Pui cu gutui. Gogoși cu iaurt

Clar. Am zis că nu mai trec pe la Cantină când mă cuprinde febra răcelii, că uite ce aberații am scos din mine ieri. Noroc că tanti Jeni și-a dat seama la timp și a rugat-o pe Miruna să-mi facă un ceai de flori de tei, cu lămâie și îndulcit cu miere de albine. Am băut două căni fierbinți din ceaiul ăsta ieri, am mai băut una și azi dimineață și iată că sunt ca nou! Yupii!

Așa că, plin de energie, am venit dis-de-dimineață la Cantină cu chef de muncă: am strâns gunoaiele din curte, am curățat frontispiciul ( doar știți cât de sensibilă e tanti Jeni când e vorba de frontispiciul Cantinei…), am deschis prăvălia și am curățat și piscina care, golită de apă acum, așteaptă înghețul natural pentru a se transforma și iarna aceasta în patinoar. Ahh, abia aștept să admir piruetele grațioase de patinaj artistic ale Mirunei și să încingem din nou meciurile noastre tradiționale de hochei pe gheață! Doar știți că tanti Jeni e pasionată și abia așteaptă prilejul să lovească pucul cu crosa! Eiii, dar până atunci, ia să vedem noi ce se petrece azi prin bucătăria Cantinei că taaaaare bine mai miroase p-aici… Sniff, sniffff…. Ah! Tanti Jeni ne va prepara azi o super specialitate și anume pui cu gutui.

Pentru asta, dumneaei va combina cu priceperea binecunoscută un pui de un kilogram, 4 gutui potrivite, o ceașcă de ulei, o lingură de făină, o lingură de zahăr, o lingură de paste de roșii și un pic de sare.

Tanti Jeni spală puiul, îl taie în bucăți potrivite și le înăbușă în ulei și puțină apă., până când se pătrund bine și le pune apoi pe o farfurie. Trece apoi la prelucrat gutuile pe care le spală și le taie în felii groase, îndepărtând cotorul dur și lemnos din mijloc și le călește apoi în uleiul în care s-a înăbușit puiul, punându-le după aceea la scurs. Într-o cratiță, tanti Jeni caramelizează zahărul, îl stinge cu apă fierbinte, apoi în siropul rezultat fierbe carnea de pui și gutuile la foc mic, până se înmoaie și sosul scade. Făina și pasta de roșii se dizolvă în 150 de mililitri de apă rece și se toarnă în mâncare, amestecând până la omogenizare, după care, cratița se pune la cuptor pentru vreun sfert de oră, să bolborosească la foc mediu. Miam-miammmm! Delicios puiul ăsta! O adevărată încântare!

Mirunica noastră, prințesa dulciurilor ne va răsfăța azi cu ceva simplu, dulce și pufos și anume cu niște delicioase gogoși cu iaurt. Pentru asta, ea va folosi 200 de grame de iaurt, două ouă, un plic de praf de copt, un vârf de cuțit de sare, cam 300 de grame de făină, o jumătate de fiolă de esență de vanilie, 250 de mililitri de ulei, patru linguri de zahăr pudră vanilat.

După ce bate ouăle împreună cu iaurtul, Miruna adaugă treptat făina cernută, împreună cu praful de copt, iar la final esența de vanilie. Pune la încins uleiul într-o tigaie cu teflon, apoi toarnă cu lingura compoziția și prăjește gogoșile rezultate pe ambele părți. După ce se rumenesc, gogoșile sunt scoase din tigaie și puse pe un șervețel absorbant. Miruna le pudrează apoi cu zahăr și le pregătește pe un platou pentru servire. Mmmm…. Miros excelent! Și sunt atât de pufoase încât îți vine să zbori nu altceva!

EI, dragilor, hai că mâncăm bine și azi. Pe lângă gogoșile acelea, Miruna a mai pregătit și niște vin fiert cu scorțișoară și, pentru cei loviți de răceală, un revigorant ceai de flori de tei cu lămâie, îndulcit cu miere de albine! Un remediu de eficiență maximă, pe cuvânt! Haideți fraților! Vă așteptăm! Dați năvală și poftă mareeee!

3 Responses to Pui cu gutui. Gogoși cu iaurt

  1. […] Pui cu gutui. Gogoși cu iaurt Wed Dec 08, 2010 10:33 am Clar. Am zis că nu mai trec pe la Cantină când mă cuprinde febra răcelii, că uite ce aberații am scos din mine ieri. Noroc că tanti Jeni și-a dat seama la timp și a rugat-o pe Miruna să-mi facă un ceai de flori de tei, cu lămâie și îndulcit cu miere de albine. Am […] […]

  2. viatanomada spune:

    Doamne,n-am mai mancat pui cu gutui din copilarie,saru’mana Tanti Jeni,2 portii va rog!

Lasă un răspuns

