Ciorbiță de cartofi cu smântână. Prăjitură de caise

Ahhh… stați să mă dezmorțesc un pic… E deja marți, nu? Bănuiam eu ceva… Păi, nici nu știi cum s-o mai dregi, nene! Ziua de duminică e final de săptămână, nu? Și lunea e început de altă săptămână, nu? Păi nu trebuie sărbătorite amândouă, ia ziceți voi? Adică pe lângă week-end să fie și week-start, ca să fie corect! Ahhh, ce creativ mă face lenea asta! Că veni vorba de lene, să vedeți ce am făcut ieri: cuprinși de febra Cupei Mondiale la fotbal, a cărei finală a fost câștigată ( pe merit, zic eu) de Spania, ne-am gândit să organizăm și noi Cupa Mondială de lenevit. Evident, am trecut direct la finală, pentru că leneși mai mari decât motanul Stanislas și cu mine, n-am întâlnit. Și am lenevit noi o oră, două… trei… care mișca primul pierdea. Și s-a făcut seară… Al naibii motan ziceai că-i letargic! Până la urmă, recunosc, am pierdut în prelungiri, adică puțin după miezul nopții și Stanislas este acum oficial, campionul mondial al leneșilor din lumea-ntreagă, primind de la tanti Jeni Cupa, sub forma unui bol mare plin cu cartofi prăjiți. Că taaare mult îi mai place motanului ăstuia să ronțăie la ei. Acum campionul așteaptă challengeri… Dacă vreți să vă băgați, antrenați-vă bine înainte, știu eu ce zic!

Dar finala crâncenă de ieri nu a rămas fără urmări: m-a cuprins o foameeeee… pentru că deși nu depun un efort semnificativ în a lenevi, fiind starea mea naturală, consum multe calorii. Nu știu cum naiba. Hai să mă duc fuguța la Cantină că deja se apropie prânzul și e musai să pap ceva bun!

Ah, fetele mele dragi sunt deja în acțiune la bucătărie… E plin de mirosuri și arome apetisante pe-aici, ia să vedem noi ce meniu avem azi:

Tanti Jeni prepară o minunată ciorbiță cu cartofi și smântânică…. Păi la 5-6 cartofiori măricei, tăiați cubulețe, dumneaei mai combină la ciorbica asta trei fire de ceapă verde, un ardei roșu, unul verde, niște sos de roșii, un morcov, un oușor, 200 de grame de smântânică și 750 de mililitri de borș. Așaaaa: după ce legumele tăiate și feliate se călesc un pic în ulei, se toarnă apă peste ele și se lasă la fiert vreo zece minute. Se adaugă cartofii și se lasă la fiert până fierb și ei. La final se adaugă un pic de sos de roșii, borșul clocotit și smântâna care a fost în prealabil bătută cu oul și puțină zeamă din fiertură, să nu se taie. La final, tanti Jeni presară cu grație pătrunjel și leuștean, proaspăt tocate, pentru a ne răsfăța simțirile olfactive și gustative… Mmmmm.. o minunăție de ciorbică, dragilor, acrișoară atât cât trebuie!

Mirunica noastră cea dulce ne răsfață azi cu o delicioasă prăjitură cu caise. Minunat! La 250 de grame de făină, ea mai pune în combinație 250 de grame de zahăr, șase ouă, un plic de zahăr vanilat, un plic de praf de copt, șase linguri de lapte călduț și evident, caise, vreo 800 de grame. După ce spală bine și taie în bucăți mici caisele, Miruna separă ouăle și bate albușurile spumă. Gălbenușurile se amestecă bine cu zahărul, bine, bine de tot, apoi se adaugă zahărul vanilat, făina și praful de copt. După ce se omogenizează totul, se adaugă, amestecând continuu, laptele călduț și albușurile. Aluatul astfel format se pune într-o tavă și se presară deasupra bucățile de fructe, care se scufundă încet și foarte poetic în oceanul de aluat. Se pune tava în cuptorul preîncălzit la 160 de grade Celsius și se lasă acolo la copt vreo trei sferturi de oră, timp în care ne răsfățăm cu mirosul minunat ce vine din cuptor… Ahhh, au și trecut 45 de minute? Miruna scoate prăjitura din cuptor, fierbinte și pufoasă… Abia aștept să se răcească un pic să gust din ea…

Cam asta e pentru azi, dragilor. Pe mine mă găsiți pe șezlong, cu o halbă de bere lângă mine. Trebuie să mă antrenez să-mi iau revanșa, nu? Vă așteptăm cu drag, poftă mareeeee!

8 Responses to Ciorbiță de cartofi cu smântână. Prăjitură de caise

  1. April spune:

    No, apoi mie îmi plouă în gura, nu alta. Pap tot din farfurie iar feliuţa de prăjiturică o iau la pachet pentru a o păpa cu lăptic călduţ diseară. Yamiiiiii

  2. Georgiana spune:

    Vai Tanti Jeni, nici nu ştii ce bucurie mi-ai provocat cu ciorbica asta de cartofi!! Tare mai eşti tu drăguţă!
    Uite, in semn de multumire si de recunoatinta, de ziua ta vin si pregatesc eu toata mancarea! Chiar asa, cand e ziua ta, TJ? L’as intreba pe domnul Gheorghe dar e prea ocupat cu statul degeaba! 😀
    Hai c’am plecat spre cantina si in drum am sa cumpar cativa ardei iuti, ca tare’or sa mearga la ciorbica aia!!

    • cristiangheorghe spune:

      Georgiana: dacă ai știi de când ne chinuim să aflăm când e ziua lu tanti Jeni… cre că nu vrea să aflăm câți ani are, știi cum sunt doamnele 😉

  3. Mariana spune:

    Simpatic ești sau simpatica,încă nu m-am dumirit ca’s noua pe aici,dar vad eu ce și cum!
    Meniu fain și bun,bun!Bravo!Grozave fete ai : tanti Jeni si Miruna !
    Ioi asa bine e sa lenevești câteodată…cu cățelul alături jos nu în pătuț !!!
    O,pe curând și sa auzim de bine!

    • cristiangheorghe spune:

      @Mariana: decisuntem simpatici, mulțumim de compliment, draga noastră! 🙂 Cât despre lenevit.. ufff.. niciodată nu e destul!

  4. silavaracald spune:

    Bună mâncărica asta uşoară după atâta cărnăraie! Excelentă idee, TJ!
    Uite, drept mulţumire,îţi dau o sugestie: ia pune matale brusc capăt competiţiei ăsteia a leneşilor, cu polonicul, şi mână-l pe Ghio la treabă, că n-a mai făcut piaţa de o groază de timp! 😀

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: mulțumim de sugestie. Uite de aia o să vin să-mi dai scutire medicală, să scap de curățat cartoafe vreo lună. Păi dacă am gâtu roșu de la berea asta rece, ce să fac? 😉

Lasă un răspuns

