Rulouri de carne cu ciuperci. Clătite cu sirop de arțar

După ce am practicat zilele trecute cel puțin trei discipline olimpice de iarnă (Hochei, patinaj, schi) astăzi a venit rândul sporturilor de apă. Păi da, fraților, pentru că o mare apă s-a zămislit pe străzile care duc de la mine de acasă la cantină, rod al ploii de azi noapte care a topit zăpada, găsindu-mă mai nepregătit decât pe autoritățile municipale.  Ce mă fac? Cum ajung azi la cafeluța și bunătățile lui tanti Jeni? Offf…. Știu! Stați să caut salteaua aceea gonflabilă din dulap, cu care mă legăn pe valurile mării, vara. E pe aici pe undeva… gata, am găsit-o! Sunt salvat! Am umflat-o, i-am apropiat colțurile transformând-o într-un soi de gondolă și… vânt din pupa! Uite așa am ajuns eu azi la cantină purtat agale de șuvioaiele și torenții stradali, mai ceva ca un vaporaș de Herăstrău. Să știți că a meritat! Azi tanti Jeni ne pregătește ceva foarte foarte gustos: rulouri de carne cu ciuperci.

Când am ajuns la cantină dumneaei avea deja pregătite pe masa de lucru: un kilogram de carne de porc, 200 mililitri de ulei, 400 de grame de ciuperci din conservă, 300 de grame de ceapă, o legatură de pătrunjel, 200 de grame de smântână, 50 g făină, piper alb măcinat, boia dulce, sare și piper. Dumneai procedează apoi în felul următor: carnea se taie în vreo 20 de felii, care se bat usor. Ceapa tocată mărunt se călește în ulei și circa 50 ml apă, după care se adaugă ciupercile tăiate feliuțe, sarea și piperul, după gust, precum și pătrunjelul tocat fin. Se lasă pe foc timp de 10 minute. Se umple fiecare felie de carne cu această compoziție, se rulează strâns și se așează intr-o tavă unsă cu ulei. Rulourile se pun în cuptorul încins și din când în când se stropesc cu apă. Separat, se prepară sosul: făina se pune într-un vas în care se picură încet puțină apă rece amestecând continuu. Se pun boiaua dulce și smântâna, se amestecă totul până la omogenizare, după care se așează într-un vas cu 100 ml de ulei și se fierbe totul la foc mic. Sosul obținut se toarnă peste rulouri când acestea sunt aproape gata, apoi se mai dau la cuptor încă 15 minute. Se servesc calde. Sunt excelente, mai ales că alături, tanti Jeni vă oferă un pahar de vin roșu. Mmmm… Delicios!

Miruna pregătește și ea un desert devastator de gustos: clătite de mere cu sirop de arțar. Pentru asta, ea folosește:  200 mililitri de lapte, două ouă, sare – un vârf de cuțit , o linguriță de unt topit, făină, o lingură de zahăr brun, două mere curățate și rase pe răzătoarea mare, vanilie și ulei pentru prăjit

E o desfătare să o vezi pe Miruna cum pregătește ea cu grația-i binecunoscută delicatesele astea: se bat ouăle, se adaugă sarea, laptele, zahărul, praful de vanilie si făina până se face un aluat de clătite mai gros. Merele se storc bine de zeamă și se pun în aluat și se amestecă bine. Se ia cu lingura sau polonicul o cantitate mică și se prăjesc în ulei încins clătite micuțe. După ce sunt gata, pufoase și aurii, peste ele se pune sirop de arțar și se servesc calde, cu o cafea fierbinte. Absolut delicios, dragii mei.

Totul este deja pregătit pentru servire. Tanti Jeni și Miruna vă așteaptă cu porțile deschise, să serviți din bunătățile preparate astăzi, să vă uscați și să vă încălziți cu un vinișor sau ceiuț de fructe de pădure sau de mere cu scorțișoară. Poftă bună!

10 Responses to Rulouri de carne cu ciuperci. Clătite cu sirop de arțar

  1. viatanomada spune:

    TJ ,mi-ai dat lovitura de gratie cu rulourile alea,iar clatitele sunt numai bune pe vremea asta cu un pahar de ceai sau lapte cu scortisoara

  2. mamica_de_sebastian spune:

    Mniam mniam:)

  3. Nicu spune:

    Auzi…clatitele alea cred ca sunt tare bune.Ia sa aduci azi vreo 2 , ca nu am mancat niciodata.

  4. April spune:

    Ciupercute, hmmm, proteina mea preferata 🙂

    Cristi, uite aici o mica surpriza:
    http://entertainment.webshots.com/photo/2979607870063298484juucVd

  5. April spune:

    cu multa placere…de cand nu l-ai mai vazut ?

Lasă un răspuns

