Rulouri de pui cu susan. Înghețată de prune

Ufff… o nouă zi caniculară… Ce ne facem, fraților? Păi cum ce ne facem, ne facem ce ne-am învățat! Plajă, scaldă, berică, păpică! Ordinea este la bunul plac al fiecăruia, aici la Cantina Socială nu prea se ține cont de asta. Se apropie iar ora prânzului și după ce ne-am răsfățat cu ultraviolete și berica de dimineață, ar cam fi timpul să sune gongul de masa de prânz, nu? Ah, ia să dau eu o fugă în bucătărie să văd ce ne mai pregătește azi tanti Jeni…

Miroase extraordinar de apetisant… Și e normal să fie așa pentru că azi tanti Jeni ne va răsfăța cu o minunată serie de rulouri de pui cu susan. La un piept de pui, dumneaei mai pune în combinație 50 de grame de cârnăcior de casă, două ouă, niște felii de ardei gras roșu, 100 de grame de făină de grâu, 50 de grame de susan, sare, piper și niște ulei. Tanti Jeni feliază, țac-țac-țac, pieptul de pui și bate apoi feliile, ușor ca pentru schnitzel. Pe fiecare felie așează felii de ardei gras și cârnăcior,apoi le rulează, obținând, evident, rulourile. Trece rulourile prin făina amestecată cu ou bătut, sare și piper și le prăjește uniform în ulei încins. Rulourile prăjite se trec din nou prin făină și susan, apoi se prăjesc din nou, dar doar puțin, cât să nu se ardă susănelul. Aiiii, o minunăție, fraților! Bun, crocant, gustos… Ce să mai zic! Mai ales că tanti Jeni servește bunătățile astea cu garnitură de cartofi prăjiți, preferații motanului Stanislas, deh…

Ia să vedem ce capodoperă de desert ne prepară Mirunica noastră astăzi… Mmmm! Ceva superdelicios! Înghețată de prune! Este ceva devastator de gustos, dragilor! Ia fiți atenți: la 500 de grame de prune coapte, curățate de sâmburi și tăiate-n patru, Miruna cea dulce mai combină: patru gălbenușuri de ou, 125 de grame de zahăr, 300 de grame de frișcă lichidă și 125 de grame de zahăr pudră. Bucățile de prune se pun la fiert cu zahărul în 300 de mililitri de apă. După ce dau un clocot, se lasă la fiert la foc mititel vreo zece minute, până se înmoaie bucățile de prune. Se scurg prunele și se fac puree, lăsându-se la răcit vreo 20 de minute. Între timp, Miruna pune într-un vas „bain-marie”, gălbenușurile împreună cu zahărul pudră (doar 100 de grame) și le bate cu telul până se încălzesc. Se ia bolul cu amestecul de la „bain-marie” și continuă să bată cu telul până când amestecul își triplează volumul. Miruna se ocupă acum de frișca lichidă, pe care o bate împreună cu restul de zahăr pudră și o adaugă apoi la puree-ul de prune. După ce le amestecă, adaugă și compoziția de gălbenușuri, omogenizează totul și le pune la congelator pentru vreo 4 ore. Se servește în cupe, cu bucăți de prune și topping de ciocolată.Mmmmm.. un deliciu! O să pap încet totuși, să nu mă doară-n gât…

Hai că ne-am scos cu mâncarea și azi. Bun, hrănitor, delicios… restul de epitete le completați voi, după ce gustați. Berea merge ca unsă la rulourile alea, credeți-mă, am testat deja! Vă așteptăm cu drag la programul de libere impuse de vacanță: plajă, scaldă, berică, păpică. Așa cum v-am învățat. Poftă mare și distracție plăcutăăă!

16 Responses to Rulouri de pui cu susan. Înghețată de prune

  1. georgiana spune:

    Iar am facut o burta de popa! E clar, raman la cantina pana duminica seara! Vorba cantecului: „Eu de’aicea nu mai plec, nu mai plec acasa, la Cantina’am devenit, o mare puturoaaasa”… 😀

  2. Mariana spune:

    Inghetata de prune mai este sau s-a topit si la propriu si la figurat?

  3. matilda spune:

    Îmmm, bună papa ! Iar ideea cu îngheţata de prune e grozavă !
    Fiindcă tot e vremea prunelor, mi-e dor de cîteva găluşte cu prune… O putem ruga pe draga de Miruna să ne pregătească în zilele următoare ? O pup de pe acuma.

  4. Alexandra spune:

    Georgiana o burta de popa, iar eu un fund de laptareasa! Asa nu se mai poate, gata, intru la regim, cruditati si iaurt degresat.

  5. Georgiana spune:

    Da chiaaaar! Sa ne faca Mirunica cu mânuţele ei delicate nişte găluşte cu pruuuneee! Nu ştiu de ce am impresia că e expertă în materie de găluşte!? Hai Miruna! Hai Miruna! 😀

    • cristiangheorghe spune:

      @Georgiana: Tocmai mi-a trimis un SMS Miruna cum că, la cererea publicului, vom avea găluște cu prune data viitoare 🙂

  6. Pataphyl spune:

    Tanti Jeni, poti sa-mi teleportezi o portie? Papica in aeroporturi e proasta dar scumpa, in plus n-am nici diacritice (:

    Sent from my iPad

    • cristiangheorghe spune:

      @pataphyl: acu, acu, ți-l trimit pe motanul Stanislas, expertul nostru în teleportări, cu o porție! Să ajungi cu bine la destinație! 😉

  7. Pataphyl spune:

    P.S. Gresii emoticonul 😦

Lasă un răspuns

