Vinete umplute. Ruladă cu ciocolată

Păi fiind marți, tanti Jeni s-a gândit să facem o ședință de dimineață. Poate nu știți cum sunt ședințele la Cantină, nu cred că v-am mai spus. Păăăi, sunt destul de lungi și anevoioase, să știți, că trebuie să stabilim strategia pe termen lung și pe termen scurt ca să meargă bine treburile la Cantină. Întâi și întâi, tanti Jeni ne face cafeaua. E un musai la ședință. În timpul acesta, Miruna face trei biscuiți pentru cafea, unul pentru tanti Jeni, unul pentru ea și unul pentru mine, în diverse forme pentru fiecare: biscuitul lui tanti Jeni are formă de polonic ( cum altfel?), cel al Mirunei seamănă cu Mickey Mouse ( eroul ei favorit, deh) iar biscuitele meu are formă de ursuleț ( nu mă întrebați de ce că nu vă spun). Buuun, acu că sunt gata cafelele și biscuiții, trecem la deschiderea ședinței. După ce trecem în revistă rezultatele din liga NHL la hochei și din liga NBA la baschet, luăm o pauză de brainstorming. După brainstorming, ne gândim ce filme o să vedem în week-end. Tanti Jeni vrea ceva clasic, Miruna vrea o comedie romantică iar eu ceva S.F, dar ținând cont că tocmai s-a stins din viață Leslie Nielsen ( odihnească-se în pace), probabil o să vedem niște comedii în care a jucat maestrul. Mai luăm o pauză de brainstorming, că trebuie să mai sorbim din cafea și să ronțăim din biscuiți și brusc tanti Jeni își aduce aminte că mai e un pic și vine Crăciunul. Am stabilit că va trebui să ne gândim la meniu, dar nu acum că mai avem timp. Apoi am luat cuvântul și am povestit cum merge treaba la prăvălie și că mi-aș dori tare mult să am un hamac lângă tejghea să mă pot gândi mai bine la dezvoltarea business-ului. După ce m-a blagoslovit cu un polonic în țeastă, stimulativ evident, tanti Jeni m-a întrebat dacă nu vreau și vreo două maseuze thailandeze ca să-mi vină inspirația antreprenorială mai cu foc. Evident că am zis că da, ceea ce, spre amuzamentul Mirunei, mi-a atras o nouă coliziune plastică cu polonicul lui tanti Jeni, având ca rezultat un cucui fierbinte. Nu pe polonic ci pe creștetul capului meu, evident. Mi-am notat ca data viitoare să vin cu cașchetă de protecție la ședință. Clar. Între timp, s-a terminat și cafeaua și biscuiții deci tanti Jeni a declarat ședința închisă și s-a apucat de pregătit meniul de azi.

Dumneaei s-a gândit să ne prepare azi niște delicioase vinete umplute. Pentru asta, tanti Jeni a pregătit pe masa de lucru: o jumătate de kilogram de vinete, două cepe tocate mărunt, o ceșcuță de ulei de măsline, 500 de grame de carne tocată de vită, sare, piper, o jumătate de ceașcă de vin alb, pătrunjel tocat, brânză rasă, sos Bechamel. Sosul ăsta Bechamel e o super bunătate, credeți-mă, fiind preparat dintr-un sfert de pachet de unt, 2-3 linguri de făină, lăptic, toate la fierte foc mic. Când sosul este suficient de gros, tanti Jeni rade vreo 300 de grame de cașcaval. Hai să vă spun acum cum prepară dumneaei vinetele astea: Tanti Jeni taie cotorul vinetei și apoi o secționează în două pe lungime. După ce freacă partea interioară a vinetelor cu sare, le dă deoparte pentru vreo jumătate de oră, pentru ca atomii de sare să se întrepătrundă cu atomii de vânătă și să creeze o legătură chimico-fizică plăcută apilelor gustative. După aceea le spală și le așează cu fața în jos într-un vas cu puțină apă fierbinte până când devin moi.

Buuuunnnn…. După ce rezolvă treaba cu vinetele, tanti Jeni pune într-o tigaie carnea tocata, vinul, ceapa și pătrunjelul și le lasă la foc normal timp de o jumătate de oră. Urmează apoi partea de fuzionare între vinete și compoziția din tigaie: după ce scoate partea cu semințe din mijlocul vinetelor, tanti Jeni le umple cu compoziția de ceapă și carne tocată, adăugând la final o lingură de sos Bechamel și brânză rasă, punându-le apoi într-o tavă la cuptor pentru vreo 40 de minute.

Fiecare porție se servește cu pâine prăjită și cu o felie de roșie (rondele) peste vinete. Mmmm… delicios, fraților, delicios!

La desert, Miruna ne delectează cu o delicioasă ruladă cu cremă de ciocolată.

„Rulada cu crème de chocolat”, cum îi place Mirunei să o numească, se compune din patru părți componente, ne explică prințesa dulciurilor: siropul ( făcut din 100 de mililitri de apă, 50 de grame de zahăr pudră și două linguri de coniac), pandișpan ( creat din trei ouă, 140 de grame de zahăr pudră, o linguriță de esență de vanilie, 80 de grame de făină, o linguriță de drojdie instant, două linguri de apă), cremă (materializată din 200 de grame de unt, două ouă, 200 de grame de zahăr pudră, trei linguri de cacao și două linguri de coniac) și glazură ( manufacturată din 100 de grame de ciocolată neagră, 75 de grame de frișcă lichidă și 25 de grame de zahăr pudră.

Pentru început, Miruna creează siropul: pune apa și zahărul la fiert și după primul clocot le trage deoparte de pe foc. Când s-a răcit, adaugă coniacul. Trece apoi la manufacturat pandișpanul: Gălbenușurile le bate spumă cu zahărul, apoi adaugă drojdia dizolvată în apă și vanilia împreună cu făina. Amestecând foarte încet, adaugă la final albușurile bătute spumă. După ce pune compoziția asta minunată într-o tavă acoperită cu hârtie cerata, o bagă la cuptorul preîncălzit la 180 grade, pentru un sfert de oră. Scoate din tavă pandișpanul, pe o cârpă umezită și îl rulează cu tot cu cârpă, lăsându-l așa până se răcește. Pentru materializarea cremei, pentru început Miruna freacă untul. Ouăle le bate apoi cu zahărul pudră, în bain marie, până se îngroașă și le lasă un pic la răcit. Când s-au răcit le amestecă încet în untul frecat anterior, apoi adaugă cacao și la final, apoteotic, coniacul.

În fine, Miruna ajunge la glazură pe care o face fierbând ingredientele în bain marie, pentru a obține glazură fină-fină de tot.

Fără a avea o schiță sau un set de instrucțiuni notate în prealabil, dulcea noastră colegă montează prăjiturica: desface rulada, o însiropează, pune crema și rulează la loc. Îmbracă apoi cu răbdare și talent prăjitura în glazură și o pune la rece.

În timpul ăsta, Miruna mai pune ceva la rece și anume comprese pentru cucuiul meu, reproșându-mi, râzând, că deh, maseuze și hamac îmi mai lipseau. Are și ea dreptate.

Dragii mei, între timp am coborât în pivniță după vinișor să fie totul pregătit când ajungeți voi pe aici. Vă așteptăm ca de obicei cu drag, cu bucatele pregătite și să nu uităm să le urăm un călduros La Mulți Ani! tuturor Andreilor și Andreelor, cu ocazia zilei lor onomastice. Haideți, fraților, dați năvală și poftă mareeee!

12 Responses to Vinete umplute. Ruladă cu ciocolată

  1. Miorlaupufos spune:

    Un vin alb s-ar asorta la cele de mai sus :p

  2. Iulia Mihai spune:

    Mda, iar mi-e foame 😦

  3. Georgiana spune:

    am citit în fugă „vinete umplute cu ciocolată” şi deja imaginaţia mi-o luase razna! 😀
    În altă ordine de idei, mi se pare mie, sau e post? : D

    • cristiangheorghe spune:

      @Georgiana: vinete umplute cu ciocolată o să încercăm altă dată, e o fuziune interesantă. Probabil o să facem asta postul următor 🙂

  4. matilda spune:

    Tanti Jeniiii… deşi e post, păstrează-mi te rog o porţie de vinete la cald ! Dau acuma fuguţa, să-mi sărut nepoţeii şi sunt gata de ” atac ” !

  5. silavaracald spune:

    Data viitoare când mai faceți ședințe de-astea, chemați-mă, vă rog, și pe mine, că am un linguroi de lemn pe care nu l-am testat încă. ;))

  6. silavaracald spune:

    Stai, măi, că n-am zis tot, că era tanti-ta Jeni de față!
    Nu pe tine aș vrea să-l testez, bre, că ești băiet frumos și n-aș vrea să-ți alterez naturelul. Pe ea! Ei, drăcie! Să vadă și ea ce bine-i să te altoiască cineva numai pentru că ai emis o opinie pertinentă! 😀

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: ah, o să vedem duel! Sper să te antrenezi bine, că tanti Jeni mânuiește polonicul de zici că-i cavaleru Roland cu sabia 🙂

Lasă un răspuns

