Antricot de vită. Plăcintă cu portocale

Abia am așteptat să se întoarcă tanti Jeni cu Miruna de la congresul ăla. Ufff… Mi se făcuse dor de ele rău de tot. Și nu numai mie: cățelul Dowgird scâncea încă de la plecarea lor după Miruna iar motanul Stanislas se tot învârtea pe lîngă ușa de la bucătărie, doar doar o ieși tanti Jeni cu niscaiva bunătăți de acolo. Clar: cantina asta nu poate să trăiască fără fetele noastre dragi.

Tanti Jeni a fost mulțumită că a găsit totul în regulă, ordine și curățenie că doar nu am stat degeaba.Păi ce, credeați că m-am îndeletnicit cu trândăveala zilele astea? Well… Pe lângă activitățile mele de bază precum dormitul, visatul cu ochii deschiși, uitatul la seriale de pe net sau la meciuri de hochei la teveu, să știți că am fost harnic și am făcut ordine și curățenie prin debara, bucătărie, curte, cușca lui Dowgird, piscină și alte auxiliare ale Cantinei Sociale, să găsească frumos tanti Jeni când o veni. Mărturisesc că îmi era puțin teamă că va crâcni când a văzut că rezerva de cârnați, pastramă și slană a scăzut considerabil, datorită zilelor prelungite de grătar, dar nu a zis nimic. Uffff…

Eiiiii, dar hai să vedem ce ne pregătește dumneaei astăzi, că e luni și trebuie să începem săptămâna cu forțe proaspete. Ce ați zice de un antricot de vită cu legume? Hm? Hai că sună bine! Uite, tanti Jeni tocmai a pregătit pe masa de lucru 750 de grame de antricot de vită, 200 de grame de ceapă, 300 de grame de morcovi, 350 de grame de mazăre, 25 de grame de făină, un kil jumate de cartofi, 250 de grame de smântână, 150 de grame de ulei și niște sare, că nu se poate fără. Boooon… Pentru că nu se putea altfel, tanti Jeni și-a pregătit și un fundal muzical corespunzător cu starea dumneaei de spirit și vremea de afară, așa că a scos din rastelul cu discuri vinil piesa ASTA
și a pus-o la pick-up. Magnifique, tanti Jeni!

În acordurile de chitară, tanti Jeni taie antricotul în felii lungi, câte una pentru fiecare porție, le bate puțin cu bătătorul, le sărează și le prăjește bine în ulei., rumenindu-le pe ambele părți. Ahhh… ce bine miroase… Adaugă apoi apa și le lasă să fiarbă o oră cu capacul pus. Separat, tanti Jeni călește făina și ceapa tocată mărunt pe care apoi le stinge cu apă, adaugă smântâna și lasă la fiert această compoziție cam un sfert de oră. După aceea, adaugă antricoatele și se mai lasă totul la fiert vreo zece minute. Așaaa… Între timp, tanti Jeni fierbe în apă cu sare cartofii tăiați cubulețe și prepară legumele: morcovii tăați cubulețe se călesc în ulei, sub capac, până se înmoaie, apoi se adaugă mazărea scursă de zeama din conservă și fasolea verde tăiată bucăți și se lasă totul pe foc încă vreo zece minute. Eiiiii… antricotul este gata! Mmmmm…. Miroase excelent! La fiecare felie de antricot, tanti Jeni adaugă o porție de legume, una de cartofi fierți și una de sos de smântână… Magnifique! Ca și companion, o berică sau un pahar de vin roșu, la alegere.

Miruna noastră cea dulce ne pregătește azi un desert simplu dar devastator de gustos: plăcintă cu portocale. Alături de 2 portocale, un pahar de zahăr și un măr, folosite pentru umplutură, Miruna mai combină pentru blat un pahar cu lapte, patru pahare cu făină, și 400 de grame de unt. Dulcea noastră prințesă a deserturilor, amestecă făina cu untul, adăugând treptat laptele până se obține blatul care se ține la rece cam o jumătate de oră. Între timp, portocalele se curăță și se dau prin blender,amestecându-se apoi cu zahărul și merele curățate și date pe răzătoare. După ce se scoate blatul de la răcit, se împarte în două. Prima jumătate de blat se întinde pe fundul tăvii tapetate cu ulei apoi, peste blat se pune umplutura de portocale și mere iar la final se adaugă al doilea blat, învelind umplutura. Se unesc capetele celor două foi de blat și se pune tava la cuptorul preîncălzit la 200 de grade pentru vreo 20 de minute și gataaaaaaaa! Plăcințica este rumenă gustoasă, apetisantă și plină de arome minunate! Mmmmm….!

Dragii mei, chiar dacă bate puțin vântul, eu am aranjat mesele pe terasă. Berica și vinișorul roșu sunt pregătite, la fel ca și bunătățile pregătite azi de tanti Jeni și Miruna. Vă așteptăm! Poftă mare și o săptămână excelentă!

10 Responses to Antricot de vită. Plăcintă cu portocale

  1. Zana Eficientei spune:

    f…! n-am portocale in casa. 😦

  2. cristiangheorghe spune:

    @Zana: sună o vecină, poate are ea 🙂

  3. […] hotarat! Imi deschid firma de ghicit numere la Loto. Prietenul Cristian G., altul decat Fratele Cristian (care ne tot ia peste picior ca partea de comentarii de pe blogul […]

  4. Draw For Joy spune:

    Placinta cu portocale? Nu am mancat niciodata. Cred ca e delicioasa!!

  5. cristiangheorghe spune:

    @drawforjoy: achhh… e super delicioasă, să știi! Câte porții vrei azi? 🙂

  6. Nea spune:

    Am făcutără reţeta ta de spaghete cu somon.
    N-am avut spaghete, am pus tagliatele, n-am avut frişcă nebatută am pus din tub, n-am avut pătrunjel, am pus leuştean. telemeaua nu era de oaie ci de berbec (după miros) şi concura cu roquefortul, abia o ţineam să nu fugă din farfurie.
    La whisky am plâns în vorbe când l-am turnat în tigaie în loc să-l dau pe gâţi.

    Dar a ieşit fenomenal, m-a sculat din nebunia zilei de azi

    • cristiangheorghe spune:

      @Nea: felicitări! Improvizația e bună! Poate vii cu telemeaua aia pe la noi să o testăm în laboratoarele Cantinei, deja ne-a stârnit interes.. Ah, poți să vii și cu whisky-ul, să-l testăm… separat 😉

  7. iris spune:

    Aici chiar se intampla retete culinare. E loc si pt o lenesa ca mine care arunca tot ce are in frigider in steamer, asteapta 10 min si haleala e gata?

  8. iris spune:

    daca reusesc sa incropesc vreun antricot si nu otravesc pe nimeni, vi se datoreaza

Lasă un răspuns

