Guest-Star Day:Simona Rădoi

Dragele mele și dragii mei, soarele ține cu noi astăzi, parcă știe că e Guest-Star Day la Cantina Socială și că el, astrul zilei, trebuie să ne asigure o atmosferă… luminoasă și senină măcar, dacă nu chiar călduroasă. Dar de căldură se va ocupa invitata noastră de azi, vă asigur de asta! Doamnelor și domnilorrr……. Să bată tobeleeeee, să sune trompeteleeee…. Intră în scenăăăăă…. Simonaaaaa Rădoiiiiii!!!

Într-adevăr, Simona este o prezență tare caldă și bună, ca o pâinică scoasă acum din cuptor! Iat-o pășind cu voioșie alături de tanti Jeni și Miruna în incinta Cantinei, acolo unde va pregăti pentru noi ceva special…

Simona Rădoi este cunoscută în blogosferă sub numele de ”Fata din Ferentari”, acesta fiind și titlul BLOGULUI pe care dumneaei scrie diverse impresii despre viața și activitatea acestui cartier bucureștean renumit.

SImona are 28 de ani, este din Giurgiu, a terminat Relații Internationale și Studii Europene și lucrează în presă de vreo cinci ani.  Publicatiile cu adevărat importante (în opinia ei) pentru care a lucrat ar fi: Maxim, GQ și Academia Cațavencu. Pe alea de femei nu le recunoaște :)) Locuiește în Ferentari din 2001, s-a acomodat greu acolo, dar apoi a început să îi placă atât de mult încât și-a făcut blog.

Dar să vedem ce ne spune mai multe despre ea însăși invitata noastră de azi:

”Am folosit de atîtea ori formula “Bună! Eu sunt Simona și locuiesc în Ferentari”, încît mă văd nevoită ca azi s-o schimb cu una mai nouă și mai curată. Așadar, bună! Eu sînt Simona, o gospodină desăvîrșită. Paradoxal, familia și prietenii nu sînt de acord cu mine, dar cine stă să se uite în gura lor? Domne, cînd pun eu mîna pe cratiță, ori fac treabă, ori nu mai fac. Fie vorba între noi, de cele mai multe ori nu fac mare brînză. Spre exemplu, mă încăpățînez periodic să gătesc ca bunică-mea. Mă echipez corespunzător, inclusiv cu baticuțul de la ea pe cap, apoi o sun pe mama: “Mama, cum face mamaia puiul ălă prăjit cu sos de roșii?”. Iar mama, sărăca, cu răbdare, îmi explică a cinșpea mia oară cum se face. Dintr-un motiv care îmi scapă momentan, dar sînt sigură că forțele răului conspiră împotriva mea, reușesc să umplu pereții cu ulei. Și aragazul. Și dulapul de lîngă aragaz. Și masa, care e în colțul opus al bucătăriei. Mă ard cu ulei, mă ustură ca naiba, dar nici de-a dracului nu mă las. După două ore de chin și trei caserole cu pulpe de pui duse pe apa sîmbetei mă dau mare la mamaie că am făcut mîncare ca a ei. Iar cînd îi spun asta mă uit în ochii Tinei, cățeaua, care mă aprobă clefetind niște pulpe arse. De dulciuri nu mai spun. Fac niște ecleruri cu ness de la patiseria Ina din Piața Norilor senzaționale. Azi nu am avut chef de complicații și am preparat ceva simplu: savarine de la Carrefour. Da’ nu vreți să știți cîte am pătimit din cauza lor. Rămîne între mine și Poliția Rutieră. În fine, sînt exact genul ăla de om care gătește cu pasiune, chiar dacă asta înseamnă să dau foc la casă, cum am făcut ultima dată cînd am avut poftă de pește cu legume și l-am uitat în cuptor vreme de patru episoade din The Wire. Și mai e ceva- nu am voie să împărtășesc cu necunoscuții rețetele bunică-mii. Tocmai din acest motiv am ales să gătesc în seara asta ceva tradițional, din Ferentari.”

Opaaaa… chiar sunt curios despre ce este vorba în ultima propoziție. Ceva traditional din Ferentari… hmmm… Poate o descoase mai mult tanti Jeni pe Simona în interviul care urmează, pentru că, iată, tocmai s-au așezat la măsuța din bucătărie pe care stau două ceșcuțe de cafea fierbinte și aromată. Să le ascultăm…

T.J.: Există vreo specialitate culinară specifică Ferentariului?

Simona: In afară de semințe prăjite și mere pe băț trase în zahăr, cred că mai există o singură specialitate culinară, că îmi tot aud vecinele cum își invită musafirii la masă, da’ pe furiș: „Taci în gîtu mă-tii! Sictir, mînca-mi-ai p…izda!”. Bănuiesc că de asta nici nu am aflat rețeta, că tac toți.

T.J.: Cât de des schimbi rețete culinare cu vecinele tale?

Simona: Fiind extrem de egoistă, menționez că le fur rețetele. În fiecare dimineață, cînd aerisesc, fur de la vecina din stînga rețete care presupun prăjeală, iar de la cea din dreapta, doamna cu merele caramelizate, fur mai ales de Sărbători rețete de fripturi la grătar. Ba chiar de la un vecin din capătul străzii am învățat cum se curăță intestinele de porc în fața porții la numai doi ani după ce am priceput cum se taie porcul în mijlocul străzii.

T.J.: În câteva cuvinte, cam care a fost meniul de la ultima nuntă organizată pe strada ta?

Simona: Stai puțin să îmi miros blugii care erau întinși pe sîrmă în ziua aia. Am revenit. Deci, s-a mîncat așa: mititei cu murături și cartofi prăjiți, friptură de porc la grătar, frigărui cu pui și semințe de floarea soarelui. Eu am prins puțin din turta miresei, că tocmai venisem acasă și mă chinuiam să parchez mașina între gardul meu și masa nașilor, cînd m-am trezit că îmi îndesa o vecină cozonac din ăla prin geamul întredeschis.

T.J.: Cât adevăr există în legenda în care se spune că atunci când tramvaiul intră în cartierul Ferentari, vatmanul se adresează călătorilor astfel: ” Urmează cartierul Ferentari. Femeile, copiii și pensionarii sunt sfătuiți să coboare.”?

Simona: Ah, asta e o campanie de defăimare a lui Vanghelie, domnule. Nu este nimic adevărat. Păi, nea Gioni, vecinul meu, mi-a spus într-o zi cînd făcea el grătar în spatele blocului că Ferentari este un cartier de vis și toți ar vrea să locuiască aici, dar le e rușine să recunoască. Începînd cu vatmanul care, probabil, locuiește în cartierul vecin și prieten, Rahova.

T.J.: Care este meniul preferat de prânz la voi în redacție?

Simona: Păi, noi, departamentul de Moravuri Ușoare, sîntem pur și simplu morți după sandvișurile de la Back Werk. Tocmai din acest motiv, în fiecare joi, între două cafele, băgăm un sandviș Național (cu parizer și castraveciori) și unul Premium (cu ceva salată pe care o tot pierd prin tavă). Bine, pîinea cu care sînt făcute merită toți banii.

T.J.: Ce articole ”hand stolen” se mai vând pe strada ta?

Simona: Nu au mai fost de multă vreme tîrguri cu produse hand stolen, dar ultima dată, prin decembrie, încerca un vecin dependent de Pur Magic (produs etnobotanic) să îmi vîndă un filtru de cafea fără cană, o sacoșă cu huse pentru un model de telefon în vogă acum opt ani și un lănțuc „original, dă argint, vecinica, să mor io!”.

Aoleu… eu am rămas undeva între turta miresei și grătarul lui nea Gioni. Nu am vrut să ascult mai departe.. Uhh.. gata? S-a terminat? Da? Mâncăm și noi ceva azi doamna Simona că deja mafoamea. Hai că tocmai își pune un șorț de bucătărie și se apucă de treabă. Abia aștept!

”Pentru primul fel, vă voi spune cum pregătesc eu Semințe de bostan prăjite după rețeta clasică și tradițională din Ferentari. Luați și notați:

În cazul în care semințele sînt proaspăt culese din dovleac, curățe-le bine de miezul de dovleac care rămîne de obicei lipit de ele. Dacă miezul s-a uscat bine pe coajă, nu te sfii, ia-le la pilă. Dacă nu ai așa ceva în kitul de gospodăreală de la Ikea, încearcă cu șmirghel. Pentru a fi gustoase și sărate, înainte de prăjire e necesar ca semințele să fie udate și presărate cu sare. Scoate-ți din cap metoda clasică, favorita lui Bivolaru, aia pe care o știm cu toți și din cauza căreia mîncam bătaie cînd ne prindeau părinții cu semințe de la țigănci.În primul rînd, bănuiesc că nu ai lighean de tablă și, în al doilea rînd, semințele de la țigănci erau atît de bune pentru că ligheanul era folosit de întreaga familiei. Atenție, nu turna multă apă, ca să nu se înmoaie semințele prea tare. Apoi, presară sare și amestecă bine. Pentru prăjire ai nevoie de o tigaie de care te-ai hotărît să te desparți. Cum de ce? Apa și sarea, în combinație cu căldura, vor face tigaia să arate un pic mai bine decît Bianca Drăgușanu proaspăt ieșită din solar. Timpul de prăjire al semințelor variază în funcție de cît de umede au fost. Tu amestecă în ele o dată la cinci minute și în nici un caz nu te duce la computer, ca să vezi un serial. ”

Buneeeeee!!! Păi nene, dezvăluirea asta despre cum se fac semințele în Ferentari e mai tare decât ce fac ăia pe Wikileaks! Acu pe bune! Și da, subscriu la ultimul sfat: la serial de pe computer te uiți DUPĂ ce ai prăjit semințele, să a ice ronțăi când te captivează acțiunea! Brava, doamna Simona! Hai să vedem ce halim la desert:

”Pentru desert, vă voi povesti cum se fac Mere caramelizate .

Vecina din spatele casei mele, care face mere caramelizate cu aceeași eleganță cu care gătesc franțuzoiacele crème brûlée, mi-a zis să folosesc unitatea de măsură numită ochiometru. Așa că recomand pentru patru porții/patru mere să folosești o cană jumate de zahăr, pe care o pui la topit într-o oală sau tigaie teflonată la foc mic. Amesteci bine, astfel încît să se topească toate granulele de zahăr, dar caști ochii, ca nu cumva să arzi zahărul. Te prinzi că e ars cînd se închide la culoare și începe să miroasă. Tot ce trebuie să faci e să treci merele prin caramel, fie întregi, fie feliate, cuburi sau orice altă formă pompoasă, numai bună de impresionat musafirii care nu au mai mîncat așa ceva de cînd au fost ultima dată la bîlci sau în Satul de Vacanță de pe litoral. Bon appétit! Sau, mă rog, cum se zice în Ferentari, hai poftă mare, mînca-ț-aș!

Și acum să te văd cum speli vasele!”

Foaaaarte interesant și instructiv, doamna Simona, parol! Păi, până mă apuc să spăl vasele, mă apuc să fac cornete pentru invitați, să nu scuipe cojile de la bostan pe jos că, cine credeți că mătură p-aici? Tot io!

Până una alta să vedem ce muzică ne propune Simona la spart semințe și savurat mere coapte:

Muzica mea de gătit se găsește aici:

Shukar Collective – Oh, Girl:

Parazitii – Arde (din motive subiective, fireste):

Ei fraților, vă poftim așadar la specialități din Ferentari. Simona este o fată bună și a prăjit semințe pentru toată lumea, iar merele alea caramelizate sunt un adevărat deliciu! Și să știți că  berea este din belșug! Mulțumim din suflet Simonei pentru ziua aceasta delicioasă și vă invităm și pe voi să participați la ea. Hai, dați năvală și poftă mareeeeeee!

12 Responses to Guest-Star Day:Simona Rădoi

  1. Gianina H spune:

    Da` cucuruzu, Simo, cucuruzu ai uitat sa ne spui cum se face !

  2. simonarrr spune:

    Se face, da’ singur.

  3. viatanomada spune:

    misto meniu’,mai ca m-as muta in zona Simona,ii duc la reeducare pe cobaii mei,n-o sa mai ceara in veci torturi si alte chestii aiuritoare de mancare.Saru’mana pentru masa

  4. Tuc Andel spune:

    Salut
    sa te cred?

  5. silavaracald spune:

    Măi Gheo, tu ne îmbii cu bere numai ca să-ți rămână ție merele caramelizate!
    Lasă că-ți cunosc deja manevrele, așa că n-o să-ți meargă!
    Deci, Simona, foarte elegant meniu ne-ai propus azi. Sper că o să-mi permiți să iau puțin din primul fel și în buzunare, că vreau să mă las de fumat și cică ajută!

  6. simonarrr spune:

    Silavaracald, ai grija cum inlocuiesti tigara de dupa sex, ca femeile se supara cind incepi sa scuipi :))
    @Tuc Andel, trebuie sa ma crezi. Pentru a inlatura dubiile, te invit pe blogul meu, O fata din Ferentari.
    @Viatanomada, numele te recomanda pentru traiul in Ferentari. Poti sa si furi curent, daca vrei :).

  7. Zana Eficientei spune:

    pfffuai, de cand n-am mai mancat mere d-astea!cred ca aveam dintii mei 100% pe vremea aia 🙂

  8. Mona spune:

    Simonache, eşti tare, fato! Pe bune acum, când pana mea mâncăm un ecler cu nes????

  9. simonarrr spune:

    Oirce vrei tu, numai sa nu il gatesc eu.

  10. ingineru' spune:

    ce sa zic? stie simi!

  11. […] Cristian Gheorghe, Doru Șerban, Delia Grigoroiu, Candice Luana Dragotă,  Alina Bălan, Chinezu, Simona Rădoi, Laurențiu Matache ( Pixelul Albastru), Ratatouille ( Coolnewz), Lorena Lupu, Raluxa, Miruna […]

Lasă un răspuns

