Ostropel de pui cu puree de cartofi. Salată de fructe cu spumă de căpșuni

Ufff, ce mă doare capu… Așa pățesc mereu când mă trezesc târziu. Da, dar să știți că e a doua oară când mă trezesc pe ziua de azi, că nu mai pot să dorm cu porumbeii ăștia doi care s-au aciuat la fereastra mea și îi apucă guguguguiala drăgăstoasă încă de când apare soarele. Da, sunt porumbel și porumbiță și sunt taaaare îndrăgostiți. Unul de celălalt, evident. Și gugugu și gugugu și uite cum mă trezesc eu la crăpatul zorilor să mă uit la ei și să-i servesc cu un mic dejun „la pat” format din firimituri de pâine și niscaiva semințe. Ehhh… mi-s tare dragi frumușeii ăștia drăgăstoși. I-am contemplat eu așa vreo juma de oră până m-a apucat căscatul și m-am băgat la loc în pat să mai trag ceva sforăituri. Acu când m-am trezit porumbeii nu mai erau, probabil s-or fi dus și ei la serviciul lor, dacă or avea așa ceva, dar revin inevitabil amândoi, spre seară. Ia să mă uit eu azi pe la Cantină să văd, poate găsesc niște scândurele și le fac o căsuță. Cu intrarea în formă de inimioară și eventual antifonată, să numai aud gugugugu chiar așa cu noaptea-n cap. În fine. Uhhh… mă dau greu jos din pat cu gândul la cafeluța aceea puternică și aromată a lui tanti Jeni care te trezește instant și pe toată ziua… Ufff, cât mai e până acolo… Dar hai că rezist. Până una alta să mă verific dacă m-am îmbrăcat corect ( și nu cu hainele pe dos ca atunci când sunt foarte somnoros) și să purced la drum, către Cantină. Sunt călăuzit orbește de un miros foaaarte aromat, care vine direct din bucătăria lui tanti Jeni. Snif, snifff… oare ce bunătăți o găti dumneaei azi?

Tocmai ce am intrat în bucătărie și am găsit-o pe tanti Jeni gătind o specialitate super specială: ostropel de pui cu puree de cartofi. Aiiiii…. ce bun! Păi, pentru chestia asta dumneaei, la două copănașe dolofane de pui, mai folosește o jumătate de căpățână de usturoi, patru roșii, patru cartofiori mari și frumoși, o lingură de unt, 100 de militri de lapte și prietenii casei, sarea și piperul.

Întâi și întâi tanti Jeni prepară puree-ul, pufos și auriu. Curăță cartofii, îi spală, apoi îi taie cubulețe și îi pune la fiert cu puțin ulei și un praf de sare. După ce sunt gata fierți, îi pasează, adaugă laptele, apoi untul, amestecă bine și adaugă sare. Mmmmmm… bun puree-ul acesta, care arată pufos ca un norișor.

Ei, dar în timp ce cartofii fierbeau bolborosind în oală, tanti Jeni a pregătit sosul pentru ostropel: a pus copanele de pui într-o tigaie cu ulei încins. Cât sfârâie ele, copanele, acolo în tigaie, tanti Jeni adaugă și roșiile, decojite și date pe răzătoare, precum și usturoiul tocat mărunt-mărunt. Se condimentează cu piper, după gust și se adaugă puțiiiiină făină să iasă sosul mai groscior, așa. Ahhhh, ce minunăție delicioasă! La fiecare porție, tanti Jeni mai adaugă o salată de murături sau de crudități, după preferința fiecăruia.

Eiii, dar să vedem cu ce ne răsfață azi porumbița noastră dulce, Miruna. Auuu… I-am zis porumbiță? Cred că de aia am roșit așa… Sau am roșit cu gândul la desertul acesta absolut mirific: salată de fructe cu spumă de căpșuni… Ahhh, ce delicios o să fie! Ia fiți atenți: pentru spuma de căpșuni, Mirunica folosește 400 de grame de căpsuni , 4 albușuri, 400 de grame de zahăr și un plic de zahăr vanilat. Miruna bate bine albușurile până se fac spumă, apoi adaugă zahărul și zahărul vanilat și bate din noi bine, bine de tot, până se întărește spuma. Căpșunile se pasează și se adaugă peste albușul spumă, amestecându-se cu telul. Miruna mereu ne spune de importanța telului în bucătărie… Așa cum tanti Jeni folosește polonicul, tot așa Miruna folosește telul în tot ceea ce face. De exemplu, la spuma asta de căpșuni, telul „aerează” compoziția făcând-o pufoasă-pufoasă. Buuuun… în timp ce spuma noastră de căpșuni stă un pic la congelator, Miruna pregătește fructele pentru salată: o banană, un măr, o pară, două kiwi, două portocale și 300 de grame de căpșuni, altele decât cele din spumă,evident. Fructele astea se spală, se taie cubulețe și se amestecă într-un bol mare. Deasupra, ca o apoteoză, Miruna toarnă cu grație spuma de căpșuni… Ahhh… ce frumos arată și ce delicioasă eeee… Stați să iau o lingură mare, e musai să o testez… Miam-miammm…

Ei, fraților, hai că începem săptămâna cu bine. Mă duc să instalez dozatorul de bere, azi avem Pilsner Urquell, adusă proapspătă tocmai din Cehia. Am aranjat și mesele pe terasă, iar dacă s-o încălzi mai târziu poate ne și scăldăm puțin în piscină, ce ziceți? Hai dați năvală la bunătăți, noi vă așteptăm cu drag! Poftă mareee!

8 Responses to Ostropel de pui cu puree de cartofi. Salată de fructe cu spumă de căpșuni

  1. Georgiana spune:

    daca incep sa balesc de luni, asa o s-o tin toata saptmana? 😀

  2. matilda spune:

    Foaaarte bun ! Ostropelul este printre preferatele mele, iată că am învăţat de la tanti Jeni că se poate şi cu roşii. Eu îl făceam numai cu pastă de roşii. Se mai poate un piculeţ de sos, vă rog ? Mulţumesc !

  3. cristiangheorghe spune:

    @matilda: mă bucur că-ți place sosulețul ăsta delicios! Poți să mai iei, desigur 🙂 Hulpavu de mine am dat pe mine, noroc că m-a garnisit tanti jeni cu babețică… uf, știe dumneaei ce știe!

  4. April spune:

    O portie dubla va rog tanti Jeni…am venit cu sufertasul de acasa…stau la rand, nu-i problema 😀

  5. silavaracald spune:

    Ooo, ostropel! De cand n-am mai mancat asa ceva. Oare s-o gasi pe undeva un pic de mamliguta calda? Ca mie asa imi place. Nu va faceti probleme, ca mananc si piureul, separat. 😀

Lasă un comentariu