Salată de cartofi noi cu dressing. Clătite cu sos de căpșuni și înghețată

Eiii, azi e timpul să le zicem „LA Mulți Ani!” celor mici, că doar e 1 Iunie, Ziua Internațională a Copilului! Eu aș generaliza un pic și aș ura „LA Mulți Ani!” tuturor și mari și mici, pentru că toți mai suntem un pic copii, nu? Și chiar ar fi păcat să nu mai fim. Păi, să ne bucurăm, așadar! Yupiii!

Fraților, dar să vă povestesc cât demândru sunt de mine! Tocmai azi, de Ziua Copilului, am făcut o faptă bună: am salvat un melc de la moarte sigură. Stați să vedeți… Cum mergeam eu somnoros spre Cantină, cu gândul la cafeluța lui tanti Jeni, deodată halt! Am văzut un melc care încerca să traverseze ditamai strada. Pfuaaaaa…. nici nu vreau să mă gândesc ce dezastru putea provoca! Vă dați seama? Ambuteiaje… accidente… trafic congestionat… Din trei salturi am ajuns la el exact când se pregătea să coboare de pe trotuar… l-am prins din zbor și l-am strâns ușor, protectiv, în palmă. Tot drumul către parc, acolo unde urma să-l las prin iarba deasă, l-am dojenit.” Păi tocmai azi, măi băiatule te ții de șotii d-astea? Mămica ta știe pe unde umbli?” I-aș fi dat și trei puncte de penalizare pentru traversare neregulamentară, dacă eram polițist. Melcul tăcea, retras în cochilia lui. Probabil nu vroia să iasă de rușine, cum altfel… L-am lăsat în iarba cea deasă din parc, la umbra unui copac și am plecat către Cantină, cu promisiunea că voi reveni să verific pe unde umblă. Sunt un erou, nu? Știam eu…

Să vedem cum salvează și tanti Jeni lumea astăzi… Ceva bun care să le placă și celor mici, că azi e 1 iunie doar, nu? Ahhh, ceva foarte proaspăt și înviorător: o salată de cartofi noi! Și ce dressing bun are… ia fiți atenți: la un kilogram de cartofi noi, dumneaei mai folosește 200 de militri de iaurt, trei linguri de ulei de măsline, o lingură de hrean cu smântână, o jumătate de ceapă roșie, două linguri de pătrunjel tocat fin, sare și niște piper proaspăt măcinat. După ce spală bine cartofii cei noi, tanti Jeni îi fierbe în apă cu puțină sare, timp de vreun sfert de oră, timp în care prepară dressingul, amestecând bine iaurtul cu hreanul cu smântână și cu ulei de măsline. După ce curăță și toacă mărunt ceapa, o adaugă și pe ea în dressing, împreună cu pătrunjelul tocat fin. Între timp, cartofi s-au fiert. Tanti Jeni verifică chestia asta înțepându-i cu furculița. Au! Se scot cartofiorii din apa fierbinte, se scurg bine, apoi se taie cubulețe și se pun la răcit, într-un castron. Se toarnă peste ei dressingul cel onctuos, se amestecă bine-bine-bine, se asezonează cu sare și piper și se țin la rece, în frigider, vreo jumătate de oră. Gata salataaaa!!!!Sunt convins că o să vă placă și celor mari și celor mici, e absolut minunată și savuroasă!

Tot pentru ziua celor mici, Miruna pregătește un desert super special: clătite cu sos de căpșuni și înghețatăăăăăăăăă!!!!! Blatul este preparat rapid din patru ouă bătute bine și amestecate cu, 60 de militri de lapte, 40 de militri de Amaretto ( mmmm, nice!), un plic de zahăr vanilat, 50 de grame de amidon și 30 de grame de unt topit, amestecate toate bine-bine de tot… La cantitatea asta de blat se folosește juma de kil de căpșuni care se spală și se curăță de codițe. Miruna păstrează câteva pentru ornat și restul de căpșuni le amestecă cu zahăr, până se face un sos cu consistență de puree, care se pune la rece în frigider. Dulcea noastră colegă coace clătitele cu dexteritatea-i binecunoscută, apoi le umple cu sosul de căpșuni și le rulează frumos. Fiecare porție are 2-3 clătite, stropite cu sos și cu un glob de înghețată lângă. Miruna mai ornează fiecare porție cu câte o căpșună frumoasă. Mmmmm… nici nu vreau să mă gândesc ce bune sunt clătitele astea….

Dragilor, deși este vreme închisă, eu am aranjat mesele pe terasă, sper să nu mai plouă azi sau să vină vreo furtună… Ar fi păcat, că am ornat azi cantina cu baloane colorate și am pregătit o mulțime de surprize pentru cei mici… Vă așteptăm cu drag! Poftă mare! Eu vă las un pic, mă duc să văd ce face melcu ăla prin parc și să-i duc o frunză de salată ceva… Doar e Ziua Copilului și pentru melcușori, nu?

11 Responses to Salată de cartofi noi cu dressing. Clătite cu sos de căpșuni și înghețată

  1. Georgiana spune:

    La multi ani, Miruna! La multi ani si voua dragilor TJ si Ghe! Sa ne traiti ca ne trebuiti!
    Acum cred ca nu mai are rost sa zic nimic, vin la masa ca mi-e o foame de lup!! Cartofi noi… yumiiiiiii!

    • cristiangheorghe spune:

      @Georgiana: La mulți ani și ție, copilaș 🙂 Hai, te așteptăm! Uff… e greu să scrii cu degetele murdare de sos de căpșuni…

  2. matilda spune:

    Oooo, papa bun ! A mai rămas ceva , că am cam întîrziat ? La mulţi ani, vouă, tuturor celor care trudesc la cantină….

    • cristiangheorghe spune:

      @matilda: heiii, bine ai revenit! Să-ți trăiască micuții! La mulți ani! 🙂

      Trimis de pe iPhone-ul meu

  3. matilda spune:

    Mulţumesc, şi ţie frumuseţea de fată !Sănătate şi bine tuturor !

  4. nina spune:

    Pe la 8, 8 si ceva trec sa iau cateva clatite pentru petrecere. 🙂

  5. corina spune:

    miam. cartofi noi in dress.
    ce minunata parada!

  6. corina spune:

    adica micutul aricel, frumuselul de el!
    de cind l-am fotografiat a disparut, acum ma gindesc unde se poate ascunde, nu ca as vrea sa-l deramjez!
    La multi ani! deci tuturor!
    cine da sampania? 🙂

    • cristiangheorghe spune:

      @corina: hai că mă duc io să iau o sticlă de șampanie din pivniță… O să iau una parfumată, poate-l gâdilă la năsuc pe aricel și se-ntoarce 🙂

Lasă un comentariu