Guest-Star Day: Redsky

Bună joia, dragele mele și dragii mei. Ufff… azi m-am trezit cu noaptea-n cap. Mi-am pregătit o cafea la termos încă de aseară, am venit la Cantină înainte de ivirea zorilor și am așteptat pe terasă răsăritul de soare. Cerul era senin și stele străluceau puternic, simțind parcă sfârșitul nopții. Apoi, treptat, orizontul s-a luminat în roșu, din ce în ce mai intens, iar soarele, împins grijuliu de mâini nevăzute, s-a înălțat pe cer, rotund și roșu precum gălbenușul unui ou de țară ce se transforma încet într-un ou-ochi celest, înconjurat de albușul norilor pufoși. În jurul lui, stelele se estompau în lumină, precum niște bucățele de unt ce se topesc cuminți în tigaia încinsă. Pfuaaa… ce mic dejun astral, nu-i așa?

Bun, acuma poate vă-ntrebați ce a fost în capul meu să vin de dimineață și să urmăresc tot acest spectacol celest. Păăăiii, am vrut să văd dacă invitata noastră de azi de la Guest-Star Day a avut dreptate când zicea că răsăritul de soare este magnific. Și este!

Doamneloooorrr și domnilooorrr….. primiți-o în aplauze și urale pe invitata noastră de azi: Redskyyy!!!

Da, dragelor și dragelor, doamna aceasta drăguță, spontană și înfloritoare care tocmai e primită cu drag de tanti Jeni și Miruna și-a ales numele virtual de Redsky. De ce? Ne spune chiar dumneaei pe pagina de ”despre mine” de pe BLOGUL ei: ” De ce “redsky”? Pentru că dimineața, când răsare soarele, cerul este roșu, anunțând noi începuturi, noi speranțe, încă o șansă. La fel seara, când astrul zilei pleacă spre somn, se așterne o tristețe a lucrurilor neîmplinite încă, a șanselor ratate…Dar urmează mereu, o nouă dimineață!” Foarte frumos spus. De aceea, mare iubitoare de mare, draga noastră Redsky nu pierde prilejul, atunci când își petrece vacanța pe vreun litoral, să urmărească spectacolul răsăritului de soare din adâncurile mării.

Dar să vedem cum se prezintă Redsky vizitatorilor Cantinei Sociale: ” Sunt o moldoveancă aclimatizată de mulți ani în Timișoara. Mă simt acceptată aici, ador orașul, dar de câte ori mă întorc în cel natal, mă simt dezrădăcinată. Am doua “acasă” și-mi sunt dragi amândouă.” Veți descoperi mai multe despre draga noastră invitată pe blogul ei, acolo unde dumneaei își așterne gândurile, impresiile, amintirile de vacanță și recenziile de carte și film, pentru că da, Redsky este pasionată de literatură și cinematografie, așa cum îi stă bine unei doamne cu gusturi fine.

Dar să vedem ce aflăm despre latura culinară a invitatei noastre de azi, în urma discuției cu tanti Jeni la cafeluța servită la una din măsuțele de pe terasă:

T.J.: Căror bunătăți moldovenești le duci dorul de când te-ai mutat în Banat?

Redsky: Borșul moldovenesc. Am încercat să fac și eu, însă savoarea specifică de acolo n-am reușit niciodată s-o obțin. Ori poate ține de mâna mamei 😀

T.J.: Ce specialități bănățene ai descoperit când te-ai mutat în Timișoara?

Redsky: După ce m-am aclimatizat aici, m-am măritat cu un bănățean si am rescris gama bucatelor. Aici e totul diferit față de Moldova. De ex: aici se mănâncă supă, acolo ciorbă. Aici sarmale în varză, acolo în viță de vie. Aici se gătesc mai multe și mai variate: mâncare de gulii,  de dovleac, sote de morcovi, plăcintă cu dovleac. Ca să fiu exactă, gătesc după rețetele soacră-mi, ardeleancă fiind. Stilul bănățenesc nu m-a cucerit, prea multe rântașuri și găluști de făină.

T.J.: Ce ai recomanda pentru un mic dejun pe plajă, în așteptarea răsăritului de soare?

Redsky: Niște sandwich-uri ușoare, ceva prăjiturici de ronțăit sau poate niște fructe. Fără băutură să ai mintea clară să înmagazinezi toate frumusețile pe măsură ce se dezvăluie din negura nopții.

T.J.: Ce gustare iei când scrii pe blog, pentru inspirație?

Redsky: Nu prea mănânc, când stau pe blog, Am tendința de a pierde șirul. Dar dacă totuși ar fi sa aleg,  ar fi ciocolată sau fructe.

T.J.: Din punct de vedere culinar, care țară vizitată de tine ți-a lăsat cea mai frumoasă impresie? Dar cea mai mare dezamăgire?

Redsky: Am explorat puțin din punct de vedere culinar. Mi-ar fi mai simplu să enumăr ce mi-a plăcut, dezamăgiri nu am avut deocamdată: musaka în Cipru, înghețata și pizza în Italia, ciocolata în Belgia și Elvetia, tsatziki și gyros în Grecia. Sunt abia la început, mi-aș dori să aprofundez lista. Dacă este sănătate, restul vin ele, daca ai răbdare suficientă.

AUoeu, cine m-a pus să ascult enumerarea asta de bunătăți care mai de care mai delicioase? Pfuaaaa, ce foame m-a apucat! Doamna Redsky vă rog io frumos, fie-vă milă! Puneți-vă odată șorțul acela de bucătărie și faceți ceva de mâncare că nu mai pot! A, deja v-ați apucat? Bun, m-am liniștit… SĂ vedem deci ce bunătăți ne va prepara dumneaei:

” Pentru început voi pregăti o salată de paste cu pește: Se fierb 300 de grame paste melcișori, se limpezesc în apa rece, se scurg. Cât fierb pastele, se desface o conservă de pește – eu am ales sardina în sos tomat, care se mărunțește bine cu furculița, după ce se scurge de sos. Dezbumbăm și o conservă de porumb. Dintr-un gălbenuș, un strop de muștar și ulei se face maioneza. Pastele limpezite se pun într-un castron încăpător, împreună cu peștele mărunțit, porumbul, maioneza, piper, praf de legume uscate, sare si sosul rămas din conserva. se amestecă si gata! Poftă mare!”

Aiiii, ce frumos stau pastele astea pe platou! și sosul ce frumos se scurge printre ele…. Iar de bucățele alea d epește ce să zic? Parcă-mi fac cu ochiul!

Eiii, dar avem și un fel doi mai consistent așa? Cum? Ceva cărnooos? Splendiiid! Ia să o ascultăm pe Reddy:

” Pentru felul doi voi pregăti niște rulouri din pulpă de porc pe pat de legume. Așadar am luat o bucată de pulpă (mai puțin de 1kg), am tăiat-o felii și am bătut-o în dușmănie pe ambele părți, condimentând-o și ascunzând-o in frigider până dimineața, să-și revină din lovituri. A doua zi am condimentat niște carne măcinata(cam o jumătate de kilogram), am luat niște cașcaval felii si am purces la montarea rețetei furate din vecini. Am luat o felie bătută de pulpă, am pus peste ea o felie de cașcaval și apoi o gâlmă de carne măcinată. Le-am roluit cu delicatețe și le-am convins să rămână în poziție cu niște scobitori. Cu cât cărnița îmbracă mai bine umplutura, cu atât se păstrează mai suculent interiorul.

Între timp am mai găsit  niște felioare de curcan, le-am adăugat și pe ele si ca sa nu-mi mai bat capul cu garnitura, am tăiat în bucăți mari cartofi, morcovi și niște fasole verde congelată, le-am condimentat  pe toate și le-am pus în tava de la cuptor. Peste, am pus rulourile si după o vreme am tăiat si niște bucăți de cârnați, pe care recunosc că le-am găsit cu greu loc între  participanții la festin. Când cărnițele s-au rumenit frumos, le-am întors și pe partea cealaltă. Operațiunea am executat-o la foc mic, a durat puțin peste două ore, dar aroma și gustul au meritat așteptarea. Poftă bună!”

Aoleuuuu, chiar că a meritat așteptarea și plantonul făcut lângă cuptorul acesta care emana arome nemaipomenite de carne și legu

 

me care se coc încet înăuntru… Mmmmmm…

Dar orice masă copioasă se termină cu un desert magistral. Ia să vedem ce ne pregătește Redsky:

”Pentru că vara se pare că nu se lasă dusă încă de la noi, vă invit să servim aici pe terasa Cantinei o delicioasă înghețată, folosind fructe de sezon sau din compot, mărunțite. Voi prepara două variante.

Prima este cu înghețată de vanilie, înghețată cu glazură de căpșuni și ciocolată rasă. Le-am amestecat simplu. Cred că mergea și ceva topping, aș propune de caramel. În a doua am folosit musli cu fructe și înghețată de vanilie cu ciocolată. Această variantă e mult mai dulce. Sper să vă placă ambele! Poftă mare!”

Mmmm… dulce, cremoasă și delicioasă înghețata asta. Am încercat ambele variante și încă mai trebuie să le degust de câteva ori pentru a mă decide care e mai bună… ce dacă o să fac roșu-n gât? Miammmm…

Eii, dar să vedem ce delicii muzicale avem pentru azi, propuse de invitata noastră:

Excelente alegeri, din două genuri muzicale total opuse!

Eh, dar ziua este pe sfârșite din păcate… Mulțumim din tot sufletul dragei noastre Redsky pentru onoarea de a fi invitata noastră azi. Să știți că vă așteptăm cu drag să vă înfruptați și voi din bunătățile astea! Păpică bună, muzică bună, mustul care îl scot acușica din pivniță… Hai ce mai așteptați? Dați năvală și poftă mareeee!!!

18 Responses to Guest-Star Day: Redsky

  1. […] radiografie exact a intamplarii puteti citi aici la Cantina Sociala. Like this:LikeBe the first to like this post. This entry was posted in reflectii and tagged […]

  2. viatanomada spune:

    Doamna Tanti Jeniiiiiii,se poate sa primesc mancarea in ordinea in care apar fotografiile? Le-as vrea servite in ordinea asta : foto 1; 2 , minim 2 portii si foto 5 cat cuprinde.
    Multumesc,saru’mana pentru masa!

  3. Georgiana spune:

    Red, ce papa bunuca ai facut tu, mai draghe! sper ca daca ajung in juma de ora sa mai gasesc ceva 😀
    vreau din toate si MUUUULT!!!!
    Pup Redskaia noastra si-o felicit! gospo mare!
    P.S. am un must bun. il aduc. 😛

  4. redsky2010 spune:

    iubita, pt tine este din belsug,doar stii! vino doar, ada si mustul! 😀

  5. geanina spune:

    Asa Guest-Star , asa bucate alese! seara faina!

  6. psi spune:

    hmmmm… nu puteai să laşi peştu cela fără făinoasă? pfaaa… orice pisilonţ ştie că pentru talia de vespişoară şi reuşita în atacul asupra poporului şoarecos nu mâncăm paste… decât mousaka, pastiţio… behri meze…
    alooo, să mă oprească cineva!

    mă bucur mult că redsky a fost pe la catină pentru că este un om deosebit.
    nu mă luaţi în seamă, io lipăi cupele de îngheţată pe care le-aţi lăsat de izbelişte. 🙂

    • cristiangheorghe spune:

      psi, ar trebui să-i spui asta și motanului nostru cel vrăjit, pe nume Stanislas, care mănâncă și doarme toată ziua, șoarecii dansând zgomotos pe lângă el. Happy icecream 🙂

      • psi spune:

        stanislas e motan, de-aceea îi lenevos, precum toți masculii. noi pisicile știm că cea mai fragedă cărniță e a șoarecului atins bine de frică. 😉

      • cristiangheorghe spune:

        Bine că i-ai găsit o scuză rapandulei de motan 😀

  7. Florina spune:

    rămîne cum am stabilit. despre aştri. 😛

  8. silavaracald spune:

    Redsky, redsky, dacă-ți place cerul purpuriu, uită-te deseară pe el să vezi dragonidele, spectacol rar. Să sperăm că n-or să fie nori. 🙂

  9. redsky2010 spune:

    pandesc si eu, insa recolta se anunta proasta, soarele abia a palpait printre nori azi 🙂

  10. dragos spune:

    Imi place , ai talent omule!Prin asta ti-ai mai castigat un cititor, bafta si la cat mai multe articole!

Lasă un răspuns

