Guest-Star Day: Laurențiu Matache

Eiii, dragi mei, vremea ține cu noi și azi, în minunata zi de joi, când organizăm aici la Cantină, așa cum v-am obișnuit, evenimentul nostru tradițional și anume Guest-Star Day. Soare, cald, frumos, aer de primăvară… tocmai bun de făcut poftă de mâncare. Și pentru că veni vorba de cele de-ale gurii, să vedem cine vine azi la Cantină să ne prezinte latura sa culinară și să ne răsfețe cu bunătăți: doamneloooorrr și domnilorrrrrr, aplauze puternic pentruuuu Laurențiuuuu Matacheeee!!!

Tanti Jeni și Miruna îi urează bun venit invitatului nostru de azi și îl conduc la braț în incinta Cantinei, acolo unde dragul de Laurențiu ne va dezvălui câte ceva despre pasiunea sa culinară.

Invitatul nostru de azi este ziarist cu ștate vechi și , așa cum spune și pe BLOGUL lui personal ”sângele de ziarist nu se schimbă”, ceea ce mi se pare normal când exersezi o meserie cu pasiune, Dumnealui a lucrat o bună perioadă la portalul de știri de business ”Wall-Street”, la cotidianul ”Business Standard” precum și la B1TV. În prezent, Laurențiu face parte din echipa Pixelului Albastru, un blog care dezbate, printre altele, o mulțime de subiecte interesante din industria IT&C. Dar să vedem ce ne spune Laurențiu despre sine, cu cuvintele lui:

”Cândva eram pasionat și făceam cu multă plăcere meseria de ziarist IT&C, acum am devenit mic antreprenor în online, iar alături de o echipă minunată încercăm să transformăm Pixelul Albastru într-un site care să conteze pe piața online din România.

Mi-am făcut veacul câțiva ani pe la Curierul National, Business Standard și Wall-Street ca și ziarist IT&C . M-am oprit la Business Standard, iar odată cu închiderea acestui cotidian am decis să îmi văd de treabă și să nu mai lucrez în presă (cel puțin momentan).

Acum mă dedic PIXELULUI ALBASTRU și mai multor proiecte de PR și social media. ”

Pe lângă cele de mai sus, să știți că Laurențiu este și un mare fan al artei culinare, dar despre asta vom afla mai multe în urma interviului lui tanti Jeni, pentru că iată, dumneaei, împreună cu invitatul nostru de azi se pregătesc să soarbă minunata cafeluță fierbinte și aromată, la una din măsuțele Cantinei. Să-i ascultăm, așadar:

T.J.: Care sunt, în opinia ta,  ingredientele unei omlete perfecte?

Laurențiu: Mie cel mai mult îmi place să fac omleta cât mai simplă. Ouă, cașcaval și multă verdeață. Nu știu dacă astea sunt ingredientele unei omlete perfecte, dar cu siguranță sunt ingredientele unei omlete delicioase. Era să uit. Nu folosesc ulei pentru a face omleta.

T.J.: De când ai prins drag de arta culinară și de unde ai deprins-o?

Laurențiu: Arta culinară am prins-o de la televizor. Eram un mare fan al emisiunilor lui Radu Anton Roman de pe PRO, iar de bucătărit m-am apucat când am plecat la facultate acum vreo 7 ani de zile. Eram prin Sibiu și era cam greu ca mama să îmi trimită mâncare la vreo 250 de km depărtare și de voie de nevoie, m-am apucat de gătit. Odată cu mutarea în București nu am abandonat această practică iar lucrurile au evoluat și azi experimentez rețete din ce în ce mai complicate.

T.J.: Cine gătește mai des: tu sau prietena ta?

Laurențiu: Gătește cel care are timp în ziua respectivă. Deoarece eu sunt “casnic” am mult mai mult timp decât ea.

T.J.: Cum ar fi în viziunea ta Internetul 3.0?

Laurențiu: Internetul 3.0 deja cred că îl vedem și îl trăim cu toții. Odată cu dezvoltarea rețelelor de socializare internetul a luat o altă direcție atât din punct de vedere al locului pe care îl ocupă în viața noastră cât și din punct de vedere financiar. De ce să ne ascundem, mulți dintre noi încercăm sau chiar reușim să câștigăm bani frumoși din dezvoltarea internetului.

T.J.: Care fel de mâncare preparat de tine este preferatul  prietenei tale?

Laurențiu: Nu știu dacă are vreun fel favorit. Cert e că nu mi s-a întâmplat niciodată să refuze vreun fel de mâncare.

T.J.: Va fi vreodată posibil să mirosim pixelii felurilor de mâncare postate pe blogurile culinare?

Laurențiu: Eu cred că da. Tehnologia evoluează și probabil se va inventa și dispozitivul care să ne “gâdile” simțurile .

Aoleuuuu… eu abia aștept să miros mâncarea online, să știți! Aia de pe bloguri nu numai că e minunată și savuroasă, dar nici nu se termină niciodată! Vă spun eu!

Dar a venit vorba despre mâncare, ceea ce știți doar că-mi stimulează foamea ceva de speriat! Să-i facem loc lui Laurențiu să se desfășare în bucătăria Cantinei și să ne răsfețe cu ceva bun de tot. Ia să vedem…

”Ca și fel principal, azi o să vă prepar niște delicioși cartofi cu rozmarin și friptură de pui. Rețeta pe care o pun azi în practică este una “furată” de la buna mea prietenă Mona Ardeleanu. Mai bine zis …..Mona m-a bătut la cap să o gătesc.

Pentru această rețetă îmi trebuie cam 1.5 kg de cartofi, 800g de grame de carne de pui,  ulei de măsline, puțină pastă de tomate, 4-5 căței de usturoi, sare, piper și bineînțeles celebrul rozmarin.

Se curăță cartofii și se taie cubulețe măricele și se pun la fiert pentru câteva minute. În timpul acesta punem și carnea să dea puțin în clocot.

Se ia un vas termorezistent (de preferință, dar merge și o tavă) și se unge cu ulei de măsline și se adaugă cartofii, iar deasupra lor carnea.

Se amestecă 400 ml de apă cu 100 g de pastă de tomate și cu cățeii de usturoi zdrobiți și se toarnă amestecul în vas. Se ține la cuptor cam o oră și 15 minute. ”

Ahhh… ce miros devastator vine din cuptooor! Deja mi-am pus babețica pentru că salivez p-aici în așteptarea cartofiorilor ăștia minunați. Să știți că sunt primu la porție, da?

Dar la desert oare ce avem? Laurențiu?

”La deserturi nu mă prea pricep, dar îmi plac la nebunie clătitele cu miere si nuci. Pentru clătite avem nevoie de 250 ml lapte, 3 ouă ,60 g unt sau margarina, 125 g făină, 20 g zahăr și ceva esență de vanilie.

Punem la încălzit laptele cu untul astfel încât untul să se topească dar laptele să nu dea în clocot. Se lasă la răcit și între timp amestecăm celelalte ingrediente … se freacă ouăle cu zahărul, se adaugă făina și amestecăm bine cu un tel, punem aromele, vărsăm laptele călduț dar nu fierbinte și amestecăm încetișor până obținem un amestec omogen.

Pentru coacerea clătitelor este bine să folosiți o tigaie specială antiaderentă. Dupa ce sunt gata, clătitele se umplu cu miere și nuci zdrobite. Mmmmmmm!”

Ei, da, cu desertul ăsta mi-a pus capac! Clătitee sunt bune, aurii și pufoase, iar Laurențiu le-a împachetat cu grijă, nu cumva să se irosească vreun pic din prețoasa umplutură, atât de bună și crocantă…

Să vedem acum ce ambianță sonoră ne pregătește Laurențiu pentru savurarea bucatelor pregătite de dumnealui:

Minunat, excelent! Nu mai am cuvinte de superlativ în vocabular, să știți! Cred că trebuie să mai studiez DEX-ul ăla pentru a-mi mai îmbogăți vocabularul de epitete culinare… Muțumim din suflet lui Laurențiu pentru minunata zi de astăzi și pentru că ne-a făcut onoarea să aflăm mai multe despre latura sa culinară și vă invit și pe voi, dragilor să degustați bunătățile astea delicioase! Vinul alb este pregătit în carafe să știți! Hai, dați năvală și poftă mareeeee!!!

7 Responses to Guest-Star Day: Laurențiu Matache

  1. silavaracald spune:

    Prima!
    Nu-mi vine să cred!
    Mă pot servi din ambele feluri la discreție, după care o să dispar tiptil, așa cum am venit.
    Mmmm! 😀

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: da, da, neapărat să fi tu prima! Cum am plecat un pic, hop și tu să iei porțiile alea mai mari… Uf, fie! Poftă mare, draga noastră! 🙂

  2. viatanomada spune:

    Bine ca au mai ramas clatite si pentru mine,o sa iau si cartofi ca mai nou la mine asta e meniul de baza de cateva zile: cartofi cu rozmarin(fara pasta de rosii)

  3. Mona spune:

    se pare că v-aţi făcut de cap! dacă nu era atât de răcită, veneam şi vă mâncat toată mâncarea…

  4. Mona spune:

    se pare că v-aţi făcut de cap! dacă nu era atât de răcită, veneam şi vă mâncam toată mâncarea…

  5. Georgiana spune:

    aloooooo! a ramas ceva si pentru gura mea flamanda?? Alooo, tanti Jeniiiiiii! enibadi zer???

  6. […] Doru Șerban, Delia Grigoroiu, Candice Luana Dragotă,  Alina Bălan, Chinezu, Simona Rădoi, Laurențiu Matache ( Pixelul Albastru), Ratatouille ( Coolnewz), Lorena Lupu, Raluxa, Miruna Siminel, Mihaela Luca, Adrian Rafail, iYli, […]

Lasă un răspuns

