Somn cu portocale. Fursecuri cu alune

Ehhh… ce bine e… Stau tolănit pe șezlongul de sub umbreluță și zac. Lângă mine se află o halbă cu bere, golită pe jumătate și motanul Stanislas. Nu, nu a golit el halba de bere, că nu-i place. Am încercat să-i dau o data să bea și el, să vadă cum e, dar nu am avut succes. Deh, pisicile nu știu ce e bun, ce să le faci? Așaaaa… Și stau eu pe șezlongu ăsta, cum vă spuneam și când stau așa devin creativ. De exemplu, mă gândeam să instalez un generator de valuri la piscina asta, să ne simțim ca la mare. Ce ziceți? Asta în cazul în care nu plecați în concediu să vă bucurați de marea cea adevărată, care o fi ea… Dar oricum vreau să aduc măcar valurile de la mare aici în piscina Cantinei Sociale, să ne simțim bine și la noi în ogradă.. Că veni vorba de concediu.. uffff… peste câteva zile se face un an de când sunt aici la Cantină… aș putea zice că e un un an de concediu, nu? Păpică, distracție… de toate, ce să mai. Anul meu sabatic, cum ar veni. Eiiii, ca să nu mai lungim noi vorba, ia să mă duc eu să văd care mai e statusul pe la bucătărie că deja mi-e foame. Ia să vedemmm…

Tanti Jeni tocmai prepară ceva bun de tot: somn cu portocale. Yammiiii!!!! Ia fiți atenți: la două kilograme de somn proaspăt, dumneaei mai combină o lămâie, două portocale, doi morcovei, o ceapă, o roșie, o căpățână de usturoi, un pahar de vin alb, un ardei kapia roșu, pătrunjel , patru linguri de măsline, sare, piper și condiment pentru pește. După ce eviscerează peștii și le scoate branhiile, tanti Jeni îi spală cu apă rece și îi condimentează cu un bait preparat din uleiul de măsline, o linguriță de sare și piper și din condimentele pentru pește. După ce lasă peștii să doarmă acolo în bait vreo jumătate de oră, tanti Jeni îi pune apoi într-o tavă, peste un strat format din morcovii feliați, roșiile tăiate cubulețe și ceapa tăiată solzișori, precum și cățeii de usturoi zdrobiți un pic cu latul cuțitului. În tavă se adaugă vinul și feliile de portocale, de ardei precum și frunzele de pătrunjel, așezate toate de tanti Jeni artistic, să fie foaaarte rococo. Dumneaei stoarce apoi o jumătate de lămâie peste pești, asezonează cu sare și piper, după gust, mai pune vreo 200 de mililitri de apă și pune tava la cuptorul preîncălzit, la foc mediu, vreo jumătate de oră. Mmmmm… ce frumos miroaseeeee…. După ce sunt gata, tanti Jeni scoate peștii cu spatula pe un platou și îi decorează cu felii de lămâie, tot rococo, evident. Fiecare porție se ornează cu feliile de portocale, ardei și usturoi, iar deasupra se toarnă uniform sosul din tavă. Ca și garnitură avem cartofi natur. Ahhh,excelent! Mirobolant de gustos, dragii mei!

Mirunica cea dulce ne pregătește și ea ceva delicios: fursecuri cu alune! Bun, bun, bun de tot! La 200 de grame de unt, ea mai folosește 100 de grame de zahăr, o lingură de coniac, coaja de la o lămâie, 200 de grame de făină, 100 de grame de alune măcinate, unplic de zahăr vanilat și niște bombonele de ciocolată pentru ornament. După ce omogenizează untul cu zahărul, Miruna adaugă în compoziție alunele, zahărul vanilat,făina și coaja de lămâie. Se lasă aluatul la frigider vreo oră, apoi se întinde ca o foaie de vreo 5 mm grosime și se taie în formă de fursecuri, care se pun în tava unsă cu unt. Se coc la cuptorul preîncălzit și apoi, după ce se răcesc un pic se ornează cu bombonele de ciocolată. Ahhh, delicioase! Simt cum se topesc în gură de bune ce sunt…

Eii, dragilor,poftiți la masă așadar.. Eu am aranjat mesele și mă întorc la meseria mea de bază: zăcutul pe șezlong. O meserie sezonieră ce e drept, dar parcă mi-ar plăcea să ies la pensie cu încadrarea asta. Hai, poftă mare!

6 Responses to Somn cu portocale. Fursecuri cu alune

  1. silavaracald spune:

    Somn in farfurie, somn in sezlong… Nu-i cam mult? 😀
    Bun, mancarea e delicioasa ca de obicei, dar am si eu o apasare: in loc sa dai banii pe instalatia aia de facut valuri, nu mai bine angajezi tu niste baieti de-aia musculosi rau, sa ne face ceva masaj, ca ne-a molesit de tot soarele asta?… ;;)

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: deci nu e mult, atâta timp cât respectăm ciclul farfurie/șezlong, ca să nu ne plictisim 🙂 Așa, cu băieții ăia, soro, nu mă bag, că nu mă pricep. Ia veniți voi încoace, organizați un juriu și faceți casting 🙂

  2. matilda spune:

    Vrei să spui că dacă mîncăm portocale ne apucă somnul ? 🙂

  3. georgiana spune:

    eu vin la masa c’o conditie: somnul sa-l mananc la felul intai si portocalele la desert.Si dupa aia as mai vrea inca un somn dupa masa, c’asa’i sade bine unui boier mic, asa ca mine! 🙂 Se poate?
    L.E. la fursecurile cu alune nu ma bag, nu de alta dar vreau sa-mi pastrez abdomenul plat! 😀

Lasă un răspuns

