Rasol. Cornulețe

Cine m-a pus să umblu dezbrăcat zilele trecute? Uite așa m-am căptușit cu o răceală de am zăcut tot weekend-ul. TOT weekend-ul, ca să înțelegeți. Nu mi-a ars de nimic, nici măcar de tradiționala omletă, noroc cu tanti Jeni că a trimis-o pe Miruna să-mi aducă niște supică de pui, să ”mănâncă” și gura mea ceva. Oricum, n-am stat de pomană: am revăzut pe DVD sezonul 7 din serialul ”24” că acu începe sezonul 8 și trebuia să-mi aduc aminte cum a salvat lumea agentul Jack Bauer, sezonul trecut. Way to go, Jack! Booonnn… Hai că azi mă simt mai bine și alerg ca un fulg spre cantină să văd cu ce bunătăți ne delectează tanti Jeni, că mi-a fost dor de ea. Știindu-mă bolnăvior, dumneaei, în loc de cafea, mă tratează cu un ceai făcut din mlădițe de afin, zmeur și frunze de gutui, îndulcit cu miere, ca să-mi treacă răceala. Fată bună și grijulie, tanti Jeni!

Ia să vedem noi ce avem în meniu astăzi….Ce-ați zice azi de niște rasol cu afumătură? Hm? Hai, că e de sezon. Fiți atenți: la 400 de grame de carne rasol, tanti Jeni mai folosește 100 de grame de costiță afumată, 100 de mililitri de suc de roșii, 200 de mililitri de vin, o foaie de dafin, o linguriță de ceapă tocată mărunt, o linguriță de făină și o linguriță de muștar. Tanti Jeni pune carnea rasol la fiert. Apoi, costița afumată se taie cubulețe și se prăjeste în cratiță până devine aurie. Se ia de pe foc și se adaugă ceapa și făina, se amestecă bine apoi se stinge totul cu sucul de roșii și vinul și se mai adaugă apă astfel încât să se obțină cam 500 de mililitri de sos. Sosul obținut se mai ține la fiert până se leagă făina. Se pune foaia de dafin și muștarul pentru a aromatiza sosul și la final se adaugă bcățile de carne fiartă. Splendid! Se servește cu garnitură de orez sau cu piure auriu de cartofi.

Miruna a pregătit pentru astăzi niște delicioase cornulețe cu nucă, pufoase și dulci. Pentru prepararea lor, la 150 de grame de unt Miruna a mai folosit 150 de grame de făină, 120 de grame de nuci măcinate, o cană de miez de nucă, veo 20 de grame de zahăr pudră și două gălbenușuri de ou. Miruna a amestecat untul cu zahărul, apoi a pus gălbenușurile, nuca măcinată și făina, iar aluatul rezultat l-a frământat bine pe o planșetă. Din acest aluat a făcut, cu mânuțele ei delicate, cornulețe mici în mijlocul fiecăruia punând câte un miez de nucă. Se pun la copt la cuptor și apoi, după ce sunt gata, se pudrează cu zahăr, evident, pudră. Magnific!

Pentru luni e un meniu foarte, foarte bun, nu? Să știți că vine un miros trăznet de la bucătărie, abia aștept să fie totul gata, mai ales că după ceaiul ăla magic mi-au revenit mirosul și gustul. Și mi-a revenit și pofta de mâncare!Vă aștept și pe voi la masă. Poftă mare!

19 Responses to Rasol. Cornulețe

  1. georgiana spune:

    Tre’ sa va mai zic un banc:
    Intr-o dimineata, in timp ce luau micul dejun, o femeie i-a spus sotului ei:
    – Fac pariu ca habar n-ai ce zi e astazi.
    – Cum sa nu stiu? o intreba el indignat. Cum crezi ca as fi putut uita?
    Dupa ce a spus asta, s-a ridicat de la masa si a plecat la lucru.
    La ora 10 dimineata, suna cineva la usa. Femeia deschise si primi o cutie plina cu trandafiri rosii. La prinz, primi o cutie din bomboanele ei preferate de ciocolata, iar mai tirziu un butic ii livra o rochie creata de un designer. Femeia de-abia astepta sa se intoarca sotul ei acasa.
    – Prima data florile, dupa aceea ciocolata si in cele din urma rochia! exclama ea entuziasmata. N-am petrecut niciodata intr-un mod mai fascinant Ziua Mediului!

  2. cristiangheorghe spune:

    @ georgiana: frumos banc, ecologist am putea spune 🙂 Deci până la urmă ți-ai schimbat gravatarul… uofff 😦

  3. georgiana spune:

    da’ nu-i schimbat, tot asta cu nasu’n vant apare….

  4. georgiana spune:

    ma chinui cu wordpress’ul, vreau sa mut blogul acolo, da’ nu ma desclat deloc, de unde si vorba aia: „nu toata musca face miere” :))

  5. Cornulete , mmmmm, a trecut ceva vreme de cand nu am mai facut/mancat cornulete. Poate am timp in weekend. 😀

  6. Ma tot plimb pe site-ul vostru de ceva vreme, si imi place mult, mai ales ca una dintre marile mele pasiuni este gatitul! 😀

  7. georgiana spune:

    era mai misto gravataru’ cu nasu’n vant? ca amu il schimb!

  8. georgiana spune:

    ok, o sa mai dureze vro’ 2 zile pana o sa’l vada nea Cache ala..

  9. georgiana75 spune:

    http://georgiana75.wordpress.com/
    am reusit sa pun un link la blogroll!! sunt tare! nu’sh daca se poate importa un blog din blogspot in wordpress! sunt la furat, da’ am vointa! Pup iu!

  10. cristiangheorghe spune:

    @georgiana75: Brava! Suntem onorați că suntem primii în blogroll ! Te pupăm și noi!

  11. Viorica spune:

    Cica supa de pui (chicken soup) e de baza pt oamenii raciti. E un intreg folklor pe tema asta.
    Da’ pesemne si ceaiul e de folos.
    Bune bucate, da’nu pt supraponderali… Si diabetici pe deasupra…

  12. cristiangheorghe spune:

    @viorica: da, ceaiul e excelent. Tanti Jeni știe rețeta asta de multă vreme. Cât despre bucate…. sunt bune pentru toată lumea! Hai că la noi nu te vede nenea doctoru 😉

  13. […] i-ar plăcea popii, nici măcar un ouzo nu m-ar încânta…doar poate putină muzică şi un ceiuţ  făcut din mlădițe de afin, zmeur și frunze de gutui, îndulcit cu miere marca TJ… Îm trebe ceva optimist, ia să […]

Lasă un răspuns

