Cremă de ceapă. Piept de porc la ceaun. Semilune cu nucă

Cum? E deja marți? Așa de mult am dormit? Pfuaaaa… Băi, dar știu că mă pricep foarte bine la activitatea asta. Aș putea fi dormitor profesionist. Ăăăă… dormitor am zis? Nu că aia e mobilă… sau cameră… Mai bine îi zic „dormist”. Da. Sună mai bine: dormist profesionist. Cu diplomă. Aș putea presta activitatea asta oricând, oriunde și oricât e nevoie, chiar cu program prelungit! Aș putea să scriu și cărți pe tema asta, cu titluri de genul: „Cum să dormi într- o oră cât alții în opt” sau „Cum să dormi în opt ore cât alții într-o zi”… mă mai gândesc la asta.

Dar iată că acum sunt cuprins acum de unul din efectele neplăcute ale somnului prelungit: foamea, fraților… Și mă roadeeee… văleuuuu… Noroc cu tanti Jeni, că nu știu ce mă făceam. Hai că tocmai am ajuns la Cantină și deja bucătăria e plină de arome și mirosuri bune de tot că tanti Jeni s- a apucat de dimineață să prepare niște opere culinare de excepție. Ia să vedem…

Păiiii…. La primul fel, avem o delicioasă cremă de ceapă. Miam, miammm.. de când nu a mai făcut tanti Jeni bunătatea asta! La zece cepe mărișoare, dumneaei a mai pus în combinație doi morcovi, trei cartofi mari și frumoși, un păstârnac, o legătură de mărar, o jumătate de linguriță de chimen, ulei și niște piper.

Așaaaaa… cepele alea se pun deoparte, curățate de coajă și spălate. Restul de legume, după ce se spală și se curăță, se taie bucăți mari și se pun la fiert în oala aceea magică a lui tanti Jeni, de trei litri pătrați. Ăăăă… cubi vroiam să zic. Când sunt gata fierte, legumele se strecoară de zeamă și se pasează până se face un soi de puree. Trecem acum la cepe, pe care tanti Jeni le toacă mărunt și le călește cu puțin ulei. Buuun… Acuma puree-ul ăla de legume se subțiază cu supa în care s-a fiert și după ce obținem o cremă omogenă, adăugăm ceapa călită. La final se pune chimenul, piperul, niște sare și gataaaa! Excelent! Se servește cu smântânică și crutoane aurii făcute cu untișor. Miam, miammmm.. ce bună eeeeeee!

Azi avem și un felul „deux” foaaaaarte apetisant și anume piept de porc la ceaun, cu mămăliguțăăăăăăă!!!! Tanti Jeni e foarte pricepută la chestia asta. Ia pieptulcăla de porc, îl taie fâîșii subțiri, le spală, le șterge și le pune la prăjit într-un ceaun cu mult ulei. Acoperă ceaunul cu un capac și mai pune apă acolo până se înmoaie cărnița. Când friptura e rumenită, tanti Jeni o scoate pe o farfurie și se ține la cald până când Miruna ( că doar ea e responsabilă cu asta la noi la Cantină) face mămăliguța pufoasă și aurie. Fiecare porțion conține fripturică, mămăliguță, și mujdei de usturoi. Salata de murături și vinișorul roșu sunt obligatorii! Ahhh… e ceva de vis… indescriptibil de gustos!!!

Dar la desert? Ce avem la desert? Păi pe lângă înghețata asortată cu sos de caramel sau de fructe, la alegere, Miruna ne-a pregătit niște minunate, mirobolante, nemaipomenite prăjiturele cu nucă. Pentru asta a folosit un pachet de unt, trei linguri de zahăr, trei albușuri de ou bătute spumă, o cană de nuci tăiate mărunt, niște esență de migdale și 500 de grame de făină. Miruna topește untul apoi amestecă toate componentele și după ce se omogenizează totul și obține un aluat, formează din el niște semilune. Mă rog, niște zâmbețele drăguțe, aș zice. Le pune frumos într-o tavă tapetată cu unt și le pune la copt la foc potrivit. Când sunt gata, le dă prin zahăr pudră și sunt gata de servit!

Ehhh, dragii mei… Se anunță o zi minunată și azi! Cremuță bună, fripturică, vinișor, desert bun… vă așteptăm cu drag! Ce ascultăm noi azi? Ia să vedem ce găsim prin rastelul cu discuri vinil al lui tanti Jeni.. uite piesa asta! Sper să vă placă! Poftă mareeeeee!

23 Responses to Cremă de ceapă. Piept de porc la ceaun. Semilune cu nucă

  1. iris spune:

    Am pus un kil numai cat m-am uitat pe articol.

  2. cristiangheorghe spune:

    @iris: las că nu se vede 😉 poftă mare!

  3. viatanomada spune:

    Saru-mana,TJ,cat m-am rugat sa-mi faci si mie crema de ceapa,e excelenta,iar despre cofeturi ce sa mai zic ,tare-mi era pofta!Parca as mai vrea o portie de supa…

  4. cristiangheorghe spune:

    @viatanomada: da, da desigur, avem destulă supică! M-a pus tanti Jeni să curăț io ceapa pentru turele următoarele că cică băieții nu plâng. Aiurea… buhuhuhu… 🙂

  5. corina spune:

    ce de bunătăţi! trebuie să gîndeşti,TJ, să faci şi o zi pe săptămînă meniu mai light, nişte sălăţele, ceva, nu de alta dar vine sezonul estival şi nu am vrea să ne dăm de-a dura pe plajă.

  6. matilda spune:

    Tanti Jeni trebuie amendată ! Ce-i aia friptură de porc la ceaun ? Nu ştie tanti că am colesterol ?
    Dar o cremă de ceapă aş mai încerca…

  7. şilavaracald spune:

    „Dormistic profesionistic” se zice corect, măi! :))

  8. Lino spune:

    Mai fac eu cură de slăbit cu voi din părţi! 🙂

  9. Lino spune:

    La mincare si bauturica se pare ca stam bine. Mai discutam…

  10. Delia spune:

    o sa incerc si eu crema de cepica. si nici cars n-am mai ascultat din secolu trecut. sar’na tanti jeni!
    si da, corina are dreptate. huo la porc! gata cu carnatii! azi mi-am luat costum de baie, aprobat de metrosexualu, asa ca va rog io bagati si niste salate 🙂

  11. Zana Eficientei spune:

    ce pacat, nu mai tine colebilu’ la combinatii din astea cu porci, ceaune si mujdeiuri. 😦 si cand te gandesti ca la vreme de studentie, am pus un pariu tembel si am baut un castron de mujdei la Coliba Haiducilor, in Poiana.

    • cristiangheorghe spune:

      Zâna Eficienței: și? ai câștigat? Eu am făcut un pariu similar dar cu o sticlă de vin băută pe nerăsuflate. Tot în studenție. Adversaru meu a renunțat după trei sferturi. Eu am câștigat dar cu ce preț… dureri de cap, văleuuu… și nici n-am impresionat-o prea tare pe fata aia de care-mi plăcea. Ufff…

  12. Giana spune:

    Vreau porcushor, mai este??da’ semilune? Parca vad ca iar am ajuns prea tarziu… 😦

  13. cristiangheorghe spune:

    @Giana: avem, avem că ne-a păstrat pentru meci. Hai, vino-ncoa 😉

  14. Pataphyl spune:

    Sărumîna Tanti Jeni, nu mai găti cu ceapă că incită la plîns după ce s-a întîmplat în NHL. Auzi mata, să ajungă în semifinalele Estului echipele de pe locurile 4, 6, 7 și 8! 😦 (ce-i aia Ovecikin, cu ce se mănîncă?…)

  15. cristiangheorghe spune:

    @pataphyl: sărmana tanti Jeni! A plâns toată noaptea cu poza lu Ovechkin la piept. Acu a pus-o bine și se consolează cu poza lui micul Malkin. Acu la cantină se strigă ”Go, Pens, go!” 🙂

Lasă un răspuns

