Guest-Star Day: Alexandra – Grădina Visată

Dragii mei, dragele mele, încă de dis de dimineață suntem invadați de un aer proaspăt de primăvară și de parfum de flori… Mmmmmmm, minunat!. Ahh, păi nu avea cum să fie altfel, pentru că invitata noastră de azi la Guest-Star Day este Alexandraaaaa! Ce apariție încântătoare, dragilor! În jurul invitatei noastre apar de nicăieri petale roșii de trandafiri, care par că dansează în aer… Iat-o pe Alexandra pășind în curtea Cantinei Sociale, la braț cu tanti Jeni și Miruna…

Pasiunea Alexandrei este grădinăritul, îndeletnicire pe care o descrie cu mult drag pe blogul ei personal, numit GRĂDINA VISATĂ. Ei bine, într-adevăr, pe măsură ce veți răsfoi postările Alexandrei, veți descoperi o grădină de vis, creată cu pricepere, pasiune și răbdare de draga noastră invitată.

Dar să-i dăm cuvântul Alexandrei, pentru o scurtă prezentare: ”M-am născut in Bucuresti, la fel ca și părinții mei. Bunicii, cu exceptia bunicului dinspre mamă,care e din Constanța, s-au născut și ei tot în zonă, iar in tinerețe au venit în București ca ucenici pe la diverse ateliere.

Am absolvit ASE, fac finante-contabilitate, iar in ultimii 12 ani am lucrat ca director economic la sucursala Bucuresti a Transelectrica. De la 1 iulie sunt Șef serviciu financiar-contabilitate, pentru că sunt ” palida” dpdv politic, dar e ok așa! Nu-mi place deloc meseria mea, aș fi vrut să fac cu totul altceva, dar n-am avut destul curaj la vremea respectivă și să nu mă întrebați despre ce e vorba, că n-am să vă spun!

Până când  l-am avut pe fiu-meu,ceea ce a coincis cu mutarea in casa mea, un apartament în sectorul 4, nu găteam decât salate, maioneze, dulciuri. Nevoia însă m-a învățat să fac de toate, adică inclusiv felurile ” grele” considerate de mine, cum ar fi sarmale,cozonac ori murături. Cel mai greu a fost când a trebuit să fac o colivă, cand a murit mama, la doar 53 de ani, eu aveam atunci 29…

Am învățat să gătesc după ” Sanda Marin” , o am și acum, e vai de ea, are  imprimate pe ea toate mâncărurile posibile, dar încă o mai consult din când în când. Mă pot lauda cu o ” bibliotecă” culinară consistentă, cred că am ( stai că le și număr acum) , fix 28 de cărți, inclusiv un compendiu culinar thailandez, de care sunt foaaarte mândră!

Nu mă pot lăuda cu rețete sofisticate, ci gătesc mai mult tradițional, bătrânește, dar fără grăsimile care se foloseau în trecut.Sunt  câteva feluri cu care mă pot lăuda, cum ar fi ostropelul de pui, ardei umpluti, saramura de pește, sarmalele. Am o mătușă care încă de acum 15-20 de ani spunea că gătesc ” ca o babă”.Din când în când  mai încerc și rețete noi, însă simple, fără bibilituri excesive. Îmi place mâncarea mediteraneeana, peștele, foarte mult, salatele de tot felul, pastele, pe care mi le fac singură. Folosesc mult ulei de măsline, busuioc, salvie, imi plac măslinele și in general evit cât pot   carnea. Carne de porc gătesc de 2-3 ori pe an.Caut să mănânc cât mai natural, în măsura în care e posibil, adică: brânză și ouă de la țărani, pui, la fel, pește din mări și oceane, mai puțin de baltă sau Dunăre, borșul il fac singură, pâinea la fel, mai nou îmi cultiv singură tutunul, he he! In gradina am tot felul de ierburi aromate pe care nu ezit să le folosesc de câte ori am ocazia. Toate legumele și fructele mele sunt bio, adică fără îngrășământ, chimicale etc.De asemenea, când fac o mâncare de legume ( mazăre, fasole, dovlecei, spanac) , nu pun niciodata carne.Și bineînțeles, cât mai putin prăjit.Ar trebui să trăiesc 100 de ani, „noroc” însă că fumez un pachet pe zi, deci nu risc să bântui pe lumea asta prea mult!”

Deci Alexandra gătește mult pește… legume… toate bio! Hmmmm… foarte interesant și apetisant! Abia aștept să văd ce ne va pregăti azi…

Așaaaa… Și acum e momentul în care tanti Jeni o invită  pe Alexandra la o cafeluță pe terasa Cantinei, unde va răspunde obișnuitului set de întrebări. Ia să vedemmm…

TJ: Ce ți-a plăcut mai întâi: grădinăritul sau bucătăritul?

Alexandra: Plăcerea de a bucătări a venit simultan cu cea de a grădinări. E extraordinar să gătești din propriile legume, sa faci gemuri sau prajituri cu fructe din grădina ta, când faci o salată și să zici: astea sunt toate cultivate de mine, mâncați cu încredere! Și înainte găteam, evident, dar nu cu așa o plăcere ca acum..

 TJ: Ce flori ai pe pervaz în bucătărie?

Alexandra: Doar mușcate. Am avut și câteva petunii, dar dupa o săptămână în care nu le-am udat,s-au uscat. Mușcatele însă sunt rezistente, perene, înfloresc toată vara, se înmulțesc ușor și sunt frumoase foc! Sunt loiale și modeste, așa că rămân cu ele!

 TJ: Ce ai recomanda să plantez pentru o grădină de zarzavat?

Alexandra: Păi… depinde. în primul rând , plantezi ce-ți place ție, nu? Apoi mai contează condițiile pedo-climatice în care ai grădina, ce culturi se preteaza acolo. Pe urmă trebuie să faci rotația culturilor, nu este indicat ca pe o parcelă să plantezi același lucru mai multi ani la rând, uneori nici chiar de la an la an. Dacă însă ai teren puțin, în genul grădinilor de la oraș, ți-aș recomanda cu tot sufletul plante aromatice: busuioc, cimbru, rozmarin, lavandă, tarhon, fenicul etc. Ocupă spațiu puțin, sunt esențiale in gastronomie, înfloresc și miros frumos, arată bine ca tufe, se găsesc destul de greu în stare proaspătă în magazine și sunt cam scumpe.

 TJ: Care e cea mai frumoasă floare din grădina ta?

Alexandra: Îți răspund fără să mă gândesc nicio secundă: trandafirul! De fapt cred că trandafirul eclipsează orice floare de grădină, florile din jurul unui trandafir sunt ca accesoriile pentru o femeie frumoasă! Categoric, trandafirii sunt de departe cele mai frumoase flori din grădina mea.

 TJ:  La ce floare visezi să o ai în grădină?

Alexandra: Ar fi mai multe, dar din păcate nu mai am spațiu disponibil și nu vreau să înghesui claie peste grămadă tot felul de flori. Visez în schimb la o căsuță și o grădină în zona Mediteranei, cu flora specifică de acolo, care pe mine mă înnebunește: hybiscus, bouganvillea, leandru, palmieri, măslini,dafini etc. Daaa, uite și acum când vă spun, parcă și văd căsuța aia, albă-albă, cu mușcate imense, plantate direct în grădină, cu o boltă de kiwi , cu o mica livadă de măslini și lămâi. Hmm…

Ufff, dragilor… acu parcă visez și eu la căsuța aia albă, albă… și la bolta de kiwi… și valurile Mediteranei, și… Ahhh, dar de la atâta visare  m-a apucat o foameeee… Alexandraaaa! Te rog, fie-ți milă, hai la bucătărie că mă scurg….

Iat-o pe invitata noastră, pășind alături de tanti Jeni în bucătărie, punându-și șorțul și pregătindu-se să ne gătească ceva mi-ro-bo-lant! Să-i dăm cuvântul așadar, Alexandrei:

”Asa cum ziceam, sunt adepta rețetelor cât mai simple, pentru că statul îndelung în bucătărie nu mi se pare un mod de viață. Feluri de mâncare mai complicate fac numai cu ocazii speciale cum ar fi onomastici, aniversări ori intalniri cu prieteni de departe. Atunci când mi-a transmis invitatia de a participa la Guest Star Day, tanti Jeni mi-a solicitat să gătesc un fel preferat. Peștele cu legume la cuptor este un fel preferat.

Pentru această rețetă avem nevoie de un pește mai gras, cum ar fi crap sau somn și care se curăță de solzi și măruntaie, se săreaza puțin în interior, se șterge de apă și se așează în tava de friptură pe un așternut de legume format din  morcovi, țelină și cartofi, tăiați frumos rondele cu grosimea de aproximativ 1 cm. Dacă este mai grăsan, peștele se va cresta la ceafă, să se pătrundă mai bine.

Se unge peștele pe deasupra cu ulei de floarea soarelui, se mai dă un praf de sare și se mai adaugă în tava o ceșcuță de apă. Se lasă la cuptor cam 40 de minute, la foc mediu, având grijă să adăugăm apă din când în când, atunci când vedem că scade. Dacă vrem să fie gata mai repede, putem acoperi tava cu folie de aluminiu, caz în care o lăsăm doar 20 de minute, după care îndepărtăm folia și mai lăsăm puțin să se rumenească frumos peștele.  Acesta nu trebuie neapărat să fie întreg, merge și din bucăți. Se servește cald, cu legumele alături la care mai putem adăuga orez sau alte legume sote.

 Mmmm… delicios! Savuros!

Trecem acum la desert. Ia să vedem ce ne prepară Alexandra. S-o ascultăm:

”Pentru desert, m-am gândit la o prăjitură cu prune. Pentru aceasta voi folosi următoarele ingredient e: 200 g unt gras, nesărat,200 g zahăr,250 g făină,4 ouă,1 linguriță praf de copt ,prune nu foarte coapte, dar nici acre.

 Se lasă untul să se înmoaie la temperatura camerei, după care se freacă cu zahărul. Când s-a topit zahărul, se adaugă pe rând ouăle, întregi. Dacă pasta arată ca și cum s-ar tăia, mergeți mai departe, făina o va închega la loc. Se încorporează apoi făina, iar la sfârșit se adaugă praful de copt. Ce poate fi mai simplu? Aluatul e destul de vârtos, astfel că atunci când il veți așeza în formă ( eu folosesc forma de tort), va trebui să o întindeți frumos cu lingura. Forma trebuie unsă cu unt. Se pun apoi prunele, jumătăți sau sferturi, cu partea interioara în sus. Se dă la cuptor la foc mediu fix o oră,dar o încercați totuși mai devreme, să vedeți dacă s-a copt. Este un aluat delicios, iar in combinație cu prunele, iese un desert de vară extreme de savuros. Acest aluat l-am mai incercat si cu alte fructe, iar combinatia n-a iesit grozavă, se pare ca este special pentru prune!”

Mmmm… bune prunele astea! O prăjitură excelentă! Merge la fix după înghețata de ieri! Tocmai am pus mâna pe feliile de la mijlocul tăvii.. Miam-miammmm! Ce bune suuuunt!

 

Să vedem acum ce dedicații muzicale ne propune Alexandra, pentru a completa de minune ziua aceasta minunată:

 

Ahhhh… Ce zi perfectă, dragii mei! Mâncare bună… Desert ușor și răcoros… Aer de primăvară și parfumuri florale… ce să mai zic,  o zi de vis! Mulțumim din tot sufletul Alexandrei pentru minunata zi de azi și vă invităm la bunătăți, piscină și distracție! Totuși parcă ar merge niște nuferi, într-un colt de piscină, nu? S-o întreb pe Alexandra… Hai, dați năvală!Distracție plăcută și poftă mareeeeee!

10 Responses to Guest-Star Day: Alexandra – Grădina Visată

  1. […] Guest-Star Day: Alexandra – Grădina Visată Thu Aug 12, 2010 11:10 am Dragii mei, dragele mele, încă de dis de dimineață suntem invadați de un aer proaspăt de primăvară și de parfum de flori… Mmmmmmm, minunat!. Ahh, păi nu avea cum să fie altfel, pentru că invitata noastră de azi la Guest-Star Day este Alexandraaaaa! Ce apariție încântătoare, dragilor! În jurul invitatei noastre apar de nicăieri petale […] […]

  2. Georgiana spune:

    Tanti Jeni, acum nu ca vreau sa ma laud, dar recunosti ca prietena mea pe langa faptul ca-i frumoasa si desteapta este si gospodina?? Eeee? Sunt tare mandra de tine, Alexandro! Hai ca dau fuguta la Cantina, acum repede, nu de alta, dar mi’i ca la ce bunatati ai facut si la ce imbulzeala e acolo, am toate „sansele” sa raman fara! 😀
    Felcitarile mele sincere!!!
    Uofff, iar era sa uit costumu’ de baie!

  3. Alice spune:

    Ah, ce foame brusca mi s’a facut! Puneti’mi si mie va rog o portie deoparte! Aaaa si musai si’o bucatica de prajitura! va multumesc anticipat! Felcitari invitatei si saru’mana pentru masa!

  4. cristiangheorghe spune:

    Ahhh.. ce bun… Pește, prăjitură… prăjitură… prăjitură… opriți-măăăă!

  5. Mariana spune:

    O ce invitat de seama !
    Sa descurcat de minune!stiam eu ca e fata harnica,desteapta si frumoasa!
    Gata cu laudele ca mi-e o foame de numai pot!serios!pe bune!
    Felicitari Alexandrei si voua!

  6. Alexandra spune:

    Eu va mulumesc din suflet pentru gazduire, ce sa mai zic de laude, ca uite, m-am facut mica-mica, niciodata nu-mi placu sa fiu in prim-plan…Acu’ ,daca va placu mancarea nu stiu, dar cred ca muzica a fost bunicica, nu?

  7. […] voi. sebra, Florian, pdm-ul, kekee, Blanche Neige, Laura, Ioana, Yoyo, Andrei, Sînziana, Arsulici, Tanti Jeni,  Teo, Gheorghe, Ciprian, AA, mifty, Georgiana, Lady X, Miorlaupufos, Zac, Narcis, Doctor Casă, […]

  8. cristiangheorghe spune:

    @Alexandra: muzica a fost suuuper! Ca de altfel tot ce ai pregătit! Mulțumiiiim! :*

  9. Zana Eficientei spune:

    Alexandro, din cauza ta am dat foc la toata reteaua mea sociala, sa-mi gaseasca de unde stiu un crap romanesc adevarat, din ala care trebuie crestat la ceafa 🙂

  10. […] prelungite și ovații pentruuuuu:  Alexandra ( Grădina Visată),   Lucia Verona,  Dan Iancu,  Angela Tocilă, Ivona Boitan, Mihai Bădică, Iulia Mihai, Matilda, […]

Lasă un răspuns

