Cremă de roșii coapte. Plăcintă de dovleac și mere

Ufff, nu mă întrebați cum am ajuns la Cantină azi… Nici chiar sub tortură sau amenințarea cu dieta nu veți afla nimic de la mine în privința asta, pentru că pur și simplu nu-mi amintesc! Eram așa de somnoros când am plecat de acasăăăă… de abia mă târam! Păi vă dați seama că week-end-ul ăsta am dormit neîntors, nu? E primul week-end liber de.. de… două săptămâni! Deci, trebuia să recuperez, că eram tare obosit. Și frigul acesta de afară… Brrrrr! M-am trezit de-a binelea de-abia în bucătăria Cantinei, șezând pe scăunelul meu preferat , sorbind din cafeaua minunată și urmărind-o pe tanti Jeni cum face o delicioasă supă, agentul termic preferat al dumneaei.

De fapt nu e chiar o supă ci o cremă, pe numele ei din nomenclator „cremă de roșii coapte”. Hai să vă explic cum procedează tanti Jeni la manufacturarea acestui deliciu. Pentru început, face un puree de roșii din patru roșii mari și frumoase, trei căței de usturoi, niște ulei de măsline, sare grunjoasă și piper. Tanti Jeni taie roșiile pe jumătate le pune într-o tavă, le presară cu sare grunjoasă, picură peste ele uleiul de măsline, pune alături și cățeii de usturoi și bagă tava la cuptor, la foc mediu, până când roșiile prind o culoare maronie. Apoi scoate toată compoziția din tavă într-un bol și o pasează, bine-bine de tot, până obține un puree. Buuuun.

Tanti Jeni prepară apoi supa din o ceapă, un morcov, 100 de grame de ciuperci, o rădăcină de păstârnac, o tulpină de broccoli, niște sparanghel, un ardei gras roșu, mărar și pătrunjel.

Ceapa se taie mărunt și se pune în oală cu o lingură de ulei de măsline, se călește vreo cinci minute, apoi se adaugă restul de legume, tăiate și ele, se pune apă și se lasă la fiert până cânde se înmoaie legumele. Legumele fierte se pasează, se amestecă cu puree-ul de roșii coapte și se mai ține totul la fiert vreo zece minuțele. Tanti Jeni drege apoi crema asta minunată cu sare, piper și un piiic de sos de ardei iute, Tabasco, evident. Se servește cu crutoane crocante și aurii. Ahh, deliciooooooos!

Pentru desert, Miruna ne pregătește o delicioasă plăcintuță de dovleac cu mere. O minunăție, fraților! Fiți atenți cum prepară ea compoziția pentru plăcintă: la două căni de măr ras, dulcea Miruna mai folosește trei căni de dovleac ras, 10 de grame de zahăr, 100 de grame de stafide, o cană cu miez măcinat de nucă și vreo trei linguri de scorțișoară. Merele, dovleacul și zahărul se pun la călit în puțin ulei, iar după ce s-au înmuiat se adaugă stafidele, nucile și scorțișoara, amestecând totul bine, până la omogenizare. Splendid! Miruna trece acum la preparat blatul, din cinci ouă, 12 linguri de făină, zece linguri de zahăr, șase linguri de ulei, șase linguri de lapte, un praf de copt și un pic de esență de vanilie. Miruna bate bine ouăle cu zahărul, adăugând apoi treptat, esența de vanilie, uleiul, laptele iar la final, făina amestecată cu praful de copt. Din compoziția moale și omogenă rezultată, se ia jumătate și se pune într-o tavă unsă cu ulei și tapetată cu făină, punându-se la copt cam zece minute la foc mediu. Se scoate apoi tava din cuptor, se toarnă uniform compoziția de dovleac și mere iar deasupra se pune, tot uniform, cealaltă jumătate de aluat. Se pune tava la loc în cuptor, unde se va ține plăcinta la copt pentru vreun sfert de oră. Excelent! Se servește ninsă deasupra cu zahăr pudră. Ahh, nici nu se putea ceva mai bun! E așa de bună de te lingi pe degete!

Păi, cremă delicioasă avem, desert minunat avem… Miruna a preparat chiar și un ceai de fructe de fructe de pădure pentru cei care vin înfrigurați azi la Cantină. Păi, vă așteptăm cu drag! Hai, dați năvală și poftă mareeee!

Eu am să vă las un pic… M-a apucat iar căscatul…Mă duc să mă culc puțin, poate visez ceva. Dacă țin minte ce, o să vă povestesc.

15 Responses to Cremă de roșii coapte. Plăcintă de dovleac și mere

  1. Iulia Mihai spune:

    Bună mâncare. Uite că îmi fac temele şi casc ochii mari. Poate se prinde şi de mine ceva talent bucătăresc 😀

  2. cristiangheorghe spune:

    @Iulia: ești o elevă conștiincioasă, deci se va prinde sigur 🙂 Mă bucur că-ți place meniul. Poftă mare! 🙂

  3. Arpil spune:

    Tanti Jeni, daca tot ai gatit asa papa bun ce ar fi sa-mi trimiti si mie un pachetel…ca mi-e o lene sa mai trec la cratita azi…saru’mana!

    aaa, si piesa e pefecta pentru somnicul de dupa 😉

    • cristiangheorghe spune:

      @April: trimitem acușica, cât e totul cald și aburind! La partea cu lenea și somnicul te înțeleg perfect 🙂 e o zi numai bună pentru asta…

  4. sultana spune:

    am constatat ca puradelului nu-i (mai) plac supele-creme (trebuie sa vada legumnele taiate frumos si diferit:)), asa ca din pacate in ultimul timp n-am mai apelat la blender. insa o placinta as face, ca-i de sezon, unde mai pui ca varianta asta de blat merge cu orice umplutura (cum o fi cu mere, pere si prune ?):) multumesc, miruna!

    • cristiangheorghe spune:

      @sultana: da, blatul ăsta merge cu orice umplutură fructiferă, să ne spui și nouă cu ce ai mai încercat-o! Știi, când eram copil nici mie nu-mi plăceau cremele astea, dar acum le ador! Mmmm… Poate și puradelului tău îi va reveni cheful de ele 🙂

  5. silavaracald spune:

    Si carnea?! Unde-i carnea?! Pe frigul asta v-ati gasit sa bagati in noi doar legume? Oaaaa… 😦
    Bine, vreau si eu un bol, dar sa friga daca se poate.
    La desert, portie dubla, ca de obicei, ca una o duc acasa. Famelie mare, remuneratie mica dupa buget, coane Georgica! 😉

  6. Georgiana spune:

    Gata? Ne bagă TJ la post?

  7. Georgiana spune:

    Hi! hi! abia acum am văzut că slvc tot de asta suferă! 😀
    Ok, hai că vin cu un ceaun plin plinuţ de fripturică şi cârnăciori, proaspăt prăjiţi! O să meargă la fix pe lângă crema aia de roşii! 😉

  8. cristiangheorghe spune:

    @Georgiana: te așteptăm! 🙂

  9. […] Cremă de roșii coapte. Plăcintă de dovleac și mere Mon Oct 04, 2010 15:05 pm Ufff, nu mă întrebați cum am ajuns la Cantină azi… Nici chiar sub tortură sau amenințarea cu dieta nu veți afla nimic de la mine în privința asta, pentru că pur și simplu nu-mi amintesc! Eram așa de somnoros când am plecat de acasăăăă… de abia mă târam! Păi vă dați seama că week-end-ul ăsta […] […]

Lasă un răspuns

