Tocăniță bună de tot de pui cu ardei gras și mămăliguță. Tartă delicioasă cu brânză dulce și stafide

Să știți că am obiceiul să salvez melcii rătăciți pe stradă sau trotuar. Mă rog, atâția câți pot, pentru că-mi sunt tare dragi nătângii ăștia mici care se târăsc cu căsuța în spinare, în căutare de noi și noi frunzulițe gustoase. Într-un fel cred că semăn cu ei, de aia îmi sunt așa de dragi: păi, și eu mă târăsc dimineața spre cafeluța fierbinte și aromată a lui tanti Jeni, cu rucsacul în spinare, în chip de căsuță de melc. Și normal, târându-mă pe trei sferturi adormit, sunt supus, ca și ei, la fel de fel de pericole, fie la traversatul străzii, fie la mersul pe trotuar unde mă ciocnesc de pietonii grăbiți sau mai neatenți decât mine.

Azi dimineață, am salvat un melcușor care era fix pe mijlocul străzii. L-am luat repede de acolo și am alergat spre trotuarul opus în sunetele stridente ale claxoanelor, apoi l-am așezat în iarba din parc. Dumnealui a catadicsit să iasă din căsuță, s-a uitat un pic în jur, apoi mi-a mulțumit înclinându-și ușor spre mine antenele. „Să fii sănătos, melcușorule și poftă mare! Data viitoare ai grijă pe unde traversezi”, i-am șoptit, apoi mi-am continuat drumul spre templul poftelor mele culinare, Cantina lui tanti Jeni.

Eiiii, fraților, aici la Cantină sunt toate bune și frumoase, cum știți. Pe lângă ceșcuța fierbinte de cafea aromată și ursulețul de biscuit preparat special pentru mine de dulcea Miruna, mă așteaptă niște bunătăți extraordinare. Stau cuminte pe scăunelul meu preferat din bucătărie și o urmăresc pe tanti Jeni cum pregătește o delicioasă tocăniță de pui cu ardei grași. Fiți atenți cum procedează dumneaei:

La un pieptișor de pui, tanti Jeni mai folosește cinci ardei grași roșii gustoși, o ceapă mare și frumoasă, o legătură de mărar verde și stufos, un pic de ulei, sare și piper.

După ce taie carnea în bucăți mici, dumneaei o înăbușă în apă cu ulei şi puţină sare. Apoi spală ardeii, îi taie bucăţi, după care cu o viteză amețitoare curăţă ceapa și o toacă mărunt, țac-țac-țac. Căleşte ceapa în ulei, apoi, după ce aceasta s-a înmuiat, adaugă ardeiul tăiat, înăbuşind legumele pentru vreo 20 de minute, picurând din când în când apă ca să se înmoaie bine ardeii cei grași și delicioși. Când sunt gata, tanti Jeni adaugă carnea, și presară mărarul tocat lăsând totul pe foc mic un minut-două. Ca și garnitură, tanti Jeni pregătește o mămăliguțăăăăăăă! Fierbinte, pufoasă și aurie cum o știți! Auuuu… abia aștept să fie gata!

Miruna cea dulce și frumos zâmbitoare ne va răsfăța cu ceva deosebit: o minunată tartă cu brânză dulce și stafide! Ce buuuuun! Pentru aluat, prințesa dulciurilor va folosi 300 de grame de făină, 200 de grame de unt gras, 100 de grame de zahăr,3 gălbenuşuri de ou, o lingură coajă de lămâie, un vârf de cuţit de sare. Pentru umplutură va avea nevoie de 800 de grame de brânză de vaci, 200 de grame de zahăr, două ouă, trei linguri de stafide, 150 de mililitri de lapte, 4 linguri gem de vişine ( yummy!), o lingură rasă de amidon și coaja de la lămâie

După ce prepară și frământă ingredientele cu mânuțele ei delicate, Miruna așează în frigider aluatul rezultat, pentru a sta cuminte acolo vreo două ore. Între timp, pune laptele încălzit peste stafide și încinge cuptorul la 200 de grade. E momentul ca Miruna să scoată aluatul din frigider și să-l împartă în două părți: una din o treime de aluat și alta din două treimi. Bucata cea mare o va folosi pentru baza tartei, întinzând-o într-o formă de tartă unsă cu ulei și pudrată cu făină,iar cea mică, de o treime, o pune din nou la rece, pentru a fi folosită mai târziu.

Aluatul din tavă este presat, înțepat ușor cu furculița ( au!) și i se taie marginile cu cuțitul, după care este introdus la cuptor pentru vreo 8 minute. Pentru a i se păstra o suprafață plată,înainte de a pune forma la cuptor, Miruna așează în prealabil o foaie de hârtie de pergament peste aluat și toarnă deasupra două căni de boabe de fasole sau orez, presărate uniform pe toată suprafața aluatului. Buuuuunnn… După ce se coace, aluatul e scos din cuptor și lăsat să se răcească, timp în care Miruna amestecă brânza dulce cu coaja de lămâie, zahărul, ouăle şi stafidele. După ce amestecă separat gemul cu amidonul, Miruna așează amestecul de brânză peste tarta răcită, apoi amestecul de gem, întinzându-le uniform. Scoate apoi restul de o treime de aluat din frigider și-l întinde, tăindu-l în fâșii subțiri pe care le va așeza peste suprafața tartei, ca o plasă sau ca niște zăbrele. Tarta se pune din nou la copt în cuptor, pentru vreo 40 de minute la 180 de grade. Mmm… miroase excelent! Miruna o va pune apoi la răcit și o va felia pentru fiecare porție. Excelent, dragilor!

Hai că mâncăm bine și azi! Vremea e destul de ploioasă azi, așa că masa va fi servită în interior, unde e cald și bine. Vă așteptăm cu drag, cu bucatele aburinde, că deja e ora prânzului! Hai, dați năvală și poftă mareeee!!!

7 Responses to Tocăniță bună de tot de pui cu ardei gras și mămăliguță. Tartă delicioasă cu brânză dulce și stafide

  1. Lorena Lupu spune:

    şi mie îmi plac melcii pierduţi după ploaie.

    • cristiangheorghe spune:

      @Lorena: sunt niște drăgălași inconștienți. Azi am găsit doi, mergeau unul după altul pe mijlocul aleei din fața blocului. Bine că nu a trecut vreo mașină pe-acolo.

      • Florina spune:

        i-ai dat şi tu mai încolo, i-ai pus pe iarbă? că unul după altul, de, poate aveau ceva gînduri şi-i nimerea maşina taman în fericire.

      • cristiangheorghe spune:

        @Florina: păi în iarbă i-am pus, normal. Să aibă gânduri frumoase în liniște 😀

      • Florina spune:

        mă rog, iarba nu înseamnă neapărat gînduri frumoase. şi nici linişte. 👿

  2. silavaracald spune:

    Mama lor de melcișori, că mi-au cotropit grădina!
    N-am sufletul să-i omor, așa că-i pun dincolo de gard, pe trotuar. Cum le-o fi norocul…
    Noa, că mi-a pierit pofta de mâncare din cauza nervilor. Și ce bine arată tarta aia… Poate revin mai târziu.

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: păi să revii! Să știi că n-am nici o legătură cu melcuții din grădina ta 😀

Lasă un răspuns

