Ciorbă de leurdă. Salam de biscuiți

Dragele mele, dragi mei, sunt foarte confuz. Vă rog ajutați-mă să înțeleg și eu care mai e situația, că nu pricep nimic! Mă trezesc într-o dimineață și ninge. În altă dimineață e soare, frumos și adie un vânticel de primăvară. În altă zi aud colinde de Crăciun în piață și în autobuz, iar a doua zi dimineață e iar soare, frumos, cer senin și triluri de păsărele. În momentul acesta, știu doar că vine o sărbătoare mare zilele astea dar, din punct de vedere meteorologic nu pot să-mi dau seama: vine Crăciunul sau Paștele? Mă lămurește și pe mine cineva? Ufff… hai să văd mai bine ce pregătește azi tanti Jeni, așa precis o să-mi dau seama! Hmmm, dumneaei pregătește ceva de post, așadar…. Ciorbică de leurdă! Ah, nici nu se putea ceva mai potrivit pentru ziua asta minunată de primăvară! Mai ales că leurda are și niște proprietăți terapeutice de excepție. Păi, să vă zic cum e cu leurda asta: zonal, această plantă are mai multe denumiri, de la „ceapa vrăjitoarelor”, până la „usturoi de pădure” sau „alin de iunie”. Leurda asta are mirosul specific usturoiului, de unde și frecventa denumire de ai (usturoi) de pădure, salbatic sau ciorasc. Planta apare primăvara timpuriu, imediat după ce s-a topit zăpada șii crește de preferință în luminișurile pădurilor de foioase sau de brad, în zonele bogate în humus și în special umede. Principala proprietate a leurdei este aceea de a curăța organismul. De la stomac si intestine, la ficat si vezica biliara, la vasele sanguine, la sângele nostru în general, leurda este „detergentul” corpului uman. Este păcat să nu profitam în fiecare primăvara de virtuțile acestei plante, urmând o cura de 4-6 săptămâni. Deci e clar, dragi mei! Tanti Jeni m-a lămurit și sunt pe deplin liniștit: vine primăvara și deci, dacă mâncăm de post înseamnă că suntem în ajun de sărbători de Paști! Bun așa! Dar totuși, când au fost Crăciunul și Anul Nou? Am dormit oare așa de mult? În fine, hai să vă zic mai bine cum procedează tanti Jeni cu ciorbița de leurdă:

Pentru asta, dumneaei va combina cu succes vreo 600 de grame de leurdă, două lingurițe de pastă de roșii, o linguriță de praf de legume uscate, doi căței de usturoi, o jumătate de cană de orez, o lingură plină cu vârf de făină, 20 de mililitri de ulei, o ceapă, o jumătate de lămâie și niște sare. După ce curăță și spală leurda, tanti Jeni pune la fiert vreo trei litri de apă, iar când aceasta dă în clocot, pune la fiert leurda, tăiată mărunt, împreună cu ceapa, tăiată tot mărunt, sarea și praful de legume uscate. După vreo 20 de minute de fiert, tanti Jeni adaugă și orezul. Între timp, într-o tigaie, dumneaei prepară un rântaș din făină cu puțină apă, la are adaugă pasta de roșii. Rântașul acesta se pune în ciorbă, împreună cu usturoiul pisat și zeama de lămâie. Mmmmm…. Ce arome olfactive minunate vin dinspre oala de ciorbă! Deja am ras un castrona și pot să vă zic că este aaaabsolut delicioasă!

La departamentul deserturi avem tot ceva de post și anume o splendidă ruladă de biscuiți! La un kilogram de biscuiți, dulcea Miruna mai folosește 300 de grame de rahat, 250 de grame de zahăr, 100 de grame de nucă, 50 de grame de margarină, două lingurițe de esență de rom și două lingurițe de cacao. Într-un castron, prințesa dulciurilor pune la fiert 500 de mililitri de apă împreună cu zahărul, lăsând totul pe foc până se îngroașă și mai scade lichidul. Adaugă apoi în sirop margarina, esența de rom și cacao. După ce fierbe totul, se lasă la răcit și apoi, Miruna adaugă în sirop biscuiții sfărâmați, sâmburii de nucă tăiați mărunt și rahatul tăiat cubulețe mici, Amestecând totul până se formează o pastă delicioasă. Pasta asta se pune pe un celofan, se rulează și se pune la rece. Yummyyyy!!!! Abia aștept să fie gata să pap vreo zece feliuțe dintr-o suflare!

Ei, fraților, cam asta e pentru azi! Sper să vă placă meniul de azi și vă rog frumos, când veniți, să-mi ziceți și mie Cum a fost de Crăciun și Revelion, că eu nu-mi amintesc… Să mă luați ușor, da? Vă mulțumesc… Hai, dați năvală și poftă mareeeeeeee!

6 Responses to Ciorbă de leurdă. Salam de biscuiți

  1. Zana Eficientei spune:

    adica intri in hibernare? cum adica sa te anuntam cum a fost de Craciun si Anu’Nou???

  2. cristiangheorghe spune:

    @zâna: păi după vremea de afară mi se pare că vine primăvara și am ratat cumva Crăciunul de anul ăsta 🙂

  3. Zana Eficientei spune:

    ai dreptate, ca si eu ma dadui pe supa de hasmatzuchi din aceleasi motive. da’ vezi ca ma bagasi cumva la moderare – am postat un comentariu la reteta de cozonac si nu a aparut 😦

    • cristiangheorghe spune:

      @zâna: nu ești la moderare, zău! Am verificat! Probabil nu s-a înregistrat, mai pățesc și eu asta uneori pe unele bloguri.

  4. Zana Eficientei spune:

    bineee, credeam ca ti-am facut ceva, de te-am suparat 🙂

Lasă un răspuns

