File crocant. Mere umplute.

Ce? Cât e ceasul, e deja vineri? Pfuaiii… când a trecut săptămâna asta așa de repede? Sau am călătorit eu în timp fără să-mi dau seama? Cam multe întrebări la ora asta nu? Stați că mă lămuresc eu acuși cu toate, după ce beau cafeluța astaaa…. mmmm… așa. Gata, hai că mi-am setat calendarul intern. Deci azi e vineri. Buuunnn.. Nu numai că e vineri dar azi a și început Olimpiada de la Vancouver, prilej cu care vom comenta turneul de hochei și nu numai, pe pagina noastră dedicată sportului. Vom reveni cu amănunte. Pentru moment aștept să mi se limpezească mintea și să văd ce mâncăm azi că deja mi-e o foame….

Păi azi, tanti Jeni se gândește să ne răsfețe cu ceva crocant și piscicol: Fileu de pangasius crocant. Astfel că dumneaei, la patru bucăți de file de pangasius mai folosește o lămâie, două linguri de făină de grâu, două linguri de mălai, tarhon, ulei, sare. Tanti Jeni și-a pus la pick-up o piesă de atmosferă: o lucrare pentru pian semnată de maestrul Sinding, și anume ASTA . Trebuie să o știți. Așa că, pe acordurile de pian, tanti Jeni spală peștele și apoi îl curăță tacticos, tăind apoi bucățile în două. Separat, tarhonul se amestecă cu sucul de la lămâie și cu puțină sare. În altă farfurie se pune făina de grâu amestecată cu mălaiul. Bucățile de pește se țin în sosul format din tarhon și sucul de lămâie cam o oră, apoi se trece prin făinuri și apoi la prăjit în tigaie, rumenindu-se la foc mediu până capătă o culoare aurie. Splendid! Miroase minunat! Tanti Jeni vă propune servirea în două variante: românește, cu mujdei și mămăligă sau britanicește cu cartofi prăjiți din aceia tăiați subțiri ( fish and chips, mai pe românește). Vinul alb este disponibil pentru ambele variante.

Ia să vedem ce avem la desert azi…. Miruna prepară ceva care miroase excelent! Mere coapte umplute! La patru mere roșii mari, ea mai folosește 50 de grame de biscuiți din făină integrală, două linguri de zahăr brun, o jumătate de linguriță de scorțișoară, 250 de mililitri de suc de mere și patru linguri de sirop de arțar. Cuptorul se încinge la 190 de grade. Merele se spală și se taie în jumătate pe lățime, apoi se scobesc de cotor, cu grijă. Se așează apoi merele într-o formă termorezistentă cu partea secționată în sus. Untul se topește la foc potrivit apoi se ia de pe foc și, cu o parte din el, se ung merele. Biscuiții se fărâmițează și se adaugă la restul de unt, împreună cu stafidele, zahărul și scorțișoara, amestecându-se bine până la omogenizare. Merele se umplu cu această compoziție, iar deasupra fiecăruia se pune o linguriță de sos format din amestecul dintre sucul de mere și siropul de arțar. Restul de sos se toarnă în formă, pe lângă mere, apoi se pune la copt pentru 30-35 de minute. Se servesc fierbinți cu frișcă. Miam-miammm… Delicios! Deja mă ling pe degete de siropul ăla….

Fraților, asta a fost pentru azi. Încheiem săptămâna așa cum am început-o, cu bunătăți delicioase. Vă așteptăm cu ușile deschise și masa pusă, mai ales că azi apele s-au retras, deci accesul la cantină și-a revenit la normal. Vă dorim poftă bună și un weekend plăcut!

4 Responses to File crocant. Mere umplute.

  1. Nicu spune:

    Aoleu…pt merele alea as face si o crima…mi-as ucide dieta 😀

  2. Aleg varianta clasica, aia cu mujdei, cu riscul de-a ramane nepupata pe ziua de azi…:)

Lasă un răspuns

