Vernisaj. Cod cu sos de smântână. Cremă bavareză



Cum știe tanti Jeni, draga de ea, să-mi facă program de seară! Mă cheamă ieri dumneaei în bucătărie și-mi zice: ” Gheorghe, faci cum faci și ajungi diseară la ceainăria Teatrului ACT, la ora 19:00 că are loc vernisajul dragei noastre Roxana Soare, a.k.a. Draw for joy! Pup-o din partea mea, transmite-i toate gândurile noastre bune și să faci și niște poze ca să vedem și noi ce a expozat artista noastră de suflet!” Păi puteam să nu mă conformez? Nu puteam! Așa că am fost prezent la eveniment. Fraților, să știți că a fost excelent! Pe lângă lucrările minunate ale Roxanei, atmosfera de la vernisaj a fost una cât se poate de plăcută și primitoare. Și pentru că este o gazdă desăvârșită, draga noastră Draw a pus la dispoziția vizitatorilor prăjiturele și fursecuri foaaaaaarte delicioase, pe care le-am savurat cu mare plăcere împreună cu un excelent ceai aromat,  precum și o suită de mici suveniruri marca ”Drawforjoy”.  Hai să vă arăt câteva poze cu lucrările Roxanei și ambianța de la expoziția ei. Evident, nu am ratat ocazia să mă pozez cu artista noastră dragă.

Da, cerceii și colierul purtate de Roxana sunt niște mici felii de pepene și, credeți-mă pe cuvânt, cu greu m-am abținut să nu pun un pic mâna pe ele și să gust o bucățică… ufff, doar știți că-s pofticios! Să știți că expoziția e deschisă până pe 23 decembrie, așa că vă sfătuiesc să nu o ratați! Notați repede adresa: Sala de Lectură, Ceainăria Teatrului ACT, Calea Victoriei nr. 126, etajul 2, sector 1, Bucuresti.

Buuuuuunnnnn… Acu că v-am făcut și programul pe una din zilele acestea, hai să vă pun în temă cu ce avem azi în meniu la Cantină.  Păi, ce să avem? Specialități, desigur!

Tanti Jeni tocmai pregătește niște cod cu sos de smântână și măsline verzi. Mmmmm… sună excelent, nu? Hai să vedem cum procedează dumneaei la prepararea acestei capodopere: la 500 de grame de cod, tanti Jeni mai combină un morcov, o ceapă mare și frumoasă, două foi de dafin  și prietenii casei, sarea și piperul.  După ce taie ceapa solzișori și  morcovul  felii, tanti Jeni îi pune la fiert în doi litri de apă clocotită, adăugând apoi sarea, piperul și foile de dafin. După ce bolborosesc ele acolo vreo zece minuțele, tanti Jeni pune codul, tăiat și el felii. După alte zece minuțele de fiert, tanti Jeni scoate bucățile de cod din fiertură și le pune pe un platou, trecând apoi la prepararea sosului: după ce topește într-o tigaie două linguri de unt, adaugă o lingură de făină și amestecă până la omogenizare. Apoi, la foc mare, adaugă cinci linguri de smântână și amestecă încontinuu. După ce s-a omogenizat amestecul din tigaie, tanti Jeni adaugă cu grație un pahar de vin alb, desigur amestecând totul continuu. După ce sosul obținut fierbe bolborosit vreo trei minute, dumneaei pune tigaia de o parte și lasă puțin sosul să se așeze, vreo două-trei minute, după care presară în tigaie pulpele mărunțite a zece măsline verzi mari. Ahhh, delicios, dragilor, delicios! Fiecare porție de cod se servește cu sosul acesta minunat și este decorată cu o felie de lămâie și una sau două frunze de busuioc… Mmmm…. Abia aștept să gust, că nu mai pot de poftă!

Până una alta, hai să vedem cu ce o să ne răsfețe Miruna la desert! Mânuțele delicate ale Mirunei vor prepara ceva ușor și foarte gustos: o minunată cremă bavareză! Pentru asta, prințesa dulciurilor va folosi: 250 de mililitri de lăptic, trei foi de gelatină, un plic de zahăr vanilat, 100 de grame de zahăr, 250 de mililitri de frișcă, două gălbenușuri de ou, un praf de sare și o ciocolată menaj. După ce pune la fiert laptele cu zahărul vanilat și un pic de sare, Miruna freacă gălbenușurile cu zahărul, până când acesta se topește. Toarnă apoi peste amestec laptele fiert li amestecă încet , punând vasul la ”bain-marie”, până când se obține crema. Adaugă apoi gelatina înmuiată în apă rece, lasă crema să se odihnească vreo zece minute, apoi pune frișca bătută și amestecă ușor până la omogenizare. Miruna pune crema în cupe, pe care nu le umple de tot și le pune la frigider pentru vreo două ore. Topește apoi ciocolata și o toarnă în fiecare cupă, peste cremă. Dragii mei, nici nu se putea un desert mai gustos și delicios! Fiecare linguriță de cremă este o adevărată desfătare, fraților!

Eiii, hai că nu vă mai rețin! Vă așteptăm la Cantină cu bunătățile pregătite. Eu am scos din pivniță niște vin alb demisec, un bun companion pentru codul acela cu sos de smântână. Mă găsiți la tejgheaua de la prăvălie, dar o să mai dau câte o raită pe la bucătărie când mă apucă foamea din nou. Și știți doar că mă apucă destul de des… Hai, dragilor! Vă așteptăm cu drag! Dați năvală și poftă mareeee!

7 răspunsuri la Vernisaj. Cod cu sos de smântână. Cremă bavareză

  1. Georgiana spune:

    Foarte frumos! Felicitările mele sincere! Draw este o talentata, eu îi urmăresc blogul de multă vreme, chiar daca nu las semne 🙂 Îmi pare că nu pot merge la expoziţie, e departe tare…
    Dar domnul ăla bine de stă lângă Draw, cine-i? 😛

    • cristiangheorghe spune:

      @georgiana: domnu ăla bine e… ăăă…. parcă-l cunsoc de undevaaa… stai să-mi aduc aminte cum îl cheamăăă… ah, mai bine mă uit în buletin 🙂

  2. Zana Eficientei spune:

    ah,bavareza … my favourite! 🙂

  3. Georgiana spune:

    aha, mie si Zânei nu ne răspunzi la comentarii… dammmmm….

Lasă un răspuns

