Spaghete cu legume. Înghețată de zmeură

Nu știu alții cum sunt, dar mie-mi place ploaia. Ascultam de dimineață cum cad picăturile pe frunzele copacilor din fața ferestrei mele și mă gândeam că poate am dormit prea mult și a venit toamna… M-am uitat pe calendarul de pe iPhone și m-am liniștit, uffff. Totuși am stat în pat o vreme, letargic și visător, ascultând fosnetul ploii și lăsându-mă îmbătat de mirosul puternic de flori de salcâm… Visam… pluteam… și brusc mi s-a făcut foame. Ufff, hai să mă îmbrac, să iau umbrela și să fug degrabă la Cantină să văd cu ce bunătăți ne mai răsfață fetele noastre dragi…

Simțindu-mă melancolic astăzi, tanti Jeni s-a apucat să pregătească niște delicioase paste cu legume. Delicioase am zis? Extraordinar de delicioase, indescriptibil de delicioase și aromate! Fiți atenți la procedură: tanti Jeni va combina cu priceperea-i binecunoscută un pachet de 500 de grame de spaghete, nișe ulei, boia, oregano și o mare varietate de legume precum doi morcovei, două cepe mari tăiate soilzișori, un ardei gras tăiat feliuțe, 150 de grame de ciuperci feliate, suc de roșii, două linguri de mazăre, două linguri de boabe de porumb, un cotor de frunze de țelină, și un plic de parmezan ( cam 50 de grame, așa). Ca de obicei, tanti Jeni fierbe pastele în apă cu sare și puțin ulei, făcându-le „al dente”, cum știe că-mi plac mie. Legumele se pun la călit în ulei, apoi se adaugă apă, lăsându-le la înăbușit. E momentul condimentării cu sare, piper și oregano, așa după gust, apoi se adaugă sucul de roșii. Ascult cum sosul ăsta bolborosește în cratiță pe foc, acompaniat de ritmul picăturilor de ploaie, de afară. Sublim… Doar știți că tanti Jeni gătește cu fereastra deschisă. Buuuunn… după ce sosul scade se adaugă pastele fierte, trecute apoi printr-un jet de apă rece și strecurate, amestecând ușor la foc mic. Se adaugă jumătate din plicul de parmezan, iar după omogenizare se ia totul de pe foc. Se pune într-o farfurie mare și un pic adâncă, apoi se presară deasupra restul de parmezan. Ahhh, dragii mei, o adevărată capodoperă culinară! Simplu și devastator de delicios!

Miruna s-a gândit azi la o delicioasă înghețată cu zmeură. Miammmmm…. La fix! Abia aștept să o savurez și să simt cum mă revigorează… La 350 de grame de zmeură, Mirunica cea dulce mai folosește trei ouă, 100 de grame de zahăr, 300 de grame de smântânică dulce și vreo 2-3 bezele rupte în bucățele mici. Miruna pasează jumătate din cantitatea de zmeură și o trece printr-o sită fină, punând-o apoi deoparte și bine ferită de ochii mei pofticioși. Zahărul și ouăle se mixează bine, la „bain-marie”, până se îngroașă, apoi se ia de pe foc și se mixează complet până se răcește, cam vreo zece minute, așa. Smântânica se mixează și ea separat, apoi se încorporează cu amestecul de ou și zahăr, împreună cu bucățelele de bezea, turnându-se apoi totul într-o formă tapetată cu folie de plastic. Deasupra se toarnă puree-ul de zmeură și se amestecă ușor. Forma se pune la congelator pentru vreo patru ore, apoi este gata de servit! Miruna ornează fiecare porție de înghețată cu bucățele de zmeură care a rămas. Mmmmm… delicios, dulce și bun…

Cam asta e pentru azi, dragii mei… Vă așteptăm cu drag azi la Cantină, dar nu pe terasă că plouă… Ufff… și aveam un chef de scaldă la piscină azi… și de grătaaar… asta e, data viitoare! Poftă mareeeee!

4 Responses to Spaghete cu legume. Înghețată de zmeură

  1. silavaracald spune:

    „Visam… pluteam… și brusc mi s-a făcut foame.”
    Imi amintesti teribil de mult de cineva! 😉

  2. Georgiana spune:

    SLVC, sa nu’mi zici acum c’ai plutit si-ai visat pe salteaua aia ţapănă! 😀
    Tanti Jeni, uite cum ne dai tu cura de slăbire peste cap cu spaghtele alea… Ca să nu mai zic de inghetată.. am auzit eu la TV, la „cireaşa de pe tort”, că o inghetaţă îngraşă mai tare decât o bucată de friptură de porc, incrustată cu grăsimuţă. Cică îngheţata pe lângă faptul că-i foarte grasă mai are şi un conţinut ridicat de zahăr! Dar..nu-i nimic, ne apuăcm de luni de cura aia! de cură am zis, da? 😀

Lasă un răspuns

