Paste cu creveți. Clătite cu banane

Stăteam dimineață băgat tot sub plapumă și mă gândeam la sărmanii mugurași care acum au scos și ei căpșoru-n lume și a dat frigul și ploaia peste ei… uff, sărăcuțiii… las că iese soarele iar și înfrunziți voi, mugurași dragi! Nuș cum să fac să înfrunzesc și eu azi… că-s amorțit și când am starea astea vreau să mănânc ceva special… ah, stați să-i dau un SMS lui tanti Jeni ca să știe dumneaei că azi sunt cu pofte: „vreau paste!” Gata i-am scris. Hai să mă îmbrac degrabă să văd ce paste-mi pregătește azi drăguța de tanti Jeni că numai dumneai știe să mă scoată din melancolie cu bunătățile ei.

Am ajuns degrabă la cantină, unde am parte de primire călduroasă, ca de altfel în fiecare zi. Cafeluța aburindă mă așteaptă pe masă, iar de pe farfurioară îmi zâmbește un biscuite de ciocolată în fomă de ursuleț, pregătit de Miruna. Off… buuun, bun de tot!

Tanti Jeni deja pregătește specialitatea de azi, un deliciu, dragii mei! Paste cu creveți la cuptor! Yumyyy! Dumneaei, la 250 de grame de paste (tagliatele), mai folosește 15 bucăți de creveți nedecorticați, 60 de militri de ulei de măsline, patru căței de usturoi, o jumătate de lămâie, 70 de militri de vin alb și sare, după gust. În timp ce pastele fierb, tanti Jeni spală creveții și îi așează într-o tavă, presărând niște sare deasupra. Pune apoi într-un blender usturoiul, vinul, zeama de la jumătatea de lămâie și mixează totul până obține o maioneză lichidă. Toarnă acest amestec peste creveți și pune tava la cuptorul preîncălzit la 200 de grade pentru vreo 15 minute. După ce pastele fierb și sunt bine scurse (ținute în prealabil sub un jet de apă rece), se așează pe farfurie iar deasupra se pun creveții și sosul acela minunat în care au stat ei cuminți la cuptor. Tanti Jeni ornează fiecare porție cu o felie de lămâie și niște bucăți de ardei Kapia roșu ca focul. Mmmmm…. un deliciu! Companionul de nădejde pentru această delicatesă este un pahar de vin alb.

Miruna… ah, Miruna pregătește acum un desert care are ca nume de cod „bomba cu calorii”, dar în nomenclatorul cantinei poartă nevinovatul nume de „clătite cu banane”. Offff… abia aștept să fie gata! Fiți atenti: pentru preparare, la 3 banane mari, frumoase și aurii, Mirunica noastră cea dulce și cu șorțuleț de bucătărie roz, mai folosește făină, zahăr, două ouă, sare, lapte, un pahar de apă minerală, două linguri de smântână, 200 de grame de brânză de vaci, coaja rasă de la o lămâie, o linguriță de ulei și un vârf de cuțit de unt. Compoziția pentru clătite se prepară din un ou, două linguri de zahăr, o lingură de ulei, lapte, apa minerală și făină, frecate bine cu telul până când compoziția devine spumoasă. În acest fel, clătitele Mirunei ies pufoase, pufoase, ca niște norișori. După ce sunt gata coapte, clătitele se lasă la răcit, timp în care Miruna prepară crema. Ah… crema… Aici se folosesc cele 200 de grame de brânză de vaci, frecată bine cu 3 linguri de zahăr, un ou, cele două linguri de smântână, o lingură de făină și coaja rasă de lămâie. Acum, Miruna asamblează cu delicatețe toate părțile componente: se unge fiecare clătită cu cremă, apoi se așează în mijlocul fiecărei clătite o jumătate de banană tăiată pe lung și se rulează clătitele. Aceste bunătăți se așează apoi într-o tavă unsă cu unt și se toarnă deasupra restul de cremă. Miruna presară apoi cu degețelele ei fine niște praf de scorțișoară deasupra, care cade pe clătite lin și frumos ca o ninsoare aromată… Se țin la cuptor vreo 20 de minute și gataaaaa! Plin de calorii dar irezistibil….

Dragii mei și meniul de azi se anunță a fi un succes planetar. Vinul alb e proaspăt scos din pivniță și pus în carafe. Vă așteptăm cu drag și nu uitați evenimentul de mâine: Guest-Star Day! O invitată specială va găti în locul lui tanti Jeni și Miruna… Cine este ea? Veți afla mâine. Până atunci, poftă bunăăă!

2 Responses to Paste cu creveți. Clătite cu banane

  1. Miju spune:

    crevetii aia merg excelent ca aperitiv pentru dezlegarea la peste de maine… da’ ce ma bag eu? abia astept sa vad ce ne prepara special guest-ul de maine… io mi-am pus deja drapelul si fanioanele pe perete si fac galerie! 😀

  2. cristiangheorghe spune:

    @miju: corect! Hai ai noștriiii! 🙂

Lasă un răspuns

