Mere verzi umplute. Budincă cu orez și mere caramel

Hai că tanti Jeni a fost în piață de dimineață, singură, cu căruțul acela pe două roți cu care îi place dumneaei să se plimbe. A luat verdețuri, ceapă, roșii și o grămadă mare de tot de mere verzi. ” Ce faci, bre, cu merele alea? Nu știi că nouă ne plac numai ionatane și golden, ce naiba?” , mă ia gura pe dinainte. Tanti Jeni descarcă tacticos sacoșele în debara și îmi spuse mieros, așa cum numai dumneaei știe cel mai bine:” Gheorghe, azi dai probă la scobit viteză. Să dea naiba să irosești vreun măr, că jar mănânci azi… Hai fuga la treabă că acu vin clienții!” Of, of… uite așa îmi pun eu șorțul de bucătărie și mă apuc de treabă, deși n-am nici un chef… ce să fac? Aa, păi nu v-am spus că tanti Jeni pregătește pentru azi… stați să mă uit în nomenclator…, așa: ”Mere verzi umplute cu carne”. Cum, n-ați mai mâncat așa ceva? Stați să vă explic cum se face. La o cantinate de, să zicem, șase mere verzi, se mai folosesc 300 de grame de carne tocată, patru linguri de ulei, un pahar de suc de roșii, sare, piper, nucșoară, un cuișor ( d-ăla comestibil, nuuu…) și o ceapă. Booon. Acum: merele se spală, li se taie un căpăcel deasupra și apoi se scobesc în interior. Trebuie să am mare grijă când fac chestia asta să nu le găuresc… tanti Jeni mi-a dat o ustensilă de scobit legume, sper să mă descurc. Așa. Ceapa se taie mărunt și se pune la călit. Se adaugă în tigaie carnea tocată și miezul de la mere tocat mărunt de tot și se călește totul până când carnea are o culoare mai albicioasă, așa. Se adaugă apoi condimentele: nucșoara, cuișorul, ambele făcute praf, sarea, piperul, pătrunjel tocat mărunt. După ce se călește totul, cu această compoziție se umplu merele scobite care se pun apoi într-o tavă. Se face un amestec de suc de roșii cu ulei care se toarnă apoi în tavă pe lângă mere. Tava se acoperă cu o folie de aluminiu și se pune la cuptor câteva minute la foc mare. Când merele sunt coapte, se scoate folia și se mai lasă să se rumenească puțin, la foc potrivit.  Se servesc calde, cu puțină smântână. Excelent!

Cât stau și scobesc merele astea mă uit și la Miruna cum ne pregătește ea un desert, cu caramelul ei preferat și tot cu mere, dar nu din acestea verzi, ci din cele roșii. E vorba de ”budincă de orez cu mere în caramel”. O nebunie! Fiți atenți: la 100 de grame de orez, Miruna mai folosește 500 de militri de lapte, patru linguri de zahăr, un plic de zahăr vanilat, niște scorțișoară, două mere mari și frumoase și două ouă. Orezul, după ce este spălat, se pune la fiert în apă călduță. Separat se pune la fiert și laptele, iar când acesta începe să fiarbă se adaugă orezul scurs de apă. Când s-a fiert orezul, se lasă vasul la răcit vreun sfert de oră, după care se adaugă gălbenușurile de la ouă frecate cu zahăr, zahărul vanilat, coaja rasă de la o lămâie și albușurile de la ouă, bătute spumă. Merele se curăță și se taie felii subțiri. Pe fundul unei cratițe de un litru se presară două linguri de zahăr apoi se așează circular feliile de mere, se presară scorțișoara și se pune cratița la cuptor până se caramelizează puțin. Se scoate apoi cratița din cuptor și se pune deasupra orezul preparat. Se pune din nou cratița la cuptor pentru vreo 20 de minute, până când orezul capătă o crustă aurie. După ce se coace, se lasă cratița la răcit și apoi se răstoarnă pe o farfurie plană, merele rămânând deasupra. Mmmmm… e un deliciu, dragii mei!

Hai că deja prima tură de mere verzi cu carne e gata.. la fel și budinca Mirunei. Vă așteptăm cât sunt fierbinți. Poftă mare!

7 Responses to Mere verzi umplute. Budincă cu orez și mere caramel

  1. melami spune:

    Hai, bre, ca atata o lungisi cu scobitul, ca termina Miruna tortul deja. Io nu va mai astept! Imi „stric pofta” cu o felie de la ea! Mmmm! 🙂

  2. cristiangheorghe spune:

    @melami: ce să fac soro, n-am decât doo mâini. Dacă aș avea niște cuțite ca Wolverine… iiihaaaa! Hai că-s gata și merle verzi acu! Poftă mare! 🙂

  3. mamica_de_sebastian spune:

    Gind la gind cu bucurie.Am gasit si cumparat si io niste mere verzi.SA vad ce fac cu ele pina nu le maninca Basse pe toate:))

  4. Mmmm, yamiii! Ma tenteaza merele alea umplute cu carnita, interesanta combinatie. Chiar am sa incerc si eu sa fac reteta asta. ce merge baut dupa?

  5. Leo spune:

    Am murit. De pofta.

  6. lacina spune:

    cate mere….numai mere, mere, mere si iar mere.

  7. melami spune:

    Aţi intrat cumva în curăţenie generală de nu mai gătiţi nimic de trei zile?
    M-am săturat de coji uscate de pâine. Dar la Mc Donald’s nu merg nici moartă! Mai bine postesc. 🙂

Lasă un răspuns

