Guest-Star Day: Teodora Rogobete

Dragele mele și dragii mei, chiar dacă afară plouă încet și trist, sper că nu v-ați descurajat prea tare. Știți doar că la noi la Cantina Socială, se întâmplă minuni meteorologice, așa că aici e soare și frumos.

Azi este joi și dacă toată săptămâna ne-am răsfățat cu bunătățile preparate de tanti Jeni și Miruna, ei bine dragilor, astăzi vom fi super-răsfățați, pentru că invitata noastră de azi la Guest-Star Day este o super-maestră într-ale bucătăriei: doamnelorrrr și domnilorrrrr, aprindeți reflectoareleeee, să bată tobeleeeee, să sune trompeteleeeee, intră în scenăăăă: Teooooo!!!!

Draga noastră Teo este întâmpinată de tanti Jeni și Miruna și după îmbrățișările calde, iată-le pășind împreună în incinta Cantinei Sociale. Ufff, abia aștept să văd cu ce bunătăți ne va răsfăța astăzi doamna Teo!

Cred că nu este vreun vizitator al Cantinei care să nu știe de Bucătăria lui Teo ( Teo’s Kitchen), unul dintre cele mai apreciate și vizitate bloguri din blogosfera românească. Aici, Teo își expune cu drag creațiile culinare, descriind prin cuvinte și poze delicioase cum se gătesc acestea și dând sfaturi extrem de utile celor care vor să încerce și ei în bucătăria proprie să facă aceste bunătăți. Teo, pe numele ei complet Teodora Rogobete, este din Cluj și alături de soțul ei, Daniel a transformat pasiunea pentru gătit într-o ocupație adevărată. Să vedem însă cum se descrie Teodora noastră dragă cu cuvintele proprii:

”Sunt Teodora Rogobete, am 26 de ani şi sunt mămică, gospodină, soţie, bloggeriţă şi cam asta ar fi. Chiar dacă am terminat asistenţa socială şi ulterior master în managementul resurselor umane, adevărata mea pasiune e gătitul şi am renunţat la cariera strălucită în HR pentru a mă dedica acestei pasiuni. […] Totul a început după ce m-am căsătorit, adică atunci am avut în sfârşit acces la bucătărie. Ca şi noi toţi, am locuit până atunci cu mama, care era stăpână la ea în bucătărie şi puteam în cel mai bun caz să îi fim aghiotanţi, dar nu apucam niciodată să gătim noi înşine o masă cap-coadă. De mică mi-a plăcut să gătesc şi să le ajut pe mama şi pe buni. Dar când am avut în sfârşit tigaia mea, atunci m-am simţit pionier şi mi-am dat seama cât de mult îmi place să gătesc. Restul… e istorie!” mărturisește Teo într-un interviu. ” Viaţa de blogger culinar e uşor diferită de cea a unui blogger în general, şi asta pentru ca postările mele presupun muncă efectivă. Până să ajung în faţa laptopului şi să scriu efectiv rețeta şi povestea ei, trebuie să cumpăr ingredientele, să le aşez frumos în boluri ca să dea bine în poză, să gătesc mâncarea efectiv, să fac şi poze între timp (uneori câte 5-6 poze la un singur pas al preparării), apoi să descarc pozele, să le aleg, să le editez în tablouri de câte 4 etc. Durează cam două ore până public o reţetă, din momentul în care e gata de preparat.  Nu e chiar uşor să faci asta şi e dureros că de cele mai multe ori, oamenii nu înţeleg câtă muncă stă în spatele fiecărei reţete şi consideră că munca ta li se cuvine. Sunt însă şi cei care ne apreciază munca şi pentru ei merită să o luăm de la capăt în fiecare zi. ”, continuă ea destăinuirea în fața fanilor.

Aș dori să menționez și cartea scrisă de Teo, ”De-a bucătarii”, în care invitata noastră  descrie 50 de rețete delicioase de dulciuri pentru mămici și copii, ce pot fi încercate cu succes de aceștia în bucătăriile proprii.

Dar să aflăm mai multe despre invitata noastră de astăzi, în urma întrebărilor pe care tanti Jeni i le va pune, la tradiționala ceașcă de cafea servită la măsuța din bucătăria Cantinei. Să le ascultăm:

T.J.: Gătitul: artă, ocupație sau pasiune?

Teo: Toate trei la un loc? Se poate? Eu sper că da, pentru că la mine a început totul ca o pasiune, ușor ușor s-a transformat și în ocupație (pentru că gătitul și blogul îmi ocupă aproape tot timpul), iar în viitor sper și vreau să fac tot posibilul să tindă către artă.

T.J.: Pentru ce specialități culinare ar mai trebui să fie cunoscut Clujul, în afară de ”Varza a la Cluj”?

Teo: Dacă aleg după preferințele mele și ale prietenilor mei din afara Clujului, răspunsul final ar fi: ciorba de fasole cu ciolan afumat, servită în pită J

T.J.: Ce rețete a învățat mama ta de la tine?

Teo: Sinceră să fiu nu știu ce rețete și nici măcar câte a învățat mama de la mine, însă știu sigur că îmi citește regulat blogul, încă de pe vremea când ea era singurul vizitator de pe blog, în afară de mine..

T.J.: Să zicem că-l întâlnești pe Jamie Oliver, din întâmplare, pe un aeroport și ai doar 5 minute la dispoziție să porți un dialog cu el. Ce l-ai întreba?

Teo: Îmi vine foarte greu să-mi imaginez ce l-aș întreba. Probabil aș renunța la întrebări și i-aș spune că-mi place foarte mult cum gătește și l-aș felicita pentru tot ce-a realizat până acum.

T.J.: Ce fel de mâncare gătit de soțul tău îți place cel mai mult?

Teo: Soțul meu gătește foarte rar, însă atunci când o face pune mult suflet. Ultima mâncare gătită de el a fost orezul cu portocale. A ieșit foarte bun și cu siguranță e în topul preferințelor.

T.J.: Care din bunătățile gătite de mama ta nu le poți face la fel de bune ca dumneaei?

Teo: Există o vorbă foarte adevărată la noi în popor. Se zice că cel mai bun bucătar este mama. Oricât de mult aș încerca  să reproduc rețetele pe care mi le făcea în copilărie, niciodată n-o să pot reproduce gustul, indiferent cât de bune ar fi, pentru mine, cele mai bune rămân cele făcute de mama.

Offf, tanti Jeni…. Nu puteai să te abții de la întrebarea cu Jamie Oliver… Sper că o să-i arăți lui Teo colecția de postere  cu maestrul Jamie, pe care o ții ascunsă în debara. Dar nu acum, că deja e târziu și stomacurile noastre au început să ghiorăie de foame. Taman la fix, pentru că Teo este gata de acțiune! Să vedem ce bunătăți ne va pregăti pentru azi! Abia aștept…

”Pentru început voi prepara un rulou din piept de pui, foarte delicios! Ingrediente:  un piept mare de pui 300g ciuperci asortate (în ulei), o ceapă medie, 300 de mililitri pasată (piure de roșii), cinci felii de cașcaval (am folosit Schwaitzer sau Șvaițer dacă vreți), 150 de grame cremă de brânză cu verdeață, sare, piper, busuioc, oregano (uscate), pătrunjel și mărar tocate mărunt

Mai întâi și mai întâi am tăiat pieptul de pui în jumătate, la mijloc exact și apoi fiecare jumătate în felii. Dintr-un piept mare ies în total cam șase felii sănătoase. Apoi le-am bătut puțin, însă nu foarte subțiri, puțin mai groase decât feliile de pui pentru șnițel. Le-am condimentat bine cu sare, piper, busuioc și oregano și le-am dat la rece până am făcut umplutura. Tot pe-acum e bine să încingem cuptorul la 180 de grade. Într-o tigaie mare am pus la încins 2 linguri din uleiul de pe ciuperci (sau ulei simplu de măsline). Am tocat ceapa mărunt și am călit-o până s-a făcut translucidă. Am pus peste ceapă ciupercile și le-am călit împreună vreo 10 minute, la foc mic, amestecând des. Nu am condimentat amestecul, pentru că ale mele ciuperci erau deja condimentate, dar daca folosiți ciuperci proaspete sau din conservă, nu strică să puneți sare, piper și ceva ierburi aromatice, după gust.

Dupa 10 minute, am luat ciupercile de pe foc, le-am lăsat să se răcorească puțin și am scris uleiul de pe ele într-un vas termorezistent.  Apoi am adăugat peste ciuperci crema de brânza și verdețurile tocate mărunt.  Din compoziția rezultată am pus câte o linguriță, două pe fiecare felie de piept de pui, apoi am rulat felia și am fixat-o cu o scobitoare, două, de la caz la caz. Așezăm rulourile de pui în vasul termorezistent pregătit, au intrat fix 6 rulouri, adică 3 porții generoase.  Am turnat peste rulouri piureul de roșii și am dat vasul la cuptor 20 de minute. Am scos apoi vasul, am îndepărtat scobitorile și am pus peste rulourile mele feliile de șvaițer. Vasul s-a întors în cuptor pentru alte 10 minute (mai mult sau mai puțin, important e să fie cașul bine rumenit). La final, după 30 de minute de așteptare, rulourile au fost gata! Pentru rețeta asta cred că sunt foarte importante ingredientele pe care le folosiți. Trebuie să fie de calitate și proaspete. De exemplu, pentru că folosim ierburi aromatice uscate, e important să fie dintr-un plic sau recipient proaspăt desfăcut. Prin uscare își pierd oricum mare parte din aromă și cu cât trece mai mult timp de la desigilarea recipientului inițial în care le-ați cumpărat, cu atât aroma lor va fi mai slabă.  Și dacă insistați la capitolul garnitură, să știți că le puteți asorta cu orice, de la ”pasta in bianco” și până la cartofi țărănești. Nu e nevoie de o garnitură sofisticată, că sunt ele destul de aromate. Poftă bună!”

Mmmm… delicios! Doamna Teo, eu le vreau așa fără garnitură, stați să gust și eu un pic… Cum? Se mănâncă unul câte unul, nu toate șase odată? Aaaa.. n-am știut… Noroc că mai avem piept d epui berechet în frigider… Mai faceți da? Mulțumesc…

Dar bunătățile astea de rulouri trebuie urmate și de un desert minunat. Ia să vedem cu ce dulce ne va răsfăța damna Teo azi… ah! Un cheescake marmorat cu ciocolată! Minunat!

”Da, recunosc, am o obsesie pentru cheesecake. Problema e că și restul familiei a început să aprecieze tot mai mult prăjitura cu brânză cremoasă, așa că trebuie să caut, cel puțin o dată pe lună, o rețetă nouă de cheesecake. Și cum nu găsesc niciodată rețeta perfectă, trebuie să fac un mix între diverse rețete culinare. Așa am ajuns la rețeta de azi, cheesecake marmorat cu ciocolată.

Vă avertizez: cantitățile date sunt pentru o porție și jumătate, pentru că altfel era prea mare bătălia pe cheesecake. Compoziția ajunge pentru o tavă de 24-28 cm.

Ingrediente pentru crustă: 25 de biscuiți cu cacao (vă recomand biscuiții 5 minute de la Vel Pitar), 150 de grame  de unt, 5 linguri de zahăr brun, o esență de rom.

Trecem biscuiții prin blender sau îi pisăm cu o vergea, apoi îi amestecăm cu untul topit, zahărul și esența de rom. Ungem cu unt o formă de tort cu pereții detașabili și folosindu-ne degețelele dibace, presăm compoziția de biscuiți pe fundul tăvii și 1/2 din pereți, într-un strat uniform. Coacem crusta în cuptorul încins la 180 de grade, aproximativ 10 minute, apoi o scoatem și o lăsăm puțin să se răcorească. Pregătim între timp umplutura. Continui să adaug zahărul și după ce am epuizat, încep să adaug ouăle, unul cate unul, mixând după fiecare. Cam după fiecare 2 ouă adăugate, răzui cu spatula pereții și fundul vasului. După ce am încorporat ouăle, adaug făina, în ploaie, mixând încontinuu. La final, adaug vanilia și mixez din nou. Torn compozitia peste crusta preparată înainte, lăsând aproximativ o cană și jumătate de-o parte. În compoziția păstrată, încorporez ciocolata topită și răcită la temperatura camerei. Pun câte două linguri de compoziție cu ciocolată peste cea de vanilie și apoi folosesc o spatula sau un cuțit pentru a marmora prăjitura cu brânză. Dupa ce am încheiat operațiunea „marmoratul”, așez tava cu pereti detașabili într-o tavă întinsă, cum e tava de la aragaz și torn apa în tava întinsă astfel încât să creez un soi de bain-marie. Coc cheesecake-ul în cuptorul preîncălzit, la 180 de grade pentru o oră, o oră și un sfert.

Niste mențiuni importante:
– pentru un cheesecake reușit, toate ingredientele, atât cele pentru crustă cât și cele pentru umplutură, trebuie să fie la temperatura camerei.
– nu lăsați prăjitura la cuptor mai mult decât timpul indicat; este normal ca mijlocul să fie încă puțin gelatinos, chiar dacă prăjitura e făcută; se va întări ulterior
– după ce scoateți prăjitura din cuptor, lăsați-o să se răcească complet, aproximativ o oră, apoi dați-o la frigider; trebuie să stea la rece cel puțin 6 ore înainte de a ne înfige dinții în ea

Poftă mare să aveți și nu uitați că puteți chiar înjumătăți cantitatea, dacă aveți o tavă mai mică.”
Ah ce frumos arată! O adevărată operă de artă cheescake-ul acesta! Și este de-a dreptul devastator de sublim!

Să vedem acum ce ambianță sonoră ne propune draga de Teo pentru ziua aceasta minunată:

Ufff, ce mi-e ciudă că încheiem aici… Mă duc să mă mai consolez cu un rulou și un cheescake… Stați liniștiți că vă rămân și vouă! Invitata noastră de astăzi continuă manufacturarea seriilor de bunătăți în bucătărie!  Dragă Teo, mulțumim din tot sufletul pentru ziua aceasta minunată și preparatele delicioase!  Haideți fraților, deschideți umbrelele și veniți degrabă să degustăm din bucatele acestea savuroase! Dați năvală și poftă mareee!!!

17 Responses to Guest-Star Day: Teodora Rogobete

  1. Florina spune:

    la postarea asta nu se comentează, se înghite în sec.

  2. viatanomada spune:

    rulourile m-au dat gata! fac si eeeu!Multumesc pentru reteta!

  3. silavaracald spune:

    Noa, în sfârșit o doamnă care gătește cu părul strâns, nu cu vreo pălărie tuflită pe căpățână sau cu pletele curgând în sosuri.
    Acum să ne așezăm la masă, fiindcă-mi cam fac cu ochiul rulourile alea și ”cisceichul” cu ciocolată.
    Porție dublă, vă rog! 😀

    • cristiangheorghe spune:

      @silavaracald: Da, da, uite un loc liber lângă mine. Cum? Ți-a dispărut cheescake-ul din farfurie? Nu, nu l-am furat eu! 😀

  4. luminita spune:

    Eu n-am vazut nici un rulou in poze.
    Sigur nu ati incurcat borcanele, astaaaaa, relatarea nu e din alt film?

    • cristiangheorghe spune:

      @luminita: bine ai venit pe la noi. Pozele ne-o înfățișează pe draga de Teo în exercițiul funcțiunii, nu făcând rulourile 🙂 Dacă vrei pozele cu rulouri, poți accesa link-ul cu pricina. te mai așteptăm! 🙂

  5. georges spune:

    sa vezi ce omleta cu verdeturi am facut asa de buna dimineata!!!

  6. Mirela spune:

    Buna dimineata!
    Ce bine arata, ce bine miroase, ce bune trebuie sa fie!
    Cheesecake-ul trebuie facut. 😉 Multumesc pentru retete! 🙂

    • cristiangheorghe spune:

      @Mirela: bine ai venit pe la noi! Cu mare plăcere.. Snif, snif… tu ai venit cu mirosul ăsta frumos de flori de salcâm? 🙂

      • Mirela spune:

        M-ai prins! As fi venit cu miros de dulceata de salcam, am ocazia sa multumesc si aici pentru reteta. Cred ca voi face dulceata aceea, va rivaliza cu orice parfum de salcam! 😉

      • cristiangheorghe spune:

        E foarte bună dulceața să ne spui cum a ieșit 🙂

  7. Florina spune:

    continuaţi, continuaţi, glicemia mea este la limita inferioară. să am de unde alege! 😀

  8. […] Siminel, Mihaela Luca, Adrian Rafail, iYli, Alina Popescu, Eugen Istodor, Ionuț Oprea ( Clickio), Teodora Rogobete ( Teo s Kitchen), Prințesa Brianna Caradja, Cireașa Amară ( Laura […]

Lasă un răspuns

