Rulouri de vinete cu merlucius. Cheesecake cu cioco.

Ufff…gata! Se cam termină cu leneveala de vară… Nopțile au devenit mai răcoroase iar eu am început să mă trezesc mai devreme și cu chef de treabă. Neobișnuit pentru mine știu, probabil o fi de vină și Luna plină de azi noapte, dar trebuia să vin primul azi la Cantină, să curăț piscina de frunzele galbene aduse de vânt.. Evident că, după ce am terminat treaba și m-am scăldat un pic, m-am așezat să mă odihnesc pe șezlong, meditând la metempsihoza vidului cosmic. Eh, dar meditația cere energie, nu-i așa? De aia mă cam roade foamea la ora asta. Ia să dau eu o fugă pe la bucătărie să vedem ce avem azi la meniu…

Pentru a începe săptămâna cu bine, tanti Jeni s-a gândit, draga de ea, să ne răsfețe azi cu niște delicatese și anume „rulouri de vinete cu merlucius”. Foaaarte interesant. Ia să vedem cum procedează dumneaei: la 500 de grame de file de merlucius, se mai combină două vinete mari, 50 de grame de cașcaval ras, două roșii, un ardei iute și următoarele component chimice pentru sos: 100 de mililitri de lapte, o lingură de unt, o linguriță de făină, un gălbenuș de ou, sare și piper. Booonnn…

Păi, pentru început, tanti Jeni prepară sosul, amestecând continuu într-o crăticioară, la foc mic, untul, laptele și făina, cu atenție și răbdare, să nu facă cocoloașe. Se adaugă apoi gălbenușul, sare, piper și se mai lasă la fiert, la foc mic, vreo două minuțele. După ce spală și curăță vinetele, le taie felii subțiri și le pune la prăjit, pe ambele părți, până se rumenesc. Le pune apoi la scurs pe hârtie absorbantă și trece la preparat peșteleeee… Pe care pește, tanti Jeni îl spală, îl taie bucăți și îl condimentează. Apoi, bucățile de pește le trece printr-un amestec de făină cu mălai și le prăjește. Ahhh.. ce frumos miroase… Urmează apoi asamblarea: fiecare bucată de pește se înfășoară în felie de vânătă și se ornează cu o roșie deasupra. Rulourile se pun într-un vas termorezistent, deasupra lor se presară cașcavalul ras,ca o ninsoare de ajun de Crăciun și se pun la gratinat, în cuptor. Mmmmm…. Sublim…. La fiecare porție, tanti Jeni adaugă sosul acela minunat. Foaaarte gustos și savuros!

Miruna cea dulce ne-a pregătit ceva super-special: Cheescake cu ciocolată! Ah… vă puteți imagina ceva mai bun? Combinația este absolut devastatoare. Fiți atenți: pentru a prepara acest desert minunat, Miruna combină 250 de grame de biscuiți cu 50 de grame de nucă de cocos, 350 de grame de ciocolată amăruie, 50 de grame de zahăr tos, 250 de grame de cremă de brânză, 500 de grame de lapte concentrat, patru ouă și o linguriță de zahăr vanilat.

Miruna sfărâmă biscuiții și îi amestecă cu nuca de cocos, zahărul și untul, până obține o compoziție omogenă, pe care o pune la cuptorul preîncălzit la 150 de grade, într-o formă de tort, pentru vreo zece minuțele. Între timp, Miruna bate crema de brânză până se face spumă, o încorporează cu lapele concentrat, adăugând apoi ouăle, zahărul vanilat și ciocolata topită la bain-marie. Compoziția omogenă se toarnă peste blatul de biscuiți și se pune totul la cuptor pentru vreo oră. După ce se scoate, se lasă la răcit și apoi se ține la frigider pentru vreo 2-3 ore. Minunat! Miruna servește fiecare felie de cheesecake cu sirop de căpșuni! Ah… o splendoare dragilor! Cremos și savuros! Și atât de buuuuuun…

Ehhh, dragilor, cam asta e pentru azi. Vă așteptăm cu drag să ne bucurăm de aceste ultime zile de vară, cu mesele pregătite pe terasă și piscina curată și cu valuri. Distracție plăcută și poftă mareeee!

Meniul de azi e atât de bun, încât mă face să visez. Uite așa, mi-am adus aminte de Luna cea plină de azi noapte: era atât de mare și frumoasă, încât îmi venea să pășesc pe ea:

10 Responses to Rulouri de vinete cu merlucius. Cheesecake cu cioco.

  1. Georgiana spune:

    Cuvântul „cremos” mă determină să dau fuga la cantină! Îmi place cum sună, nu-ş de ce 😀 Să vedem ce minune de cheescake cu ciocolată ne-a pregătit dulcea Miruna cu mânuţele ei delicate…

  2. Alice spune:

    Interesanta combinatia merlucius + vinete, a picat la fix ora pranzului, asa ca n’o sa mai lungesc vorba si’o sa vin intr’un suflet la cantina! Berea o aduc eu! Georgiana, asteapta’ma acolo, mi’ar face mare placere sa te cunosc 🙂

  3. Snacksy spune:

    Fetelor, Tanti Jeni, Alice si Georgiana, daca se lasa cu papa bun si berici, stati acolo si asteptati’ma si pe mine! 😀

  4. Georgiana spune:

    Sancksy, dacă aduci măcar puţin cu Brad Pitt, te aştept 😀

  5. Zana Eficientei spune:

    ca sa vezi, ce potriveala de cheesecake pe Miruna si pe mine 🙂

  6. delia spune:

    nu ma mai joc. am citit ieri pe blogu zanei reteta de cheesecake. si ma batea un gand sa fac si eu, da l-am sfidat. acum vine miruna si pune si ciocolata. si cocos 😦 georgiana, pune biscuitii aia jos, te rog io…

  7. Georgiana spune:

    Delia, nu mai bine-i pun într-o sacoşică? 😛

  8. Alexandra spune:

    Si eu care ziceam ca de azi ma bag la un regim mic, dupa ce tot uichendu am halit la clatite. N-a fost sa fie, ca-mi iesi Cantina in drum , cu bunatatile ei cu tot. Poate de maine…

  9. silavaracald spune:

    Măi Ghio, n-ar fi cazul să mai gătești și tu câte ceva și să-i dai lui TJ un pic de concediu?
    Hai, că nu-i greu! Rețetele le ai, unde să te desfășori, așișderea…
    Ce-ar fi ca special guest star-ul de joia asta să fii chiar tu? 😀

  10. Georgiana spune:

    Silavaracald, interesanta propunerea ta!
    Hai domnule Ghe., ca’n septembrie is reduceri mari! trimite’o pe tanti Jeni la Baile Felix sa se bucure si ea de niste bai termale! Si’n ritumuri de toamna, tu sa ne gatesti. Cum ar fi:

    sau:

    😀

Lasă un răspuns

