Poloniq. Tagliatelle cu șuncă și ciuperci. Cremă de zahăr ars cu mere

Fraților, sunt frânt de oboseală. De abia m-am trezit azi și când am văzut cât e ceasul, m-am îmbrăcat repede și am zbughit-o la Cantină că am treabă multă de tot! Adică, după ce că eram super-ocupat cu contemplarea activităților de creație din bucătăria Cantinei, degustarea bunătăților făcute de tanti Jeni și Miruna și visatul cu ochii deschiși la cai verzi pe pereți, tanti Jeni s-a găsit să-mi mai încarce cu ceva programul de lucru. Uffff! Stați să vedeți: mă cheamă dumneaei vineri, în bucătărie, când aranja vesela în debara și-mi zice: „Măi, Gheorghe, uite la ce m-am gândit io. Avem niște ustensile de bucătărie frumoase și utile, care îmi ușurează tare mult munca p-aici. Ce-ar fi dacă am împărtăși aceste accesorii minunate de bucătărie și celor care vin să mănânce la Cantină?” Sorbeam din cafeluța pregătită pe măsuța mea preferată din bucătărie: ” Adică cum, tanti Jeni, o întreb nedumerit pe dumneaei, să le dăm la musafiri din vase și tacâmuri, să le ia acasă?” Tanti Jeni dădu in cap nemulțumită” Offf, Gheorghe, n-ai înțeles nimic: uite, m-am gândit ca în cămăruța asta de lângă sala de mese, să deschidem un magazin de accesorii de bucătărie. În felul acesta, cei care vin să servească meniul Cantinei, pot lua acasă un castron, un platou, o răzătoare, chestii din astea… Și pentru că eu nu am suficient timp să mă ocup de el, te fac pe tine responsabil de magazin, așa poate scapi și tu de lenea asta care te-a cuprins de ceva vreme. Hai, apucă-te de treabă, aranjează magazinul, decorează-l, pune marfa în raft, etichetează prețurile și hai mai repede că luni-marți vreau să fie gata!” Fraților, deci vestea asta a avut un efect mai puternic decât cafeaua.. Adică eu, responsabil de magazin? Ăăăă, eu? Responsabil? „Hai, nu te speria, mă încurajă tanti Jeni, știu că ai să te descurci…” și plecă să aranjeze mai departe vasele în debara. După câteva minute de tăcere, în care mă gândeam cum o să mă descurc cu noua însărcinare, o întreb pe dumneaei: ” Auzi, tanti Jeni, dar cum o să se numească magazinul ăsta? Să știu ce scriu pe ușă…” Dumneaei își privi polonicul agățat la brâu: „Păi cum altfel? POLONIQ! Să fie mai.. chiq.” Păi atunci așa să-i rămână numele, am zis și m-am apucat de treabă.

Așa că vă dați seama ce week-end plin am avut! Ufff… Acu, că am terminat treaba și a venit ora prânzului, hai să vedem ce avem azi în meniu, că deja mi-e o foame de lup. Ba nu, de urs, că e mai mare.

Ahhh, tanti Jeni ne va răsfăța azi cu niște paste minunate: tagliatelle cu șuncă și ciuperci! Dumneaei tocmai a pregătit pe masa de lucru: 400 de grame de tagliatelle,o ceapă mare, 150 de grame de șuncă tăiată felii, 200 de grame de smântână, 200 de grame de ciuperci, două linguri ulei măsline(floarea soarelui), parmezan ras, sare și piper.

Tanti Jeni taie ceapa rondele și o pune în tigaie cu două linguri de ulei de măsline, la călit. După ce se călește puțin, adaug feliuțele drăguțe de șuncă, le rumenește și apoi ciupercile scurse bine din uleiul în care au fost conservate. La final, grandios, tanti Jeni adaugă smântâna, cu gesturi largi de dirijor de orchestră. Tigaia se ține pe foc vreo 10 minute. În acest timp, tanti Jeni fierbe pastele tagliatelle, așa cum îmi plac mie, adică „al dente”, într-o oală cu apă, un pic de sare și un pic de ulei de măsline. După ce au expiat cele 10 minute de pe foc ale sosului, pastele se scurg bine, se clătesc cu un jet de apă rece, apoi se toarnă în tigaie peste sos, amestecând bine. Se pune din nou tigaia pe foc vreo 2-3 minute și gataaaa! Pastele sunt gata să vie servite alături de un pahar de vinișor roșu, proaspăt scos din pivniță! Desigur, fiecare porție de tagliatelle se garnisește deasupra cu o cantitate generoasă de parmezan ras. Ahhh, dragilor, o minunăție!

 

Miruna cea dulce ne-a pregătit și ea un desert de excepție: o excelentă cremă de zahar ars cu mere! Mmmmm… abia aștept să fie gata! Fiți atenți: la un litru de lapte, Miruna mai combină opt ouă, zece linguri de zahăr, două mere mari și frumoase, o fiolă de esență de rom, și un prăfuleț de sare.

Miruna folosește o cratiță de trei litri în care pune cinci linguri de zahăr și face un caramel, preferatul ei, cum bine știți. Prin mișcări de rotație ale cratiței, Miruna îmbracă pereții vasului cu acest caramel și apoi îl lasă la răcit. Trece apoi la mere, pe care le scobește de sâmburi, le taie felii subțiri și le așează pe fundul vasului îmbrăcat în caramel, stratificat. Miruna sparge apoi ouăle într-un bol, le bate ușor , să nu facă spumă, împreună cu celelalte cinci linguri de zahăr rămase, adăugând apoi, esența de rom, praful de sare și laptele. Compoziția rezultată o toarnă în cratiță, ușor de tot, să nu deranjeze stratul de mere frumos aranjat. Cratița de pune apoi la cuptorul preîncălzit. Pentru a se coace bine crema, Miruna folosește un soi de bain-marie: cratița este așezată în cuptor într-o tavă, umplută cu apă fierbinte cam până la jumătatea cratiței. După vreo 45 de minute, Miruna efectuează testul cu scobitoarea: dacă aceasta iese curată atunci când este înfiptă în cremă, înseamnă că este gata. Yupiii! Miruna scoate apoi cratița din cuptor și lasă crema la răcit. Ahhh, arată minunat, dragilor! Abia aștept să o gust!

Ei, fraților, bun meniu! Am fost în pivniță și am scos de acolo câteva carafe cu vin roșu, tocmai bun pentru pastele pregătite de tanti Jeni. Pentru cei înfrigurați, avem ceai de fructe de pădure, bun, dulce și aromat. Vă așteptăm cu drag cu mesele pregătite și bunătățile fierbinți, tocmai scoase din cuptor!

Pe mine mă găsiți la proaspăt deschisul magazin POLONIQ.RO
Vă aștept să-l vizitați, sunt convins că veți găsi ceva pe placul vostru!

Haideți, fraților! Dați năvală și poftă mareeee!

15 Responses to Poloniq. Tagliatelle cu șuncă și ciuperci. Cremă de zahăr ars cu mere

  1. […] Poloniq. Tagliatelle cu șuncă și ciuperci. Cremă de zahăr ars cu mere Tue Oct 26, 2010 11:51 am Fraților, sunt frânt de oboseală. De abia m-am trezit azi și când am văzut cât e ceasul, m-am îmbrăcat repede și am zbughit-o la Cantină că am treabă multă de tot! Adică, după ce că eram super-ocupat cu contemplarea activităților de creație din bucătăria Cantinei, degustarea bunătăților făcute de tanti Jeni și Miruna și visatul […] […]

  2. April spune:

    Ce de bunatati ne-a pregatit tanti Jeni si Miruna, yamiii, sa te lingi pe „dejte”, nu alta 🙂 Io am papat tooooot!
    Va extindeti, ai? Hai sa fie cu noroc si vanzare buna!!!

  3. Georgiana spune:

    Sa fie cu noroc!! Eu deja ma pregatesc sa lansez o comanda! Faine si utile chestii am gasit pe acolo! Cum termin cu comanda vin si la masa, asa ca puneti de’o parte ceva bunuţ şi pentru je!

  4. Georgiana spune:

    am dat si like? am dat! nu mai tineam minte! 😛

  5. Georgiana spune:

    aaa, domnul Ghe.. am uitat să vă zic că-mi place mult logo-ul Poloniq! 🙂

  6. silavaracald spune:

    Păi, să fie într-un ceas bun cu Poloniq-ul ăsta nou! Să-ți aducă grămezi de bani! 😀

  7. coolnewz spune:

    de efect gaselnita cu numele: poloniq! Am sa tin minte! 🙂 Succes!

  8. sultana spune:

    foarte haioasa prezentarea, auzi tu, si-a ascuns o portie sub tejghea :))loool
    succes deplin si cit mai multe comenzi!
    of, abia astept momentul sa manince si mofturosul meu mic crema de zahar ars, asa de bine arata reteta asta cu mere..:)

  9. […] Magazinul online, Poloniq, în care Tanti Jeni de la Cantina Socială vinde instrumentar şi accesorii de […]

  10. neamtu tiganu spune:

    Taanti Jeni, mie-mi lipseste in magazinu vostru sectia de Tirbusoane, desi am deosebit de multe si variate, unele schmekere cu filet de 13, altele cu levier, unu electric, cu presiune de codoi, totusi inca nu am descoperit scula ideala.

    Astept urgent sugestii!

Lasă un răspuns

