitor mă duc mai ales în speranța că voi vedea ce numere ies la Loto extragerea viitoare, dar nu știu cum se face că atunci când mă apropii de agenția Loto să văd pe panou numerele câștigătoare, brusc mă trezesc în prezent și nu aflu nimic. Probabil îmi mai trebuie niște antrenament. La naiba! Mai bine hai să vedem ce bunătăți ne pregătește azi tanti Jeni. Ahhh, când văd că se gătește ceva cu paste la cantină îmi crește subit moralul! Căci, da, tanti Jeni ne prepară azi cannelloni cu brânză și șuncă de Praga. Fiți atenți: placa turnantă a acestei bunătăți o constituie foile de lasagna ( vreo 25o de grame) la care se mai adaugă 200 de grame de brânză dulce, 2 gălbenușuri de ou, 300 de grame de mozzarella, 60 de grame de parmezan, o ceapă, 800 de grame de roșii în bulion și 120 de grame de șuncă de Praga. Sunt nelipsite condimentele: sarea, piperul și niște nucșoară, cam un vârf de cuțit, așa. Măi, că veni vorba de șunca aia, am căutat în Praga ”șuncă de Praga” și toți mi-au spus că nu știu ce e aia. Sunt curios dacă în vreun colț de lume există vreo specialitate ”de București”. Dacă știe cineva să-mi spună și mie. În fine. Tanti Jeni a amestecat într-un castron șunca tăiată mărunt, brânza, gălbenușurile, condimentele, cubulețele de mozzarella și jumătate din parmezanul ras. După ce a amestecat toate astea bine și le-a pus în frigider, unde trebuie să stea cam o jumătate de oră, a pus foile de lasagna la fiert pentru 5-6 minute ( să fie ”al dente” cum îmi place mie) și apoi le-a scos în apă rece. Le-a scurs și le-a pus într-o tavă cu ulei, cu grijă să nu se lipească între ele. Între timp se prepară marele sos: ceapă mărunțită, călită în ulei de măsline, la care se adaugă roșiile în bulion tăiate în patru și niște frunze de busuioc pentru aromă, totul stând în tigaie vreo 10 minute. sosul se adaugă la amestecul preparat anterior, care se scoate din frigider, dacă nu uităm de el ( cum am uitat eu azi o sticlă de suc în congelator, de exemplu.) Buuuuunn… acum foile de lasgna se separă și se taie în jumătate, se umplu cu crema de mai sus și se rulează, formându-se astfel cannelloni. Într-o tavă se pun straturi după cum urmează. Notați: un strat de cannelloni, unul de suc de roșii, unul de parmezan, apoi din nou cannelloni și tot așa până se termină rulourile, având grijă ca ultimul strat să fie de suc de roșii și parmezan. Tanti Jeni acoperă tava cu o foiță de aluminiu se introduc la cuptorul încins pentruvreo 20 de minute. Se scoate folia de aluminiu și mai se țin la cuptor vreo 10 minute. Gata! Se mai presară parmezan deasupra pentru cine dorește și se servește cald. Ar merge un pahar de vin roșu, nu? Eu cred că da.

La desert, Miruna ne va delecta astăzi cu celebrele ei clătite cu dulceață ( o parte) și brânză dulce cu stafide ( altă parte), pentru că nu a mai făcut de mult și știe că vă place.

Poftă bună, prieteni. Hai că mai avem un hop și vine weekend-ul! Pe mâine!

2 Responses to Cannelloni

  1. Andrei spune:

    Daca o sa castige diplomatul Geoana, o sa aveti parte numai de cartofi si macaroane. Eventual in combinatie, dar nici pina atunci, nimic din carne_ Puneti mana si faceti antrenament, ca sa nu mai greiti iar la votare. Aici aveti poligonul de antrenament
    http://andreisamericandream.wordpress.com/2009/11/28/sondaj-un-mare-si-hotarat-nu-geoana/

  2. cristiangheorghe spune:

    Ce e diplomatul geoană? vreun sortiment de prăjitură diplomat?

Lasă un răspuns

