Lasagna cu ciuperci. Muceniiiiici!

Eiiii, da! Hai că le-a priit ziua de ieri lui tanti Jeni și Miruna! Să vedeți ce radioase sunt azi, ca niște staruri de Holywood. Cred că dacă se duceau așa la decernarea de Oscaruri, primeau și ele vreo 2 statuete fiecare „hors-concours”. Poate la anul.

Azi avem meniuri de cocă: paste și mucenici. Pe tăblița de la intrare, Miruna cu scrisul ei frumos și caligrafic a notat „lasagna cu ciuperci”. Whoaaa… ce bun! Ia să vedem cum procedează tanti Jeni la manufacturarea acestui deliciu. Păi dumneaei folosește următoarele: vreo 5 foi de lasagna, un litru jumate de lapte degresat, 50 de grame de unt, trei linguri cu făină, 300 de grame de ciuperci, 100 de grame de parmezan ras și sare. Așaaaa… Tanti Jeni pune într-o cratiță untul și o linguriță rasă ( tunsă și frezată) de sare. După ce se topește untul, se pune și făina, apoi se ia cratița de pe foc și se amestecă cu telul pînă la omogenizare. Se toarnă apoi laptele, picurat, și se amestecă încontinuu cu telul până la omogenizare, din nou. Mamăăăă, ce viteză are tanti Jeni la chestia asta! Ar lua medalia de aur la concursul de tel viteză! Se pune din nou cratița la foc mic, iar după ce se îngroasă laptele, se adaugă ciupercile tăiate felii mici, amestecând din când în când cu telul. Se ține pe foc mic vreo jumătate de oră. Acum tanti Jeni pregătește o tavă de aluminiu, în care pune puțin sos de ciuperci și două linguri de lapte. După ce întinde bine acest amestec pe toată tava, se așează o foaie de lasagna, apoi sos cu ciuperci, parmezan ras, din nou foaie de lasagna, sos, parmezan, și tot așa până ce așezăm toate cele cinci foi de lasagna. Se pune tava la cuptorul preîncălzit, la foc potrivit pentru vreo 25 de minute. Se scot la răcit și gataaaaa! Lasagna e pregătită pentru servit! Miroase excelent dragii mei! Iar gustul este absolut divin…

Să vă povestesc acum cum prepară dulcea noastră Miruna mucenicii. Ei se mai numesc și sfințișori și sunt absolut delicioși, credeți-mă. Pentru aluat, la un kilogram de făină se mai folosesc: trei ouă, 4 linguri de miere, jumătate de litru de lapte, 50 de grame de drojdie, 100 de grame de unt, sare și două pliculețe de zahăr vanilat. La sirop, Miruna folosește 150 g zahăr, 1 linguriță de miere, apă, 2 lingurițe de esență de rom, o lămâie și miez de nucă. Proporțiile pot fi modificate după gust.

Amestecând făina cu celelalte ingrediente și frământând bine, se obține aluatul care se lasă la dospit până când își dublează volumul. După care, Miruna cu mânuțele ei iscusite, împarte aluatul și face optulețele atât de binecunoscute sub numele de mucenici. Îi pune apoi în tavă, îi lasă să mai crească apoi îi unge cu ou și îi pune la cuptor la foc potrivit până se rumenesc. Mucenicii se scot apoi din tavă, se scufundă în sirop, se așează pe un platou și sunt presărați cu nucă pisată. Mmmmm…. Ce buni suuuuunt!

Fraților, eu nu mai pot de foame, dar vă aștept și pe voi. Să știți că nu am băut tot vinul ieri, așa că vă servim astăzi cu câte o carafă, două, după necesități. Hai, dați năvală și poftă bună!

17 Responses to Lasagna cu ciuperci. Muceniiiiici!

  1. georgiana spune:

    Îmi plouă-n gurăăăă! Acum vin! Domnule Ghe, pregătiţi cele 40 de pahare, da?

  2. cristiangheorghe spune:

    @georgiana: da, da, că am stat aseară până târziu să spăl paharele pentru azi, uff… 🙂

  3. Nina spune:

    Mmmm, mucenici ca la mama acasa. Dulci si insiropati cu multa nuca… Vreauuuuuuuuuuuuuuuu!!!!

  4. cristiangheorghe spune:

    @Nina: să nu iți să iei mucenici la pachet și pentru Sorin și fete 🙂

  5. April spune:

    Gustosi mucenicii, merg perfect cu vinul 😉
    Sa ne traiti!

  6. viatanomada spune:

    nu-s impotriva curentului,am facut si eu mucenici,dar niste lasagneeeeeeeeeeee si un pahar de vin vreau si eu azi ca-s fara masina,na!

    • cristiangheorghe spune:

      @viatanomada: draga noastră, ce bine că ești fără mașinăăă! Hai că avem de recuperat cu vinul ăla! Eu mi-am făcut încălzirea de ieri 🙂

  7. Draw For Joy spune:

    Mucenici pot sa mananc oricati ca nu ma satur

  8. Miju spune:

    eu am aflat de mucenici la teleenciclopedia. deh, ardelean retrograd… dar tot mi-as linge degetele, asa, intre dat doua pahare peste cap si trei vorbe 😀

    lasanga, daaaa!!! o astept si in versiunea cu spanac /me visator

    • cristiangheorghe spune:

      @miju: lasagna cu spanac… hmmm. ce ideee… hai că vorbesc eu cu TJ să transformăm visul tău în realitate 🙂

      • Miju spune:

        ok, cu sos de carne, dar macar un strat de spanac. atingerea acestuia cu bechamelul, sau orice alte sortimente de sosuri/branzeturi…

  9. cristiangheorghe spune:

    @miju: am notat, să trăiți! 🙂

  10. Nea spune:

    O să vorbesc la UE să interzică supa aia de mucenici.

  11. Nea spune:

    Dar ruşii au o chestie şi mai sinistră: Se cheamă kuktea şi e o zeamă ca de mucenici cu…
    Nu mai pot continua

Lasă un răspuns

