Guest-Star Day: Nuami Dinescu

Dragii mei , știți doar că se spune că vremea e după sufletul omului. Deși afară e cam mohorât astăzi, aici la Cantina Socială e soare și frumos! Păi cum ar putea să fie altfel, fraților, când invitata noastră de astăzi are un suflet mare și cald? Doamnelorrrr și domnilooorrrr, urați-i bun venit azi la Guest-Star Day, unicei și inegalabilei Nuamiiiii Dinescuuuuu! Ah, ce urale! Ce aplauze furtunoase! Nuami este primită de tanti Jeni și Miruna la poarta Cantinei, dăruindu-i un buchet imens de trandafiri roșii și este condusă la braț de ele, pășind agale către incinta Cantinei Sociale.

Dar, este cineva care nu o cunoaște pe invitata noastră de azi? Nuami Dinescu este cea care a interpretat ani buni personajul Tanța în emisiunea TV a doamnei Teo: ” După prima repetiție pentru emisiune, Teo mi-a spus: «Fato, eu te iubesc pe tine!», iar eu, ca un copil prostuț i-am răspuns: «Eu te iubesc de mai demult, că te-am văzut la televizor»” ne mărturisește Nuami aici.

Nuami are un talent înnăscut pentru actorie, deși primii ani, după terminarea liceului a încercat să fie admisă la Facultatea de Filologie: ” Într-o zi, un prieten, care mă ştia din toate piesele de teatru în care jucasem în şcoală, mi-a spus: “ la trupa de teatru Eveniment a CC a UTC se dau probe. Du-te şi tu.” La audiţie, a trebuit să citesc din Caragiale. Când am terminat textul, i-am auzit pe cei din juriu: “Mâine să vii cu două poze. Începem munca, avem de repetat”. Peste câteva zile, jucam premiera – un colaj de momente după Caragiale. Profesoara de română care mă medita pentru Filologie era în sală şi după ce s-a terminat spectacolul mi-a zis: “Trebuie să te faci actriţă”. Pentru o vreme, am renunţat la admitere. Venise în Bucuresti, de acasă de la Târgovişte, şi una dintre surorile mele care se pregătea să dea la Geografie. Munceam ca să îşi poată plăti ea meditaţiile. Şi ca să putem trăi. După ce a intrat ea la facultate, am dat şi eu la UNATC, la păpuşi. Am picat de trei ori. Mereu eram a doua sau a treia sub linie. Cel mai mult m-a durut când am auzit o conversaţie între profesori: “Dar de ce nu intră fata asta? E bună.” “E bătrână. Are 30 de ani”. Doamna care o spunea avea 70. Momente ca acesta te fac să crezi că nu mai contează nimic pe lume, că tot ce se întâmplă e nedrept. Eşti furioasă, disperată, necăjită. Tot ele te obligă însă să te regrupezi, să înveţi să o iei de la capăt. Într-o săptămână sau în 5 luni. Am jucat în teatre la revistă, dramă, păpuşi, liric – oriunde se dădea Concurs – Reşiţa, Braşov, Craiova, Ploieşti, chiar şi înainte de a intra la actorie. Când am intrat, în 93, la Universitatea Hyperion, aveam 31 de ani. Întârzierea admiterii a fost doar un moment greu din viața mea.” , aflăm dintr-un interviu acordat de Nuami.

Puteți afla mai multe despre Nuami, accesând BLOGUL ei, în care scrie rar dar bine și frumos.

Dar, hai să vedem ce aflăm despre latura culinară a invitatei noastre, în urma întrebărilor pregătite de tanti Jeni. Iată, dumneaei și Nuami tocmai s-au așezat la o cafeluță pentru o mică discuție. Să le ascultăm…

TJ:  Cât de mult seamănă  personajul Tanța cu Nuami Dinescu?

Nuami: Tanța e un personaj inventat   -habar nu am ce are în comun cu mine, nu m-am gândit la asta! Știu doar că râde mult – ca și mine!

TJ: Ce nu ai experimentat încă  în bucătărie? Dar în actorie?

Nuami:  Nu știu de ce ai rămas tu cu impresia că eu știu să gătesc! Nu știu! Încerc  să fac chestii când am timp sau când nu am încotro!!Așa că de experimente mă ocup tot timpul – așa mi se și spune când fac ceva nou- ”iar faci experimente pe noi??” În actorie… nu știu nimic… încă pășesc cu stângul …

TJ: Știu că ești un suflet bun și ții foarte mult la animalele de casă. De fapt, ai în dotare doi câini și trei pisici. Cine dictează meniul zilei de acasă: Nuami, câinii sau pisicile?

Nuami: Ah, meniul zilei e dictat, cu siguranță de câini!

TJ:  Există  vreo asemănare între teatru și bucătărie?

Nuami: Între teatru și bucătărie sunt foarte multe asemănări. Cred că cea mai importantă dintre ele este faptul că dacă în ambele nu ai imaginație și răbdare …poți să te duci să te culci!!

TJ: Ce e mai greu de prestat: musicalul, stand-up comedy sau o oală de sarmale?

Nuami: Sincer ? De departe cel mai greu de prestat este stand-up comedy!!

TJ: Ce ați lua cu dumneavoastră  din România dacă  ați pleca la Holywood?

Nuami: Nu mare lucru. Mi-aș lua cu siguranță câinii și pisicile!! A, și textele pe care nu le mai țin minte !

T.J.: Ce ne poți spune despre spectacolul de stand-up comedy și despre proiectele tale curente?

Nuami: M-am apucat de stand-up comedy pentru că am jucat mult la revistă și poate de asta am simțit nevoia să vorbesc față în față cu oamenii, fără peretele invizibil. Nu am ce detalii să-ți dau acum despre spectacol – pentru că nu am nimic filmat!! E un spectacol făcut de mine repede , cu texte scrise de mine. Deocamdată nu-l mai joc – am o pauză, pentru că am alte lucruri de făcut despre care nu vorbesc cu nimeni! Am o superstiție – nu spun nimic până nu e definitiv! Știu că e puțin dar nu prea am ce să-ți spun !! Dacă apare  vreun loc unde va trebui să mă duc să joc, te anunț – că eu scriu cam ce fac – vii și vezi și… poți să și scrii despre asta.

Eh, dar până la următorul spectacol al lui Nuami, hai să vedem mai bine ce ne prepară dumneaei azi la bucătăria Cantinei, că deja s-a făcut ora prânzului și nu mai pot de foame. Nuami tocmai și-a pus șorțul de bucătărie și se pregătește de un spectacol special, aici la Cantina Socială. S-o ascultăm:

”Pentru început, voi prepara o ciorbă de perișoare, pe care mama spune că o fac mai bună decât ea. Sper să o apreciați și voi la fel. Păi, pentru ciorbica asta am nevoie de doi litri de apă, un litru de borș, zarzavat de supă (un morcov, un pătrunjel, o țelină și o ceapă), verdeață pentru supă, trei roșii, un gălbenuș de ou, două linguri de smântână, o felie de pâine, două linguri de orez, 500 de grame de carne de vită cu os, o ceapă, un ou întreg, sare și piper.
Mai întâi, pun la fiert apa cu morcovul, pătrunjelul, ceapa și țelina, toate tăiate mărunt și cu osul de la carne, lăsându-se totul să fiarbă bine, la foc potrivit. Separat, pun la fiert borșul strecurat.
Între timp, prepar tocătura de carne, dau chiar de două ori carnea prin mașina de tocat, pentru a face perișoarele mai fine. Felia de pâine se înmoaie în lapte, apoi o storc și o pun în carnea tocată, împreună cu orezul , oul, piper și ceapa care a fost și ea trecută prin mașina de tocat.

Mă întorc la oala de ciorbă, în care torn borșul care tocmai a fiert separat și adaug verdeața tăiată fin și roșiile, tăiate cubulețe. Pun și niște sare și las să fiarbă câteva clocote. Îmi ud mâinile și fac perișoare, micuțe așa, să fie mai apetisante și le pun la fiert în oala de ciorbă. Ah, înainte de asta, scot osul acela din oală, să nu uit. Acum las oala pe foc, până se fierb perișoarele și dreg ciorba cu gălbenușul de ou bătut cu smântână. Când este gata, deasupra presar pătrunjel tocat. Poftă bună! ”

Dragilor, eu deja mi-am luat din rastelul de vase castronul cel mai mare, că din ciorba asta inunată nu mă pot sătura așa… cu o porție mică! Ahhh, perișoarele sunt așa de bune și pufoaseeee!!! Mmmmm…

Dar desert? Doamna Nuami, ce avem la desert? Ia să vedem:

”Pentru desert, vă voi prezenta cum prepar eu minunatele brioșe cu ciocolată. Pentru asta, folosesc două ouă, două căni cu făină, o cană de lapte, un plic de praf de copt și 50 de grame de ciocolată. Separ ouăle și bat albușurile spumă, adăugând treptat  zahărul, făina și praful de copt. Amestec bine, până la omogenizare, apoi adaug laptele și gălbenușurile. Torn compoziția în tava specială de brioșe, pe care am uns-o cu ulei și am tapetat-o cu făină, presar ciocolata rasă și pun apoi tava la cuptorul preîncălzit la 180 de grade, pentru vreo 25 de minute. Dacă nu aveți tavă de brioșe se pot pune în forme de hârtie, dar atunci ar fi bine să puneți ciocolata rasă în compoziție. După ce lăsăm puțin la răcit brioșele, le putem servi  cu sos de ciocolată sau cu cremă. Poftă bună!”

Mmmmm… ce brioșe minunate! Bune, pufoase și aromate! Se vede că doamna Nuami a pus și mult suflet când le-a preparat!

Ei, dar să vedem acum și ce piese minunate ne recomandă doamna Nuami spre ascultare, la degustarea bunătăților pregătite de dumneaei:

” Îmi plac foarte mult următoarele piese:

Luis Miguel – La Bikina

[Youtube=http://www.youtube.com/watch?v=NCvJwzDQTBM]

Și Julio Iglesias – When you tell me that you love me

 

Eii, dragilor, acum chiar că e soare și frumos la Cantina Socială! Doamna Nuami Dinescu a avut grijă de asta prin tot ceea ce a făcut aici! Îi mulțumim din tot sufletul pentru onoarea pe care ne-a făcut-o acceptând invitația noastră și vă așteptăm și pe voi să degustați împreună cu noi aceste bunătăți! Am pregătit un cuier mare la intrare să vă lăsați gecile și umbrelele, credeți-mă că nu veți avea nevoie de ele. Astăzi, e o zi excelentă! Numai aici, la Cantina Socială! Hai, dați năvală și poftă mareee!!!

9 Responses to Guest-Star Day: Nuami Dinescu

  1. Anda spune:

    Imi place mult de d-na Nuami Dinescu,m-a cucerit intotdeauna cu bunul ei simt si respectul fata de oameni
    .Am urmarit-o si la emisiunea lui Dan Bordeianu cand muncea orice sa ajute oamenii amarati,am vazut-o si la cireasa de pe tort…Toata stima mea ,Doamna Nuami!O urmaresc si la emisiunea lui Brancu si…n-am cuvinte decat de lauda pentru dansa…De emisiunea lui Teo ce sa mai spun…o regret si azi,o urmaream de cand aveam matinal cu Mircea Badea,pacat ca nu mai e in televiziune,dar am vazut ca preda la scoala de televiziune…e bine ca nu s-a rupt de ea…Si Tanta avea rolul ei…bine interpretat si de apreciat pentru prietenia dintre ele…Mi-ati facut o pofta de ciorba cu perisoare,asta o sa fac si eu in weekend…Cu drag,Anda

  2. cristiangheorghe spune:

    @Anda: Wow, felicitări! Ai scris despre dânsa mult mai frumos ca mine 🙂 Cred că o să-i placă mult doamnei Nuami!

  3. Georgiana spune:

    Doamna Tanţa!!! ce dor mi-a fost de dumneavoastră!! Ia să vin eu la o ciorbică, aşa „împuşc doi iepuri deodată”: vă dau şi un pupic şi-mi astâmpăr şi foamea! Domnule Gheorghe, o pălincuţă se mai găseşte pe acolo? 😛

  4. cristiangheorghe spune:

    @Georgiana: se găsește, se găsește! Dar poate vii și tu cu un vinișor d-ăla bun de pe la tine, că n-ai mai adus demult! 😀

  5. silavaracald spune:

    Eh, ce gusturi muzicale! De corazon și alta nu!
    Felicitări, doamnă Nuami că sunteți dumneavoastră mereu și mereu! O femeie generoasă.
    Uitați și un cadou de la mine, în aceeași notă latino:

  6. cristiangheorghe spune:

    @silavaracald: sorooo, la fix cadoul tău muzical. Cât mai dănțuiți voi p-aici, profit de neatenția voastră și mai palmez vreo 2-3 brioșe… Miam-miammm…

  7. April spune:

    Ce onoare pe tanti Jeni cu asa invitata!
    Ah, ciorbita mea preferata, yamii. Briosele le pastrez pentru ceaiul de la ora 5 🙂
    Doamna Nuami, mie mi-e dor de Tanta!!!

  8. […]  Dan Iancu,  Angela Tocilă, Ivona Boitan, Mihai Bădică, Iulia Mihai, Matilda,  Siriuss Sebra, Nuami Dinescu,  Bogdana Pascal, Monica Ramirez, Mona Ardeleanu, Anastassia, Laura Sava, Irina Băcăoanu, […]

Lasă un răspuns

