Spanac cu fructe de mare. Șalău cu ciuperci. Inimioare

 

Așaaaa… deci a venit și 8 Martie, ziua femeilor din lumea întreagă. Cu această ocazie vreau să felicit și să urez La Mulți Ani dragelor noastre, să fiți iubite și să știți că pentru noi ziua voastră este în fiecare zi. Vă puuup! ( de asta azi m-am bărbierit gigea și m-am dat cu aftershave-ul ăla special de miroase foaarte frumos…) Azi am adus un braț mare de orhidee la cantină, pe care aștept să vi le dăruiesc cu drag.

Pentru tanti Jeni și Miruna am pregătit o surpriză specială: le-am făcut rost de o programare all-day la un spa ( nu, nu cel al domnului Vântu…), unde se vor răsfăța cu tot felul de terapii, arome, balsamuri, împachetări, masaje, coafură, manichiură și alte proceduri de gen. Evident, tanti Jeni: „Nuuuu, nici să nu te gândeeești că plec azi d-aci!” La care eu am zis că dacă nu se duce la spa, voi sărbători ziua de 8 Martie aici la cantină cu băieții, cu chipsuri, bere și meciuri la teveu din liga lui Mitică. Am convins-o. Drept pentru care, tanti Jeni și Miruna la ora asta se răsfață la spa iar voi, dragelor și dragilor, veți fi răsfățați astăzi cu mâncare pregătită de, ați ghicit, eu. Chiar de mine. Că doar nu degeaba stau eu p-aici pe lângă tanti Jeni prin bucătărie, am mai prins și eu câte ceva, nu?

Boooonnn… tocmai mi-am pus șorțul și trec la manufacturarea primului fel: salată de spanac cu fructe de mare. Păi, da, că tanti Jeni a luat azi spanac proaspăt din piață, să ne umplem de fier. Deci azi accesul la cantină cu magneți e interzis. Să nu ziceți că nu v-am spus. Așa: la 200 de grame de frunze de spanac mai avem de folosit 250 de grame de fructe de mare, 100 de grame de Ementaller ( d-ăla ciuruit, un fleac), opt roșii micuțe tip cherry, 5 căței de usturoi ( cum ar fi spanacul fără usturoi?), niște busuioc uscat, oțet, ulei de măsline, și sare plus piper. Pisez usturoiul și îl pun la fiert împreună cu fructele de mare, busuiocul, sarea și piperul ( după gust). După ce fierb vreo 10 minute, le scot, le clătesc cu apă rece și le amestec într-un vas împreună cu frunzele de spanac ( spălate și uscate), roșiile tăiate felii și Ementaller-ul dat pe răzătoare. Deasupra pun oțetul și uleiul de măsline. Gaataa!! Mmmm, hai că mi-a ieșit bine! Miam-miammm…Sper să vă placă.

La felul doi am pregătit un mic șalău cu ciuperci. La un șalău, mai folosesc trei cepe, o jumătate de kilogram de ciuperci, pătrunjel verde, un pahar de vin, sare, piper și untdelemn. Așaaa… Curăț șalăul și îl tai bucăți ( se spune că cei mai buni chirurgi sunt născuți în zodia mea, cred că de aia mă pricep). Ciupercile le spăl și le tai felii, la fel și ceapa, și le pun împreună la fiert, adăugând o lingură de untdelemn. Se bea paharul cu vin. După ce scade apa de la ciuperci, adaug bucățile de șalău, sarea, piperul, pătrunjelul tocat, se mai bea un pahar cu vin, să fim convinși că e bun, apoi turnăm un pahar de vin în compoziție, se mai bea unul și se pune compoziția asta la cuptor să fiarbă până când peștele este fiert. Mai bem un pahar de vin. Cantina se mișcă. Stau liniștit pe scăunel să treacă cutremurul și aștept să se rumenească puțin șalăul la cuptor. Nu mai beau vin. Gata, numa un pahar și… Buuuunnn.. îl scot pe șalău din cuptor și îl stropesc cu lămâie, punând și câteva felii de lămâie pe lângă. Hai că le-am nimerit, deși cantina se mișcă încontinuuu… La fiecare porție adăugăm smântână rasă și o lingură de brânză… sau invers… pfuu ce cald s-a făcut… stați să deschid fereastra… era numa una acu sunt doo și se mișcăăă…

Dessseeerrtttt… avemmmm? Că vin nu mai e, l-am folosit pe tot la șalău… înghite mult vin al naibii, că e setos, d-aia stă în apă toată viața lui… așa… păi la desert acu cât mă mai țin pe picioare, vreau să fac ceva special pentru această zi: inimioare de turtă dulce. Buuunnn… ce avem aici? 450 de grame de făină, 250 de grame de zahăr, o linguriță de esență de rom (mmmm… merge după vin…) o ceșcuță de ulei, o linguriță de bicarbonat, un vârf de linguriță de scorțișoară, un pahar de nuci măcinate, o linguriță de coajă de portocalăăă și niște sareee… așaaaa… ce somn m-a luat… Acum caramelizez zahărul ( 150 de grame) îl sting cu un pahar și jumătate de apă, las să fiarbă și adaug și restul de zahăr. După ce s-a topit tot zahărul, sting focul și las la răcit. În alt castron pun făina, siropul care tocmai s-a răcit și, amstecând încontinuu, adaug restul d eingrediente până obțin un aluat. Pun aluatul ăsta într-o tavă tapetată și îl las la cuptor vreo 20 de minute. Între timp caut forma de inimioare prin ustensilele Mirunei… așa… hai că am găsit-o, scot tava din cuptor și tai turtele dulci în formă de inimioareeee… le dau cu zahăr pudră și sunt gataaaa… dulci și pufoase și frumos aromate… Mmmmm…

Ufff.. hai că am pregătit totul și vă aștept… Mai beau o cafeluță tare și deja simt că mă trezesc repede să pot să vă și servesc, că azi sunt de serviciu p-aici. Vă aștept cu draaaag!

11 Responses to Spanac cu fructe de mare. Șalău cu ciuperci. Inimioare

  1. lejournaldecorina spune:

    hai sa fiu rautacioasa, ca e voie azi. de fapt doar o mica observatie, dupa mine, tebuia sa faci doar o salata de spanac cu portocale – e o reteta minunata-si apoi salaul care e insa suuuuper bun…iar ca desert o inghetata, sa nu ne ingrasam, stii, mai numaram caloriile.
    dar oricum multumim, ne simtim iar! ca niste printese…

  2. andreea spune:

    da e dragut inimamea sufera in foc lumea ma jigneste ca nu las dastea cas marfa si eu le zic: euziti dadetiva si voi foc la inima babelor

  3. April spune:

    Cam multe paharele cu vin ai baut….de te prinde tanti Jeni ai buctat-o :))
    Multumim de masa, a fost buna si gustoasa si bucatareasa inimoasa 😀

    • cristiangheorghe spune:

      @april: văleeeuuu… să nu mă spuneți lui tanti Jeni 🙂 să-ți fie de bine draga noastră, mă bucur că ți-a plăcut 🙂

  4. cristiangheorghe spune:

    @corina: mulțumim de observații, sunt binevenite 🙂 spanac cu portocale, nu m-am gândit dar o să-i zic lui tanti Jeni, dumneaei are acces la rețetar… Am mai primit sugestii de înghețată azi, dar m-am gândit la inimioare de turtă dulce că sunt dulci, aromate și pufoase, așa ca mine… 😉

  5. lejournaldecorina spune:

    miam

  6. Multumim Cristinel, esti un draguţ ca de obicei… Am să mă risc şi-am să vin şi azi la cantină! Nu de alta, dar sunt curioasă cum miroase aftărşeivul ăla… mmmm….

  7. Da, practic ca intotdeauna 😀

  8. […] în lume. Păi atâta le-ar trebui. Însă, pentru că astăzi este Ziua Femeii, m-am gândit, în buna tradiție începută încă de anul trecut pe vremea asta, să le cadorisesc pe distinsele mele colege de la Cantina Socială cu o zi liberă, […]

Lasă un răspuns

