Premiere ”Blog de blog 2010”. Somonel la grătar. Salată de spanac. Brioșe pufoase și aurii

Păi să vă zic ce am mai făcut zilele astea. Vineri a fost o zi emoționantă pentru mine, că tanti Jeni m-a trimis la Festivitatea de Premiere a Concursului „Blog de Blog 2010”, la care, după cum știți am fost premiați la Categoria „Blogul Pasiunii”. Cum am dat-o, cum am cotit-o, n-am scăpat de prezență, tanti Jeni fiind prea ocupată cu activitățile gospodărești, iar Miruna, fiind mai introvertită și mai timidă decât mine, s-a ascuns și m-a evitat toată ziua , nu cumva să îi propun să meargă ea în locul meu. Așa că, fraților, m-am dus la premiere, acolo unde m-am reîntâlnit cu persoane dragi precum Doamna Lucia, Oana, Doamna Matilda, Chinezu ( a cărui strângere de mână o resimt și acum…). De asemenea am făcut cunoștință „live” cu dragele mele Alina și Mona de la „Blogosphera” și am cunoscut prieteni noi precum Ada ( pe care vroiam de mult să o întâlnesc fiind impresionat de talentul ei scriitoricesc) și Cireașa Amară ( Laura), care să știți că nu e deloc amară precum se auto-numește ci chiar dulce-dulce. Sper că nu am uitat pe nimeni dintre cei dragi, iar dacă am făcut-o le cer iertare, însă emotiv cu mă știți, tot evenimentul s-a derulat pentru mine cu o viteză amețitoare. Seara, împreună cu dragele de Alina și Mona, împreună cu Laura-Cireașa și Alex, prietenul Monei, am dat o raită pe la Roblogfest, să servim un cocktail și două beri pe gratis și să primim câte un tricou, că de premii nici nu a fost vorba. Măcar ne-am simțit bine și am întâlnit alți prieteni dragi din blogosferă. În fine.

Dar acum să vă zic ce am mai făcut noi pe la Cantină. Fiind prea frig afară, în weekend-ul ăsta ne-am dedat la activități culturale, mai pe scurt privitul la filme și la sport la televizor. Miruna s-a bucurat de un program extins de desene animate, așa cum i-am promis în ședința de marțea trecută. Eu m-am uitat la hochei și la ultimele episoade din serialele preferate, cam pierdusem șirul, iar apoi am negociat la ce să ne uităm toți trei pe DVD. Tanti Jeni vroia „Pink Floyd la Pompeii”, eu vroiam „Solyaris” de Tarkovski, că am făcut o obsesie pentru Natalya Bodnarciuk când i-am văzut poza pe cutia discului. „Băi, Gheorghe, zice tanti Jeni, numai femei din astea inaccesibile ai în cap, trezește-te naibii. Hai să-i vedem mai bine pe clasicii ăștia în viață ( mă rog unii dintre ei), uite ce frumos era Gilmour acu patruj de ani, cum îi bătea vântul prin plete acolo la Pompeii…” Miruna a vrut și ea PF așa că am dat drumul la show. Frumos, 5.1, Director s Cut, trăznet. Stăteam lângă Miruna și îi șopteam la ureche versurile din „Echoes”: „Strangers passing in the street / By chance two separate glances meet / And I am you and what I see is me / And do I take you by the hand / And lead you through the land / And help me understand the best I can…” Miruna s-a înroșit și a zâmbit, apoi s-a dat mai departe de mine, nu cumva să vadă tanti Jeni ce facem noi acolo că nu ne lasă. Dar a venit înapoi la mine-n brațe la „Careful with that axe, Eugene!” că i se făcuse cam frică.

Așaaaaa… Și a fost seară și a fost dimineață și se făcu luni. Adică azi. Azi pe bune, nu azi-ul din capul meu care nu știu în ce dată e decât dacă mă uit în calendar… Dar ce m-a trezit la realitate și m-a adus în prezent nu a fost frigul de afară, ci mirosul absolut irezistibil de somon marinat la grătar. Mmmmmmmmm….. Tanti Jeni s-a trezit de dimineață devreme și a pus la preparat următoarele părți componente: la 1 kg de file de somon intră vreo 5-6 căței de usturoi, ghimbir proaspăt (vreo 4 centimetri, așa), zeama de la o lămâie, sare, piper și ulei de măsline. Yummy! Usturoilă și ghimbirul se curăță și se zdrobesc (trebuie să fie fin spre foarte fin) și se pun într-un castron în care se mai adaugă sare, piper, zeama de lămâie și ulei de măsline. Bucățile de file de somon se pun întregi în acest castron care se acoperă și se pun la frigider pentru câteva ore, să se marineze somonelul, drăguțul de el. Între timp se încinge grătarul și apoi se pune fileul la prăjit, vreo 15 minute, așa. Grătarul se poate unge cu zeama din castron, pentru efecte culinare devastatoare. În sensul bun. Ca și garnituri, tanti Jeni ne propune două variante și anume: pireuț de cartofiori și orez. Ar merge și o salată, dar asta o cereți voi în funcție de preferințe.

Pentru cei care țin post și vor o delicatesă mai verde, tanti Jeni le pregătește o delicioasă salată de spanac.

La 250 de grame de spanac tanti Jeni mai combină cu pricepere o lingură de ulei, două fire de usturoi verde, un vârf de cuțit de piper, un praf de sare, o lingură de zeamă de lămâie și o legătură de ceapă verde.

Tanti Jeni spală bine spanacul și îl taie fideluță, apoi toacă ceapa și usturoiul. Pentru a face salata mai gustoasă, dumneaei mai adaugă și un pic de lobodă sau salată verde, în funcție de preferințele consumatorilor. După ce amestecă totul adaugă sarea, piperul și zeama de lămâie, amestecând din nou totul pentru îmbinarea armonioasă a aromelor. Mmmmm… excelent!

De la departamentul desert vine un puteeeeeernic miros de portocale. Ah, dulce Miruna ce faci tu bun acolo? Păi ce să facă, niște brioșe cu portocale, pufoase și aurii. Iar eu simt că prind aripi. Ia fiți atenți: Mirunica amestecă într-un bol 220 de grame de făină, 200 de grame suc de portocale, 120 de grame de unt topit, 100 de grame de zăhărel, două ouă, un pliculeț de praf de copt, niște scorțișoară, două linguri de coajă de portocale și o lingură de coajă de lămâie (ambele coji rase, tunse și frezate). Splendid! Se amestecă totul până la omogenizare, obținându-se compoziția de brioșe. Se toarnă această compoziție în forme de brioșe, umplându-le până la jumătate, că oricum vor crește la cuptor. Pe fiecare brioșă se mai pune o bucățică de felie de portocală, deasupra. Cuptorul se preîncălzește la temperatura standard de 180 de grade Celsius și apoi brioșele se pun la copt cam pentru vreun sfert de oră. Cu riscul de mă repeta: sunt pufoase și aurii… simt că prind ariiipi!

Hai că am luat-o de lunea cu bunătăți! Vinul alb e un „must have” la somonel. Vă așteptăm cu drag și vă dorim o săptămână bună și pufoasă, ca brioșele de azi J Hai, dați năvală și poftă mareeeeeee!!!

7 Responses to Premiere ”Blog de blog 2010”. Somonel la grătar. Salată de spanac. Brioșe pufoase și aurii

  1. April spune:

    Ma bag si io la un somonel ;)..vinul alb il las lui Cristi, stiu ca-i place. So, astept comanda….strada Sperantei, la parter :))

  2. Angela spune:

    Fratica, sincere felicitari si aici 🙂

  3. matilda spune:

    Somonelul ăsta e un somon mai mic ? Cred că mi se potriveşte… 🙂 , două porţii ar fi prea mult ?
    Desert nu, mulţumesc. Arată super, dar n-am voie .(

  4. Pataphyl spune:

    Cristi, Tj, Miruna:

    Smerite scuze pentru mult prea lunga absență de pe acest delicat (plin de delicatețuri!) blog. N-a fost vrerea mea, doar necazuri medicale. Poate mai chipintăcim din măcar două motive: ador peștele (dacă n-am păstrăv – de apă repede de munte – mă mulțumesc și cu somon) și be) mai e oleacă și încep playoff-urile NHL, poate și primăvara, dar aici sînt mai sceptic :mrgreen:

    Picurînd DQ

    • cristiangheorghe spune:

      Dragule și bravule Pataphyl, bine ai revenit! Te-am așteptat cu toții cu dor în piept, tanti Jeni mereu se uita în zare după tine și ofta când curăța cartofi. Sper că ești mai bine acum și o ne vizitezi mai des. Și da, acu dacă vin playoffurile NHL, poate fac curat pe pagina cu pricina de aici de la Cantină, să o luăm de la capăt cu impresiile noastre (nu-i așa ?) experte. Hai ai noștriiii!

  5. Pataphyl spune:

    P.S. Am uitat să pun un link (click pe nume) la blogul unde mai scriu cînd mă lasă durerile alea. Cel mai recent text aici

Lasă un răspuns

