Varză nouă delicioasă cu carne și roșii coapte. Cremolata răcoroasă și dulce cu căpșunele

Hai că am luat-o de lunea. Nici nu m-am trezit bine în urma absorbției de cafea puternică și aromată preparată de tanti Jeni că gata: dumneaei m-a luat pe sus să mergem la piață. Pfuaaaa… păi să mergi cu tanti Jeni la piață e o reală aventură, mai ales că mi-a pasat mie căruțul și dumneaei mergea în față, cu pas grăbit, având ca țintă clară tarabele cu varză nouă. Deci, fraților, pas grăbit e puțin spus. Să vedeți cum se strecoară tanti Jeni printre cohortele de moșuleți și băbuțe care vin să-și facă piața de dimineață, de zici că a jucat în „Prince of Persia” sau „Tomb Raider” fără cascadori. Și eu după dumneaei cu căruțul… ufff… noroc că se mai oprea să pipăie verze pe la vreo tarabă și să negocieze prețul pe kil, numai așa o mai ajungeam din urmă. Noroc că s-a îndurat dumneaei și la rugămințile mele insistente, mi-a luat o gogoașă pufoasă cu brânză, să-mi revin. Pfiu! Dar poate vă întrebați ce face dumneaei cu varza asta nouă. Păiiii, o super delicatesă ce altceva? O chestie care se cheamă varză cu carne și roșii coapte, ceva nemaipomenit!

Ufff, hai că tocmai ce-am ajuns că tanti Jeni s-a și apucat de treabă:

La două verze mijlocii, dumneaei mai combină un kilogram de carne de vită tăiată cubulețe, două cepe, 8 roșii coapte, sare, piper, boia de ardei și niște mărar verde și stufos.

Tanti Jeni taie varza cea dulce, în feliuțe subțiri pe care le freacă temeinic cu sare, lăsându-le apoi să se odihnească pentru vreun sfert de oră. După ce taie ceapa mărunt, o pune la călit împreună cu feliuțele de varză, într-o oală cu ulei. După ce varza s-a înmuiat și ceapa a căpătat culoarea aceea frumoasă aurie, iar bucătăria se umple de mirosul acela delicios și îmbătător, tanti Jeni adaugă boiaua cea dulce și amestecă bine vreo 3-4 minute așa. Bine că nu mai mult timp., că mă apuca amețeala. Între timp, roșiile coapte au fost curățate de pieliță, cubulețele de carne au fost prăjite separat și se adaugă împreună la minunata mixtură de ceapă… Ufff, dragilor, miroase minunat aici la noi în bucătărie… Tanti Jeni lasă păpica să fiarbă un pic, câteva clocote, presară mărarul tocat, apoi pune oala la cuptor, fără capac, pentru vreo jumătate de oră, la foc potrivit. Se scoate apoi, se pune un pic la răcit și se servește alături de o halbă de bere proaspătă și rece. Poftă bună!

Trecem acum la departamentul deserturi, unde dulcea prințesă a dulciurilor, Miruna cea cu zâmbet minunat, ne pregătește ceva super delicios și răcoritorrrrrrrrr….Că tot au apărut căpșunile, Miruna ne va prepara cu mânuțele ei delicate o cremolata de căpșune. Cremolata asta e un desert super-delicios, ceva între granita și înghețată, păstrând savoarea fructelor prin faptul că se păstrează pulpa cea dulce și gustoasă a acestora.

La un kilogram de căpșune, Miruna mai folosește sucul a trei portocale și a două lămâi, 500 de grame de lăptic și 400 de grame de zahăr.

După ce curăță cu răbdare căpșunile, le spală bine și apoi le zobește ușor cu furculița, pentru a păstra bucăți mai măricele din ele. Le amestecă apoi cu sucul de portocale și de lămâi și le lasă la rece în frigider, pentru vreo două ore. Evident, frigiderul este încuiat cu trei lacăte să nu cumva să dau eu iama prin el. Asta e. În acest timp, Miruna cea dulce amestecă zahărul cu laptele și pune acest amestec la foc mic, până se topește zahărul dar înainte să fiarbă laptele. Vă prindeți voi cum stă treaba. Duuuuupă cele două ore de sta la rece, amestecul de căpșuni se amestecă cu laptele ( răcit între timp) și se bagă la congelator pentru încă vreo șase ore, așa. Se scoate cu vreo oră înainte de servire, se amestecă bine și se pune în pahare. Ahhh, dragii mei, n-ați gustat ceva așa de delicios și răcoros, pe cuvânt!

Deci așa cum ne stă în obicei, am început săptămâna cu bine. Berea e la discreție, tocmai ce am instalat dozatorul pe terasă, încărcat cu bere cehească.

Varza e gata, la fel și cremolata, așa că ce mai așteptați? Dați năvală și poftă mareeee!!!

7 răspunsuri la Varză nouă delicioasă cu carne și roșii coapte. Cremolata răcoroasă și dulce cu căpșunele

  1. Mirela spune:

    Am un obicei cam pacatos, de a incepe cu desertul, si asta de cand eram mica si foarte slaba! Miruna cea dulce m-a impresionat. Cremolata răcoroasă și dulce cu căpșunele…e clar, o fac. E si racoroasa, o minune! 😛
    Acum sa trecem la ale cuvinte magice: varza cu rosii coapte, ba mai e si carne, stiu. Si marar…Mirosurile astea, cand varza e tanara si dulce, rosiile coapte, ce sa mai spui, taci si inghiti, dar nu in sec! Daca nu ai, faci, ca uite ce bine e explicate reteta. Buuunnn, azi e foarte bun! Multumim pentru masa! 🙂

  2. Florina spune:

    cremolata cu căpşune… eheee!
    ptiu, piei ispită!

  3. matilda spune:

    Tanti Jeni, papilele mele gustative sunt în extaz !
    Să fii sănătoasă !

  4. […] dată m-am întâlnit cu Cristian Gheorghe (aka Tanti Jeni). Un minunat şi […]

  5. silavaracald spune:

    Cremolata asta m-a dat gata! Ușoară, răcoroasă, vitaminizantă! Cred că o să mă împrietenesc mai bine cu Miruna, că are niște mânuțe și idei absolut fantastice. 🙂

  6. Iulia Mihai spune:

    Melodie de suflet… Multumesc pentru ea 🙂

  7. HenonX spune:

    Daca nu avem poze, nu ma ling pe degete pana nu prepara a mea nevasta o portie ! 🙂

Lasă un răspuns

