Ciorbică de urzici. Gogoși pufoase cu ciocolată

Eh, în sfârșit, de weekendul acesta mi s-a schimbat screensaverul de la fereastră. S-a schimbat în bine, vroiam să zic. Păi, în locul cerului acela mohorât și înnourat de până acum, a apărut un cer senin, albastru și foarte însorit, aducător de bună dispoziție încă de la primul căscat și întins de la trezire. Deci, atenție, sunt bine dispus de luni dimineața, da? Mi-aș dori să fie molipsitoare starea mea și să vă văd și pe voi la fel de plini de bună dispoziție! Ehhh… oare ce noi aventuri culinare ne așteaptă săptămâna asta la Cantină? Între noi, fie vorba… mi-aș dori și eu o aventură din aceea, adevărată, un „quest” în care să salvez vreo prințesă din ghearele zmeului, să recuperez vreo comoară a nibelungilor sau vreun inel tolkian… Dar știu, postul de Făt-Frumos sau de Aragorn s-a ocupat de multă vreme și CV-ul meu nu cred că mă recomandă la așa ceva… Deci rămân cu dezideratul acesta neîmplinit și cu petrecutul timpului pe lângă fustele lui tanti Jeni și a minunatelor ei bunătăți culinare.

Și pentru că veni vorba de maestra cu polonic… ce ne mai lipsește pentru o dimineață perfectă? Ca-feluțaaa! Așa că o întind degrabă la Cantină să iau loc pe scăunelul meu preferat din bucătărie și să le urmăresc la treabă pe tanti Jeni și dulcea Miruna, la manufacturat meniul de azi. Doamnele mele dragi tocmai s-au întors de la piață cu sacoșele pline de verdeață: ei, da, iată că primăvara a pătruns și în cămara Cantinei, în sfârșit!

Azi tanti Jeni ne va delecta cu un borș de urzici, absolut delicios. Pentru că țin prea mult la mâinile pricepute ale dumneaei, precum și la mânuțele delicate ale Mirunei, m-am oferit eu, ca un cavaler, să curăț urzicile alea nesuferite. Și da, dragilor, uneori cavalerismul doare și pișcă. Cu bășici. Auuu…

Dar mai bine să vă povestesc cum face draga noastră tanti Jeni ciorbica asta: păi, la 500 de grame de urzici, dumneaei mai folosește o jumătate de litru de borș, o ceapă, un ardei gras, un vârf de cuțit de boia de ardei, o ceșcuță de orez, sare, o lingură de ulei, o lingură de făină și un litru de apă. Deci urzicile gata spălate și curățate ( mă duc să schimb bandajele…), sunt puse de tanti Jeni într-o oală cu apă clocotită, cu puțină sare. Cât timp urzicile fierb acolo bolborosit, se toacă ceapa mărunt, țacțacțac, apoi se presară cu boia și se sting într-o oală cu zeama de urzici. Amestecăm bine, apoi punem în compoziție orezul, ardeiul gras și sare. Când toate acestea au fiert, se adaugă cu grație în borșul clocotit. Borșul, în sine, se adaugă spre final și se mai lasă la fiert vreo 5-10 minute. Supeeeer! Se servește cu mămăliguță fierbinte, pufoasă și aurie. Miam-miammm… Să știți că a meritat efortul și chinul!

Pentru a-mi răsplăti sacrificiul făcut cu curățatul urzicilor, dulcea noastră Miruna s-a gândit să ne răsfețe azi cu un desert foarte simplu dar gustos și pufos, foarte apreciat de mine: gogoși cu ciocolată. Yupiii!!! Pentru asta, prințesa dulciurilor folosește 450 de grame de făină , 125 mililitri de lapte, 1 cubuleț de drojdie, 50 de grame de zahăr, 50 de grame de unt, 1 pachețel de zahăr vanilat, 2 ouă, 2 linguri de smântână și 200 de grame de cremă de ciocolata ( Miruna ia mai multă și dă-mi mie borcanul cu restul de cremă de ciocolată,că am eu grijă de el…așa..). Miruna cerne făina cu grație, apoi înmoaie drojdia cu o lingură de lapte călduț și o jumătate de linguriță de zahăr și o lasă să crească la cald. În restul de lapte călduț se dizolvă zahărul și zahărul vanilat. Se adaugă în lapte făina, amestecând încontinuu, apoi se pune drojdia crescută, ouăle bătute, smântâna, untul înmuiat și puțină sare. Aluatul obținut se frământă, apoi se lasă la cald pentru o jumătate de oră la dospit. După ce se mai frământă un pic, aluatul se întinde ca o foaie și se fac rondele. Crema de cioco se pune între două rondele care se lipesc bine între ele, apoi după încă vreun sfert de oră de dospeală, gogoșile se pun la prăjit în uleiu încins, la foc potrivit. Se servesc pudrate cu zahăr pudră ( cum altfel?).

Hai că începem săptămâna cu bine, ce ziceți? Tanti Jeni și Miruna vă așteaptă deja cu bucatele aburinde. Eu am aranjat deja mesele pe terasă și să știți că mă bate gândul să mă duc în debaraua de la subsol și să caut grătarul. Aș vrea să-l curăț și să-l fac ca nou, pentru că dacă mai ține vremea asta minunată de primăvară, precis îl inaugurăm!

O săptămână frumoasă și rodnică, dragii mei! Hai dați năvală și poftă mareeee!!!

One Response to Ciorbică de urzici. Gogoși pufoase cu ciocolată

  1. ingineru' spune:

    tulai. dar ce m-a lovit un dor de o ciorba de urzici ardeleneasca. cu ou, smantana, miel.

Lasă un răspuns

