Ficăței de pui cu struguri. Tort, tot din struguri.

Ufff… ce week-end plin am avut! Tanti Jeni îmi găsește mereu câte o ocupație. Mă trezesc sâmbătă dimineața devreme cu un SMS plin de dragoste de la dumneaei: ” Scoală, puturosule, că-i frumos afară! Vezi, dacă întârzii la talcioc, îți rup capu. Cu drag, tanti Jeni” Ahhh, ce era să uit! Bine că mi-a adus aminte de Talciocul Urban organizat la „Verde Cafe„! Și uite așa, m-am îmbrăcat degrabă, am luat niște acareturi în sacoșe și fuga la talcioc! Atmosferă caldă, oameni faini, lume bună… Ce să mai, un talcioc pe cinste! Printre altele, niște copii au intrat în posesia cărților de povești pe care le păstram din copilărie, a bătrânului meu set „Optik Montage” și a câtorva vagonașe de trenuleț, cu șinele aferente cu tot. Să le folosească cu plăcere, dragii de ei!

EI, dar ce credeați că duminică am scăpat? Noooo way… Tot dis de dimineață, primesc directiva pe SMS: ” Hai scularea că a venit camionu cu struguri. Treci la treabă!” Aiiii… asta mai lipsea! Știam ce urmează: sortare, zdrobire, must… Doar știți rețeta de anul trecut.

Așa că vă dați seama că dimineața asta eram cam zobit de somn, cam la fel ca boabele alea de struguri care le-am tot zdrobit, până seara târziu. Să nu mai zic că mă încearcă și un soi de răceală… În fine. Deși astăzi am ajuns târziu la Cantină, cafeluța preparată de tanti Jeni mă aștepta fierbinte pe terasă alături de biscuitele în formă de ursuleț pe care mi-l pregătește Miruna în fiecare dimineață. Of, dragele de ele… Ce m-aș face eu fără răsfățul lor? Dar pentru că veni vorba de răsfăț, să vedem ce avem azi în meniu că deja am o foameeeee…

Dragii mei, că tot avem curtea plină de struguri, tanti Jeni s-a gândit să ne prepare o specialitate specială: ” Ficăței de pui cu struguri”. Mmmm… sună apetisant! Ia să vedem cum procedează dumneaei:

La 500 g ficat de pui, mai intră în combinație 50 de mililitri de ulei de măsline, 50 de grame de unt, o linguriţă de chimion, sare, piper, după gust, un pahar de vin alb, o jumătate de fir de praz și 100 de grame de struguri albi.

Tanti Jeni curăţă bine ficatul și îl lasă apoi să se scurgă de apă. Taie prazul rondele subţiri care le călește apoi în ulei încins. După aceea, adaugă ficatul în tigaie, după ce s-a călit prazul. Când s-a rumenit puţin ficatul, se toarnă un pahar cu vin alb, se lasă 10 minute să fiarbă în vin până se evaporă alcoolul, apoi se adaugă untul şi se lasă la fiert. În timpul fierberii în unt se adaugă chimionul, se asezonează cu sare şi piper. Se încorporează strugurii şi se mai lasă la foc potrivit încă 10 minute. Ahhh… ce frumos miroase, dragilor! Abia aștept să fie gata! Mai ales când știu că tanti Jeni va servi această operă de artă culinară cu o garnitură de orez fiert cu legume.

Miruna ne va răsfăța astăzi cu un tort de struguri. Pentru blat, prințesa dulciurilor va folosi patru ouă, opt linguri de zahăr, două linguri de ulei, coaja rasă a unei lămâi, patru linguri de făină, patru linguri de amidon, maizenă și o linguriță de praf de copt. Miruna bate ouăle cu zahărul până devin spumă și adaugă uleiul treptat. Amestecă făina cu maizena și praful de copt și adaugă rezultatul în compoziția de mai sus. Se coace la 180 grade, apoi se scoate și se lasă să se răcească pe o grilă. Miruna taie apoi blatul, Cu un cuțit dantelat, pe orizontală, în două părți. Partea de jos a blatului se însiropează cu un sirop minunat făcut din patru linguri de zahăr, 100 de mililitri de apă și două linguri de vin, toate fierte împreună pentru câteva minute și apoi răcit. Miruna trece apoi la cremă, pe care o prepară din 250g de frișcă, 3-4 foi de gelatină, 200 de mililitri de vin alb, un plic de budincă de vanilie, bobițele de la un strugure, 2-3 linguri de apă și patru linguri cu zahăr. Bobițele de strugure se amestecă cu zahărul, apoi se zdrobesc bine cu mixerul. Peste compoziție, se adaugă apa și se pune totul la fiert până se leagă, ca o dulceață. Cât timp compoziția asta se lasă la răcit, Miruna bate praful de budincă împreună cu vinul și încorporează foile de gelatină, înmuiate și dizolvate în prealabil în apă călduță. Rezultatul se amestecă cu frișșșșșșșca. Buuun.. acum Miruna trece la asamblarea tortului. Pentru asta, ea va folosi cercul special de tort cu care înconjoară jumătatea de blat însiropat. Adaugă puțină cremă, apoi toarnă cu grație compoziția aceea de dulceață de struguri și pune deasupra, precum cupola unei catedrale, cealaltă jumătate de blat, însiropat și el în prealabil. Deasupra, Miruna îl glasează artistic cu frișcă și-l ornează cu boabe de struguri. Ah, tocmai a făcut o față zâmbitoare! Un tort vesel cum ar veni. Sunt și eu vesel și stau cuminte așteptând să mai stea puțin tortul la frigider și apoi să rad o felie.. Mmmm.. bun, cremos și gustos, cum altfel?

Dragilor, bun meniu avem azi… La ficățeii ăia ar merge o carafă de vin alb, de anul trecut sau dacă vreți niște must proaspăt, dulce și aromat, numai bun de degustat. Vă așteptăm cu drag, să începem săptămâna cu voie bună. Dați năvală, fraților! Poftă mareee!

7 Responses to Ficăței de pui cu struguri. Tort, tot din struguri.

  1. […] Ficăței de pui cu struguri. Tort, tot din struguri. Mon Sep 20, 2010 15:10 pm Ufff… ce week-end plin am avut! Tanti Jeni îmi găsește mereu câte o ocupație. Mă trezesc sâmbătă dimineața devreme cu un SMS plin de dragoste de la dumneaei: ” Scoală, puturosule, că-i frumos afară! Vezi, dacă întârzii la talcioc, îți rup capu. Cu drag, tanti Jeni” Ahhh, ce era să uit! Bine că mi-a adus […] […]

  2. viatanomada spune:

    Meniul e fix pentru regimul meu- portii duble deci si must cat cuprinde.

  3. silavaracald spune:

    Strugurii sunt printre cei mai puternici antioxidanți din lume. Așa că, haidem la cură! 🙂

  4. georgiana spune:

    La faza asta fac „pas”, daca nu vreau sa’mi petrec toata ziua la toaleta! 😀

Lasă un răspuns

