Guest-Star Day: Alina Bălan

Eiiii, dragele mele și dragii mei, stimate domnițe și stimați domni, surioare și frățiori, bunici, mămici și tătici ( am uitat oare pe cineva?), bine ați venit la Cantina Socială, unde vom petrece o nouă zi glorioasă, așa cum ne este obiceiul.

Să știți că azi am venit devreme la Cantină, să mă asigur că totul este în regulă: curtea Cantinei curată și măturată, bucătăria aranjată, fețele de masă puse în ordine… nu cumva vreun detaliu supărător să fie observat de ochiul critic ( mai bine zis, e-critic) al invitatei noastre de azi la Guest-Star Day… Ahhh, dar iat-o că vine! Dragelor și dragilor!!! Aplauze și urale pentru Alinaaaa Bălaaaaaaaaan!!! Tanti Jeni și Miruna au întâmpinat-o pe Alina și i-au dăruit un frumos buchet de lalele, aranjat încă de seara trecută de buna noastră prietenă, florăreasa din colț, doamna Zenovia ( apropo, să nu uit s-o întreb de când s-a scumpit ”ciolofanu” în halu ăsta… hmmm)

Dar hai să vă povestesc câte ceva despre invitata noastră de azi: Alina Bălan este una din veteranele e-commerce-ului românesc, deținând chiar titlul de master în e-business, coordonând și consolidând afacerea pe web a unora dintre acela mai puternice branduri din România. De ce a ales e-tail și nu retail? ”Datorită faptului că e-tail-ul este dinamic, apropiat de personalitatea mea. Internetul nu are limite, distanţa nu există şi o poţi acoperi printr-un simplu click. Informaţiile îţi sunt la îndemână, doar timpul poate fi singurul obstacol. Dar lucrez la asta. Am şi avantajul că prin 2003-2004 (primii ani ai e-tail-ului autohton) eram cam singura blondă din online-ul românesc. ”, ne spune Alina.

Alături de buna ei prietenă Mona Ardeleanu ( și a noastră, doar știți asta) a lansat de ceva vreme proiectul BLOGOSPHERA, care a devenit în timp foarte scurt un veritabil barometru al blogurilor românești. ”… am luat hotărârea, într-o după amiază pe căldură cu vreo şase luni în urmă, că ar fi cazul să lansăm o pagină de discuţii pertinente despre lucrurile care se petrec în blogosferă. Departe de noi gândul că ceea ce se află în momentul de faţă în spaţiul mai sus amintit ar fi o serie interminabilă de aberaţii (altfel, noi nu am mai avea obiectul muncii), ci ne-am gândit doar la faptul că am putea aduce la cititori, într-o formă omogenă informaţiile care contează.”, ne comunică ele două pe pagina ”Despre noi” a Blogospherei. Să știți că aiici, fiecare blog care intră în atenția Alinei, Monei sau colaboratorilor lor este studiat, monitorizat, evaluat, măsurat, testat, discutat și notat până la urmă cu ”drăcușorii” din dotare. Așa că, dragii mei, vă dați seama acum de ce am inspectat fiecare detaliu azi pe aici pe la Cantină… Ochiul (e)-critic al Alinei observă tot! Pfiuuu…. Vă sfătuiesc și pe voi, cei care aveți bloguri, să le verificați atent! Cine știe când vă treziți evaluați pe ”Blogosphera”…

Dar să vedem ce ne dezvăluie Alina despre latura ei culinară:

Am avut norocul să mă nasc într-o familie în care gătitul este la loc de cinste. Toate femeile din familia mea gătesc bine, româneşte. Iar mama, draga de ea, are un stil unic şi inconfundabil, răsfăţându-ne în fiecare zi cu alte feluri de mâncare. Este inepuizabilă din acest punct de vedere. Iar dacă ai făcut greşeala să mănânci cozonaci făcuţi de ea, ai încurcat-o! Pentru că dau dependenţă!

Mie îmi este foarte greu să ajung la performanţa ei pentru că: unu, nu prea am timp să gătesc şi doi, atunci când am timp, nu prea am acces la bucătărie J. Dacă am poftă de ceva, mama se conformează imediat!”

Uff… mamele astea și dependența noastră de bunătățile lor…. Ce ne-am face noi fără ele? Mă refer  și la mame și la bunătăți, deopotrivă, să știți. Dar iată, cafeluța fierbinte și aromată este servită și tanti Jeni împreună cu Alina s-au așezat să o soarbă pe îndelete la măsuța din bucătărie, acolo unde vom afla mai multe despre Alina în urma obișnuitului interviu. Ia să vedemmm…

T.J.: Ce bunătăți pregătite de tine preferă nepoțeii tăi?

Alina: Sandwich-urile, cu de toate; cu siguranţă, specialitatea mea, de când s-au născut ei, deşi mă pot lăuda cu performanţa că mănâncă cam tot ce apuc eu să gătesc. De obicei, seara, când se ghemuiesc amândoi în patul meu, îmi cer să le mai fac câte un sandwich ,,aşa cum ştii tu, nana’’. Mi se umple sufletul de bucurie şi oricât de obosită aş fi, mă duc la bucătărie şi le încropesc ceva. Ingredientul principal este, bineînţeles, dragostea. J

T.J.: În afară de lalele, care ar mai fi ingredientele unei cine romantice perfecte?

Alina: Unul singur este suficient! El. 😉

T.J.:Cât de apropiată ești de blogosphera culinară?

Alina: Sincer, nu prea mă uit pe blogurile cu specific culinar. Din păcate, aşa cum spuneam, intru destul de rar în bucătărie şi nu sunt ,,nevoită’’ să mă documentez foarte mult în ceea ce priveşte gătitul.

Poate, în viitor, când şi dacă voi avea ceva mai mult timp, mă voi dedica mai mult acestei îndeletniciri şi cu siguranţă, Cantina Socială va fi prima oprire. În acelaşi timp, ştiu că sunt multe blog-uri de profil, unele chiar reuşite. Da, chiar dacă nu gătesc atât de des pe cât mi-aş dori, măcar o recenzie pot să le fac, nu?

T.J.:Ce bucătărie internaţională îţi place mai mult şi de ce?

Alina:Internaţională? Hmm… De obicei, încerc să mănânc câte ceva specific, în fiecare ţară pe unde ajung. La acest capitol cred că italienii m-au cucerit ;). Cu toate astea, cea mai bună lasagna pe care am mâncat-o, tot de o româncă a fost gătită J. Cei drept, în patria lor, vară-mea locuind la Roma de mai mulţi ani.

Mâncarea libaneză ar mai fi pe lista preferinţelor mele, datorită faptului că este uşoară şi gustoasă în acelaşi timp.

Însă, bucătăria românească ruullees… J.

T.J.:Preferi să faci recenzii de blog de vedetă?

Alina: Nu e o preferinţă! Şi mai ales atunci când este vorba de blog-urile vedetelor de pe la noi. Iar activitatea asta nouă, ,,scormonitul’’ prin blogospheră după bloguri interesante, documentarea şi scrierea recenziilor, a început să mă prindă din ce în ce mai mult, acum că lucrurile s-au cristalizat şi ştie fiecare ce are de făcut.

Proiectul blogosphera.ro l-am gândit de foarte mult timp, l-am creionat, în minte, în mai multe culori şi forme până am ajuns să vorbesc cu Mona, cealaltă jumătate a blogospherei şi artistul ei, 😉 , şi împreună să-l aducem la forma în care este acum. Şi da, urmează să mai lucrăm la el, atât la formă, cât şi la conţinut, până când vom fi mulţumite în totalitate. Specificul va rămâne acelaşi, însă, vom aduce rubrici noi, provocări noi şi nu în ultimul rând o înfăţişare nouă.

Amândouă, realizăm că avem foarte mult de muncă în viitor. Dar acest lucru nu ne opreşte!

T.J.:Cum te-ai descurca dacă ai fi pe o insulă, naufragiată şi ar trebui să te hrăneşti două luni numai cu banane, nuci de cocos şi peştele pe care ai reuşi să-l pescuieşti?

Alina: Unde nu Dă Dumnezeu! J. Singura obiecţie o am cu privire la perioadă… doar două luni? L

Eiii… dar până să naufragieze pe o insulă, să o vedem pe Alina la treabă în bucătărie, că deja mă roade foamea. Și pe voi, știu. Așa că să ne așezăm cuminți și să o privim cu ochișorii noștri pofticioși ce ne va pregăti astăzi invitata noastră:

Voi prepara un fel foarte drag mie și anume Somon cu stafide si portocale. Peştele se prepară la cuptor; trebuie folosită o tavă, pentru că peştele trebuie să fie mai degrabă crocant decât făcut la aburi.

Ingrediente:1 Kg file somon, 3 linguri ulei măsline, 85 gr stafide, două portocale (pe care, în prealabil le vom coji, după care le vom stoarce pentru suc), șapte ardei (roşii şi portocalii) tăiaţi mare, în patru sau cinci, curăţaţi în prealabil de seminţe

Iată cum se prepară: Se pune peştele la marinat, 2-3 ore, cu 2 linguri de ulei, coaja de la portocale şi condimente (pentru peşte, combinaţia personală sau doar sare şi piper); separat, se pun stafidele într-un bol, peste care se adaugă sucul de la portocale; Ardeii spălaţi şi tăiaţi, se pun într-o tavă adâncă, de friptură, peste care se toarnă uleiul rămas şi condimente; se bagă la cuptor pentru 30 minute, la foc mic. După 30 minute, se scot ardeii peste care se aşează peştele şi stafidele (cu tot cu zeama de portocale); se bagă la cuptor pentru 15 minute, după care se scoate, se presară pătrunjel şi se serveşte cald.

Vă doresc Poftă bună!”

Yum, yum, yummy! O combinație absolut delicioasă! Mmmm… deși este crocant, simți fiecare bucățică de pește cum se topește în gură și fiecare moleculă aromată cum pătrunde în metabolism…..

Dar până e gata tava următoare, hai să vedem ce avem azi la desert:

Pentru azi, deși este frig afară, m-am gândit să vă servesc cu o Îngheţată. Deşi este desertul meu preferat, nu o prepar niciodată în casă, din simplul motiv că nu-mi iese. O cumpăr de la magazin şi o combin, în diverse moduri. Una din combinaţii este îngheţată de vanilie cu dulceaţă de zmeură, fierbinte. O altă combinaţie este, o cupă de îngheţata de frişcă într-o ceaşcă de cafea fierbinte, peste care se toarnă 1 lingură de whisky (evident că nu este vorba de cafeaua de dimineaţă 😉 )”

Uhhh… mi-e greu să aleg. Doamna Alina, se poate să iau o cupă mare din fiecare? Eeee, nu sunt chiar așa mari cupele… cam așa… cam cât trofeul Champions League… Mulțumesc, sărumâna!

 

 

Și acum după ce ați admirat pozele de mai sus, în care apare Alina, fie împreună cu mama ei, fie împreună cu somonul cu portocale pe care l-a gătit de Crăciun, să vedem ce atmosferă sonoră ne propune invitata noastră de azi pentru a completa ziua aceasta perfectă:

”Vă propun două piese foarte dragi mie:

  1. Dust in the wind (alltime favorite)

[Youtube=http://www.youtube.com/watch?v=koBWtYVRf-0]

  1. Mariza – aşa, pentru de suflet

[Youtube=http://www.youtube.com/watch?v=hlRe994oPD8]

Eiiii, dragii mei, cam asta a fost pentru azi. Somonul este fierbinte și aburind, înghețata pregătită, iar eu tocmai am venit din pivniță cu carafele de vin alb, pe care îl vom servi la temperatura camerei. Mă rog, a sălii de mese. Mulțumim din tot sufletul invitatei noastre de azi și vă invităm aici, ca de fiecare dată, cu îndemnul nostru tradițional: dați năvală și poftă mareeee!

11 Responses to Guest-Star Day: Alina Bălan

  1. Mona spune:

    Tanti Jeni, foarte frumos articolul! Alina, vreau îngheţată!!!

    • cristiangheorghe spune:

      @Mona: Moniiii, ia uită-te sus la noru ăla ce frumos eeee…. Cum? Nu ți-a mâncat nimeni înghețata! S-a golit cupa singură… Ce chestie…

  2. şi eu vreau !!!
    da’ eu mai vreau şi somon, imi ploua-n gură

  3. serghei spune:

    ”drăcușorii” îs numiți de fete „dragusori”. Suna „dumnezeieste” 🙂

  4. Mona spune:

    E ideea Alinei, cică noi le dăm cu draG drăGuşori…
    Dar eu tot diabolică sunt în fundul abscons al creierului meu. muhaha!

  5. Zana Eficientei spune:

    foarte interesting ideea marinarii somonului cu condimentele astea … will try for sure! 🙂 poate asa incepe sa imi placa si mie somonu’ 🙂

  6. Didina spune:

    Mâncați voi înghețată, că eu mă mulțumesc cu somonul.
    Excelentă rețetă!
    Felicitări gospodinei!

  7. Pamela spune:

    Didino, si aici dau peste tine? 😀

  8. […] m-a invitat el la cantină, să gătesc pentru oaspeţii lui Tanti Jeni şi ai Mirunei, apoi Alina a fost şi ea chemată. Amândouă am avut parte de clipe minunate în compania celor două. […]

  9. […] m-a invitat el la cantină, să gătesc pentru oaspeţii lui Tanti Jeni şi ai Mirunei, apoi Alina a fost şi ea chemată. Amândouă am avut parte de clipe minunate în compania celor două. […]

  10. […] Sava, Irina Băcăoanu, Cristian Gheorghe, Doru Șerban, Delia Grigoroiu, Candice Luana Dragotă,  Alina Bălan, Chinezu, Simona Rădoi, Laurențiu Matache ( Pixelul Albastru), Ratatouille ( Coolnewz), Lorena […]

Lasă un răspuns

