Cartofi gratinați cu smântână. Plăcințele cu anason

Ehhh, uite că a venit și toamna… Și climatic și calendaristic, cum doriți, e toamnă iar, cu melancoliile ei cu tot. Păi da, că toamna mă apucă iar melancoliile, nu știați? Hai să vă explic cum e cu calendarul ăsta al stărilor mele: primăvara am astenia de primăvară, vara sunt cuprins de lâncezeala de vară, toamna mă încearcă melancolia de toamnă iar iarna sunt copleșit de hibernarea de iarnă. Deși, sincer, aș hiberna tot anul dar, vedeți voi, când aș mai avea timp să degust toate bunătățile preparate cu atâta măiestrie de tanti Jeni? Ah, și mai trebuie să păzesc și Rețetarul acela, mereu uit… Dar se pare că și Agenții ăia ai Baronului au uitat de el, or fi fost și ei prin concedii… În fine.

Dar să lăsăm vorbăria asta și să vă explic mai bine cum prepară tanti Jeni cartofii ăia gratinați, că eu abia aștept să fie gata! Stau cuminte pe scăunelul meu din bucătărie, sorb din cafeluța minunată, puternică și aromată și mă uit la dumneaei cum procedează: păi, la 600 de grame de cartofi, se mai combină 200 de grame de brânză, 300 de grame de smântână, 50 de grame de cașcaval, două ouă, 100 de grame de unt și sare.

Tanti Jeni curăță cartofii de coajă, îi spală bine apoi îi pune întregi la fiert, într-o cratiță largă, cu apă și sare. Pentru a nu se sfărâma, cartofii se fierb la foc mic. Buuunn… După ce sunt gata, se scot, se lasă la răcit și se taie felii. Se unge o tavă cu unt, apoi se trece la așezarea stratificată: un strat de cartofi, unul de brânză rasă, unul de cartofi, unul de brânză rasă, ultimul strat fiind de cartofi. Deasupra, tanti Jeni toarnă uniform amestecul de smântână cu ouă bătute, nivelează capodopera și presară deasupra cu degețelele ei pricepute, cașcavalul ras și untul tăiat în bucățele mici. Se pune la cuptorul încins și se ține acolo până se rumenește deasupra. Ah, fraților, miroase înnebunitor de frumos! Abia aștept să fie gata prima tavă… Miam-miammm!

Dar până atunci, să aruncăm o privire la departamentul deserturi, acolo unde dulcea noastră colegă, Miruna, ne pregătește o specialitate foarte specială: plăcintuțe cu anason a la Provence. Pentru asta, Mirunica folosește 125 de grame de făină, 125 de grame de zahăr, un albuş, sare, o linguriţă de anason măcinat, două linguriţe de lichior de anason și unt pentru uns tava. După ce încinge cuptorul la 175°C, Miruna cerne făina şi o amestecă cu zahărul. Adaugă apoi albuşul, sarea, anasonul şi lichiorul şi amestecă totul până se obţine un aluat. Unge apoi o tavă, presară puțină făină pe suprafaţa de lucru și întinde aluatul pe care apoi îl stanţează forme. Miruna aşează apoi prăjiturelele în tavă şi se ține la copt cam 20 de minute. Le lasă la răcit și le așează pe un platou, unde sunt gata de servit. Mmmm.. ce bune sunt! Trebuie neapărat să gustați și voi!

Dragilor, cam asta e pentru azi. Tanti Jeni și Miruna vă așteaptă cu bunătățile pregătite, iar eu vă aștept pe terasă. Mă uit cum toamna își face simțită prezența, din ce în ce mai mult cu fiecare zi. Un anotimp plin de culori frumoase…

Hai dați năvală, fraților! Poftă mareeee!

10 Responses to Cartofi gratinați cu smântână. Plăcințele cu anason

  1. silavaracald spune:

    Da, ne îndopi cu bunătăți, doar-doar om uita de rețetar. uite că nu ne lăsăm duși așa de ușor. Deci, am ras câte o porție din amândouă și acum te somez să revii la dezvăluirile incendiare!

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: Ufff, dezvăluiri incendiare, zici… Stai să mă uit un pic la postul TV al domnului D să iau niște lecții 🙂

  2. good girl spune:

    Cartofii gratinati cu smantana sunt specialitatea mea si unul din felurile de mancare preferate ale fiicei mele. 🙂
    Apreciem faptul ca ai facut un efort si ai asigurat si azi masa desi esti melancolic.

  3. April spune:

    M-ai omorat!!!!!!! ce-mi place mie mancarica asta, yamiiii!
    Crezi ca scapi asa usor, tanti Jeni? acusi sunt prezenta!

    • cristiangheorghe spune:

      @April: draga noastră, te așteptăm cu drag 🙂 Mâncărica asta m-a omorât și pe mine de câteva ori de azi dimineață… 🙂

  4. Alexandra spune:

    Stii de cand vreau sa fac cartofi gratinati cu smantana? De vreo 25 de ani!

  5. Mariana spune:

    Tanti Jeni sper ca a facut suficienti!asa ca stau si eu la rind!

Lasă un răspuns

