Guest-Star Day: Alina Popescu

Dragele mele, dragii mei, făcurăm noi ce făcurăm și ne-am adunat din nou împreună pentru fabuloasa zi de joi de la Cantina Socială. Nu că celelalte zile pe aici n-ar fi fabuloase dar, așa cum v-am obișnuit de ceva mai mult de un an, în fiecare joi avem invitați dragi la Guest-Star day, care ne împărtășesc din latura lor culinară. Haidem să-o întâmpinăm așadar pe invitata noastră de azi: strălucitoareaaaa, unicaaaa inegalabilaaaaa Alinaaaaa Popescuuuuuu!!!! Ei, da, aplauzele și uralele sunt puternice, așa cum merită Alina noastră dragă care, alături de tanti Jeni și Miruna pășește în incinta Cantinei Sociale.

SĂ știți că pe lângă faptul că scrie și citește foarte mult ( literatura fantasy este preferata ei, în special Anne Rice…), Alina este  o prezență activă în on-line-ul românesc. Cu o experiență de 7 ani în PR și Marketing, invitata noastră de azi a înființat acum aproape 3 ani agenția ”Mirror Communication” pentru a deservi nevoile de comunicare ale companiilor ce activează în domeniul IT, turism, ”beauty” sau alte tipuri de servicii. Este în blogosferă tot de aproape zece ani, deținând printre altele un blog PR și unul pe teme turistice. O altă realizare de succes a Alinei o reprezintă revista on-line pentru femei ” Cenușa de Trandafiri”, proiect în care este implicată alături de două din cele mai bune prietene ale ei. ”…ideea acestei reviste mi-a venit pentru că mă săturasem să mă uit la poze în revistele pentru femei, ne mărturisește Alina într-un interviu de pe Blogosphera. E ok să vezi femei frumoase, e ok să ştii care sunt tendinţele în modă şi cum să ai grijă de tine, dar mă interesa şi altceva. Voiam mai multe sfaturi şi articole ce ţin de carieră, afaceri, dezvoltare personală, relaţii, dar genul de articole pe care să nu le ignor şi după citirea cărora să nu fiu fie revoltată, fie amuzată până la lacrimi (şi nu din motive bune). De aceea am vrut o abordare smart, cu discuţii aprinse pe teme serioase. Ne doream toate trei să putem avea păreri diferite şi să le discutăm, fără să ne dăm cu bâta în cap, să ne lărgim orizonturile şi să aflăm lucruri noi.”

Plină de energie, vervă și forță creatoare: acestea sunt principalele caracteristici ale Alinei Popescu. Iată cum se caracterizează ea, în cuvintele adresate vizitatorilor Cantinei Sociale:

”Dragă tanti Jeni, mulţumesc în primul rând pentru invitaţie! Eu şi bucătăria ne-am împrietenit tare târziu, aşa că nu sunt nici expertă, nici mereu eficientă, şi mai şi umplu bucătăria de vase când gătesc. Dar fac ordine după, promit 🙂 Cum ziceam, eu şi gătitul suntem cunoştinţe recente. Cum mama găteşte de când avea 10 ani (gătit pe bune, adică minim două feluri pentru o familie mare), m-a protejat până târziu. Aşa că astăzi combin o mulţime de trucuri văzute şi întâmplător reţinute (mă mir constant de acest fapt, eram convinsă că visam cai verzi pe pereţi la momentul respectiv şi nu eram atentă) de la bunica, mama şi alte gospodine pe care le-am urmărit cuminte de-a lungul timpului, cu veşnicele reţete de pe net şi flerul propriu, sau mai bine spus disponibilitatea mare de a risca şi a experimenta. Da, se întâmplă să mai fac şi buba, dar aşa învăţăm, iar cei care îmi gustă năzbâtiile sunt tare drăguţi şi experţi în descoperirea unui silver lining :)”

Ah, se pare că forța creatoare o însoțește pe Alina și la bucătărie! Interesant…Să  vedem însă ce mai aflăm despre latura ei culinară, la obișnuitul taifas cu tanti Jeni, la cafeluța cea fierbinte și aromată servită pe terasă ( e o vreme tocmai bună pentru așa ceva) Să le ascultăm:

T.J.: Care a fost primul tău succes în bucătărie?

Alina: Primul succes în bucătărie? Eram la bunici şi după numeroase experimente cu bunicul, i-am pândit să fie toţi plecaţi şi am făcut singură papanaşi prăjiţi cu brânză proaspătă de vaci şi ouă adunate de mine din coteţul găinilor 🙂 Da, până şi la măcinatul făinei asistasem 😛

T.J.:În copilărie ai făcut balet. Cât de mult ți-a plăcut filmul ”Black Swan”? Ți-ai fi dorit la fel de mult rolul Reginei Lebede din baletul lui Ceaikovski, ca și eroina filmului?

Alina: M-am lăsat de balet înainte să descopăr adevărata Lebădă. Nu ştiu dacă ştii, dar la noi nu se pune în scenă versiunea originală a Lacului Lebedelor, ci varianta cu happy end. O fi mai puţin tragică, dar pierde din profunzime. Black Swan mi-a plăcut la nebunie. Am aşteptat cu sufletul la gură să îl văd şi a meritat aşteptarea.

T.J.:Ți-ai propus vreodată un itinerariu turistic cu obiective alese după specific culinar?

Alina: Nu, dar mâncarea foarte bună a fost mereu unul dintre motivele pentru care am călătorit în Turcia. Este însă o idee tare bună, poate ne punem minţile la contribuţie şi născocim astfel de trasee!

T.J.:Care bucătărie specific românească îți este pe plac? Dar internațională?

Alina: Nu m-am decis încă între bucătăria ardelenească şi cea moldovenească. Dar felul preferat de mâncare din bucătăria românească este salata de vinete cu ceapă multă (şi eventual roşii proaspete cu brânză rasă pe deasupra) 🙂 Nimic nu o va înlocui vreodată în inima mea! Bucătăria internaţională? Mă topesc după mâncarea arăbească/turcească şi bucătăriile asiatice, aşa cu limite, ca pentru europeni. Dar nici specialităţilor italieneşti, spaniole sau franţuzeşti nu le zic nu. Nici micului dejun într-un diner american… OK, mai simplu de spus e ca sunt tare eclectică şi îmi plac de toate pentru toţi, câte puţin de peste tot!

T.J.: Ce mănânci atunci când scrii, pentru inspirație?

Alina: Mănânc înainte să scriu, pentru inspiraţie, dar ce anume depinde de stare. Sunt extrem de pofticioasă şi când e vorba de pofte, lenea dispare şi mă duc imediat oriunde să găsesc ce îmi doresc pe moment. Când scriu, nu prea pot să mănânc… Am mâinile deja ocupate şi alte activităţi mă cam încurcă. Dacă sunt forţată să le combin, de obicei mâncarea se răceşte si e terminată mult prea târziu.

T.J.: Ce meniu ai pregăti dacă l-ai avea ca invitat la cină pe vampirul Lestat?

Alina: Ei, uite o întrebare cu răspuns simplu.  Cum vine la mine la cină şi ştim cu toţii cu ce îşi potoleşte foamea… sau setea… m-aş pregăti conştiincios pe mine. Ştii tu, baie parfumată creme de corp, de-astea!  🙂

T.J.: Deși este o revistă on-line destinată femeilor,rubricile gastronomice ale ”Cenușii de trandafiri” sunt destul de sărace. Cum explici asta? Ar putea fi o lipsă de interes a cititoarelor ”Cenușii…” față de acest domeniu?

Alina: În niciun caz! E mai mult o lipsă de timp a noastră. Cum nici una dintre noi nu este experă, dar gătim cu mare drag, ne-am gândit că vom umple rubrica Nora în blide. De fapt, e mai greu decât ne-am închipuit! Easy Peasy a scris o serie pentru noi care a fost primită extrem de bine. Cred că trebuie să ne împingem un pic de la spate şi să ne pozăm în bucătărie. Pe de altă parte, nu de bloguri culinare duc lipsă femeile care ne citesc! E drept că de multe ori preferăm să scriem în rubrica de business, sau despre relaţii şi societate, tratând subiectele în mod realist, fără bebeluşi care nu plâng niciodată şi femei care se trezesc gata machiate şi coafate. Suntem puţine şi facem asta din pasiune, deci mai greu cu acoperitul tuturor subiectelor 🙂

Offf… trebuia să pomenești tu de salată de vinete cu ceapă și roșii rase cu brânză… Cine m-a pus să trag cu urechea? Acu mi-e poftăăă… Dar lasă că mă consolez cu bunătățile preparate de Alina, n-o să dureze mult, că deja draga noastră invitată și-a pus șorțul de bucătărie și se apucă de treabă, țac-pac!

”Pentru astăzi vă propun puiul în lapte al lui Jamie Oliver, pe care evident l-am „îmbunătăţit” după cum mi-a şoptit drăcuşorul de pe umăr.

Ce ne trebuie? Păi un pui măricel, jumătate de pachet de unt, sare de mare sau obişnuită că nu arde, vreo 10 căţei de usturoi, zeama de la două lămâi, piper, preferabil proaspăt măcinat, lapte (cantitatea depinde de vasul în care gătiţi) şi… salvie după reţeta originală. Eu însă nu am avut salvie, aşa că am făcut un amestec de oregano, cimbru, busuioc şi alte mirodenii pe care le aveam la îndemână, foarte puţin din fiecare.

Se ia puiul şi, cum suntem în România, de cele mai multe ori e nevoie să îl pârliţi un pic, pentru că mai scapă ceva fulgi 🙂 Apoi îl ungeţi cu puţin ulei de măsline şi cu o parte dintre condimente. Într-o tigaie care să meargă apoi şi la cuptor topiţi untul, mai adăugaţi un pic de ulei de măsline dacă e nevoie, şi rumeniţi puiul pe toate părţile. Nu trebuie să se pătrundă, ci doar să se rumenească frumos. Scurgeţi untul din vas, puneţi puiul la loc şi turnaţi laptele, zeama lămâilor, şi aruncaţi şi căţeii şi restul de condimente. În funcţie de vas, folosiţi minim o jumătate de litru de lapte. Trebuie să acopere cam o treime din pui. Căţeii îi puteţi pune întregi sau tăiaţi în bucăţi mari, eu am preferat a doua variantă. Acum, dacă vreţi să experimentaţi, eu am mai pus în sos şi câteva felii de portocală şi făşii de coajă de lămâie şi portocală. Nouă ne-a plăcut, dar fiecare cu gusturile lui 🙂

Băgaţi puiul în cuptorul preîncălzit la 190 de grade şi acolo va sta o oră şi jumătate. Din când în când mai turnaţi sos peste partea din exterior a puiului. Eu am făcut această operaţiune cam din sfert în sfert de oră. E bine ca laptele să se taie de la sucul de lămâie. Nu ştiu de ce, dar îl puteţi întreba pe Jamie 🙂 Nu ştiu nici cum, ştiu doar că întâmplător a funcţionat.

Se serveşte cu piure de cartofi în majoritatea cazurilor, dar când l-am făcut eu s-a votat pentru cartofi copţi. Aşa că, la jumătate de oră după introducerea puiului la cuptor, am pus lângă el şi vreo opt cartofi în folie de aluminiu.

Cum puiul iese excepţional şi lumea rade cam tot, vă recomand să îl serviţi cu un desert uşor. Salata de fructe merge cel mai bine, eventual înlocuiţi frişca cu iaurt răcoritor.

Cam asta ar fi, vă urez poftă bună!”

 

 

Deci nici nu se putea ceva mai gustos, dragilor! Tanti Jeni e emoționată toată, doar știți cât îl iubește dumneaei pe Jamie ( are un poster de-al lui pe spatele ușii de la cămară, să nu-i spuneți că știți de la mine… ) și abia așteaptă să guste și dumneaei din puiul acesta preparat după rețeta frumosului și priceputului bucătar. Și vă mai spun ceva, cu mâna pe inimă:  drăcușorul acela de pe umărul Alinei, a sfătuit-o ex-ce-lent!

Ce avem oare ca ambianță sonoră pentru azi? Un pic de Muse, la recomandarea dragei noastre invitate:

 

 

 

Splendid, dragilor! Pur și simplu, splendid! Eee.. bine că s-a mai lungit ziua și e frumos afară, așa că o să petrecem mai mult timp împreună astăzi. Puiul este aproape gata, salata de fructe la fel și nelipsitele carafe cu vin alb la temperatura ambiantă sunt pregătite și ele.

Mulțumim din inimă invitatei noastre dragi și vă așteptăm cu drag și pe voi să ne bucurăm de ziua aceasta minunată! Haideți, dați năvală și poftă mareeee!!!

20 Responses to Guest-Star Day: Alina Popescu

  1. April spune:

    Mi-a placut cum ai mentionat ca puiul in Romania musai parlit 😀 dreptate ai, din pacate….asta e. Oricum e gustos la cuptor, eu preferandu-l cu un sos de rosii, fara cartofi….stii, nu amestec proteine cu glucide 😉

    Felicitari Alina, tanti Jeni, Miruna si Cristi, normal 😉

  2. Alina Popescu spune:

    Tnati Jeni, Miruna, Cristi, sunteti minunati! Incerc si eu sa va multumesc aici, dar mi-e greu cu roseata din obraji.

    Ma bucur mult ca va place puiul meu! Mi-a facut o placere nemaipomenita sa trec pe la voi prin cantina, e intr-adevar o experienta unica!

    April, da, din pacate asa trebuie 😀 Si cum nu sunt prima care sa se apuce tarziu de gatit, m-am gandit ca nu strica mentiunea.

    Stiu ce spui tu cu amestecul acolo, dar sincer, prefer putin si din ce-mi place. Si daca tot trebuie sa aleg dintre rele, macar nu sunt cartofi prajiti :))

  3. […] ,m ,gs ,ctpm ,ch, s, ll, g ,cs ,af ,ac ,ai ,ms ,ca ,s ,tn ,am, ora […]

  4. Mona spune:

    Felicitări, amândurora! Mi-a plăcut atât interviul, cât şi ce a gătit Alina! 🙂
    Salată de fructe am făcut şi eu în week end. Un castron uriaş!

  5. Ady spune:

    puiul este delicios!

  6. Georgiana spune:

    stai sa aduc lupa ca nu vad sa citesc!
    deci iei text, il duci in Notepad, dai ctrl+A acolo, apoi ctrl+C, vii aici in editare si dai ctrl+V. Si gata, apare textul frumos 🙂
    Ghe, ma faci de ras, zau asa.

  7. silavaracald spune:

    Mda, credeam că numai eu am probleme cu textul. Chiar mă programasem la oftalmolog, dar bag sama că nu-i ”de la mine”. 🙂
    Felicitări invitatei voastre!
    Dar salata aia, din ce fructe a făcut-o, că parcă mi-a scăpat?…

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaravald: ufff, e ”de la mine” mai exact de la wordpress care, la ”paste din Word” face chestia asta. Așa că nu mai folosesc ”paste” d-astea ci altfel de paste: spaghetti, penne, tagliatele sau gen. Salata cu fructe: am fost așa de absorbit de puiul ăla încât nu am observat cum a făcut Alina salata! Cred că a venit cu ea de acasă, gata făcută! 😀

  8. cristiangheorghe spune:

    @georgiana: mulțumesc de sugestii, o să fac așa de acum înainte. Postarea asta o las așa, că îi stric formatul cu poze și alte chestii. Mulțumesc din nou :*

  9. […] Ratatouille ( Coolnewz), Lorena Lupu, Raluxa, Miruna Siminel, Mihaela Luca, Adrian Rafail, iYli, Alina Popescu, Eugen Istodor, Ionuț Oprea ( Clickio), Teodora Rogobete ( Teo s Kitchen), Prințesa Brianna […]

Lasă un răspuns

