Tocăniță de pui cu mămăliguță. Ruladă cu portocale

Pentru că azi e luni, m-am trezit devreme, să știți. Păi am avut două motive: unu, am dormit tot weekendul și doi, a trebuit să vin de dimineață să deschid ușa de la prăvălie, să nu găsească clienții închis la „Poloniq” și să plece, că atât mi-ar fi trebuit! M-ar fi luat tanti Jeni la diverse și neprevăzute de nu mă vedeam! Adevărul e că mi-e tare drag să vin la prăvălie, să știți: toate acareturile astea arată așa de frumos în rafturi și sunt așa de frumos colorate că-ți vine să le mănânci! Mă rog… să mănânci ceva preparat cu ele vroiam să zic. Eiii, dar ajunge cu reclama deșănțată și pe față așa, la prima oră, mai bine hai să dau o raită prin bucătăria Cantinei, că deja e trecut de ora prânzului și mă cam roade foamea, mai ceva ca un pantof mai mic cu două numere. După mirosul îmbietor care vine din laboratorul lui tanti Jeni, e clar că avem cărniță azi. Și nu orice fel de cărniță ci o delicioasă tocăniță de pui cu mămăliguță! Miammmm…. Hai să vedem cum procedează tanti Jeni: la opt pulpe de pui, o ceapă mare tocată, dumneaei mai combină patru căței de usturoi, sare, piper, boia, după gust, un ardei gras mare și roșu, două roșii, 100 de grame de unt și o legătură de pătrunjel proaspăt.

Tanti Jeni pune într-o cratiță untul la topit, apoi adaugă ceapa tocată mărunt, ardeiul tăiat feliuțe și roșiile tăiate cubulețe. Se lasă totul la prăjit cam două minute, apoi pune în cratiță pulpele, după ce le-a spălat și le-a curățat de pieliță.

Ca o adevărată alchimistă, tanti Jeni sărează, piperează și adaugă boiaua, apoi pune apă cât să acopere carnea și lasă compoziția magică la fiert, la foc domol. Verifică din când în când să nu scadă apa prea mult, adăugând dacă mai este cazul și mai întoarce bucățile delicioase de carne de pe o parte pe alta. Înainte de a se termina de fiert mâncarea, tanti Jeni adaugă usturoiul și mai lasă la fiert puțin, umplând bucătăria de arome minunate și irezistibile. După ce stinge focul, presară pătrunjelul tocat deasupra tocăniței și acoperă oala cu un capac pentru ca aromele să se întrepătrundă liniștit. Cât timp chimia aromelor lucrează, tanti Jeni prepară o delicioasă mămăliguță pufoasă și aurie. Fiecare porție de tocăniță se servește cu mămăliguță și o lingură sau două de smântână. Mmmm…. Absolut irezistibil de bun!

Trecem la departamentul deserturi, acolo unde dulcea Miruna ne pregătește o surpriză delicioasă:ruladă cu portocale. Miruna ne explică cum face această minunată ruladă la care va folosi următoarele: pentru aluat: 150 g zahăr, 150 g unt, trei linguri făină, trei ouă, 150 g ciocolata. Pentru umplutură: 400 g frișcă, două portocale, iar pentru ornare: felii de la două portocale, ciocolată rasă.

Miruna prepară pentru început aluatul, bătând bine gălbenușurile cu zahărul și amestecând cu untul, ciocolata topită și făina. La sfârșit, adaugă albușurile bătute spumă tare și amestecă totul ușor, până la omogenizare. Toarnă apoi compoziția într-o tavă dreptunghiulară tapetată cu folie specială pentru copt și netezește bine conținutul pe toată suprafața tăvii. Introduce tava în cuptorul preîncălzit și o lasă la copt cam un sfert de oră, după care scoate aluatul pe o folie de plastic. După ce amestecă frișca cu miezul a două portocale tăiate bucăți, o toarnă și o nivelează pe suprafața blatului, după care rulează cu umplutura în interior și o pune la rece, în frigider, după ce o decorează cu felii de portocale și ciocolată rasă, presărată deasupra. Pune lacătul la frigider pentru a nu fi furată rulada de eventualii agresori. Hm, cine oare? EU?

Mai bine vă las acum și mă întorc la tejgheaua de la prăvălie, până nu mă apucă gândurile criminale legate de rulada aia delicioasă…

Vă așteptăm cu drag să vă înfruptați și voi din bucatele pregătite azi de tanti Jeni și Miruna. Eu tocmai am scos din beci câteva carafe de vin alb, cred că merge la fix la tocăniță, nu? O să trec mai târziu să iau și eu o porție, două… și evident un pahar două de vin.

Vă dorim o săptămână excelentă! Hai dați năvală și poftă mareee!

5 Responses to Tocăniță de pui cu mămăliguță. Ruladă cu portocale

  1. Georgiana spune:

    Mama bunului!! S-au dat ceasurile înapoi, se întunecă mai repede, dar asta nu înseamnă că s-a închis la Cantină, nu? Adică vin acu! Domnule Ghe., mai scoateţi vă rog o carafă de vin din beci! Mulţumesc.

  2. sultana spune:

    potriveala potrivelii, a cita oara ?:) cred ca am inceput sa comunic telepatic cu tanti Jeni, ca tot de-o tocana cu pui ma pregatisem miine. dar pentru rulada aia delicioasa as trece pe la cantina, daca a mai scapat ceva..:)

  3. […] Tocăniță de pui cu mămăliguță. Ruladă cu portocale Mon Nov 01, 2010 13:26 pm Pentru că azi e luni, m-am trezit devreme, să știți. Păi am avut două motive: unu, am dormit tot weekendul și doi, a trebuit să vin de dimineață să deschid ușa de la prăvălie, să nu găsească clienții închis la “Poloniq” și să plece, că atât mi-ar fi trebuit! M-ar fi luat tanti Jeni la […] […]

  4. Zana Eficientei spune:

    3 felii de rulada, va rog! 🙂

  5. silavaracald spune:

    De la tocăniță mă abțin, că TJ parcă s-a vorbit cu ”peștișorul” și a băgat usturoi în ea. Care nu-mi place. La desert însă, cer porție dublă, drept conpensație! 🙂

Lasă un răspuns

