Ciorbică delicioasă de vită cu tarhon. Tort irezistibil de clătite cu brânză de vaci și stafide

Nu știu dacă v-am zis că pe mine când mă apucă hibernarea, mă ține, nene!. Păi, cu ninsorile astea abundente și gerul năprasnic ce era să fac? Și uite așa am hibernat vreo… trei săptămâni? O lună? Nu mai știu… Cert este că acu, când m-am trezit, m-a pălit o foame mai mare decât turnul ăla de la Burj Khalifa, vă zic eu…

Așa că… am dat buzna la Cantină, ce era să fac? Am ajuns într-o clipă: foamea îmi conferă niște proprietăți supranaturale remarcabile, cum ar fi teleportarea instantanee în locurile cu mâncare delicioasă, precum bucătăria Cantinei. Așa cum știți, în bucătărie miroase divin. Și asta pentru că tanti Jeni concepe ( ăsta e cuvântul potrivit, credeți-mă) un borș delicios de carne de vită cu tarhon… Ahhh, abia aștept să fie gata! Stați să vă zic cum procedează dumneaei:

La un kilogram de piept de vită, tanti Jeni mai combină doi morcovi mari și frumoși, o rădăcină veselă de pătrunjel, două linguri de orez, un gălbenuș jucăuș, 100 de mililitri de smântânică, puțin ulei, un litru de borș gustos și aromat, tarhon și ceapă verde.

După ce spală cărnița de vită, tanti Jeni o taie bucăți și o pune la fiert în 2,5 – 3,0 litri de apă. În timpul fierberii, ia spuma de la suprafață și adaugă zarzavaturile date pe răzătoare și călite timp de două minute în ulei încins. Ciorba se lasă să fiarbă încet, molcom, în oala acoperită. Când carnea este aproape fiartă, dumneaei adaugă orezul spălat, amestecând repede să nu se lipească de pereții sau de fundul oalei. În timpul acesta, borșul este fiert separat și se adaugă apoi în minunata ciorbică. Se lasă să clocotească câteva minute după care, tanti Jeni adaugă tarhonul tocat fin, acoperind apoi oala și luând-o de pe foc. Cu măiestria-i binecunoscută, tanti Jeni drege ciorbica cu gălbenușul de ou și cu smântânica. Ahhhh, e delicioasă, fraților!

Miruna cea dulce ne pregătește ceva super special, mai ales că weekend-ul trecut a avut  loc a opta ediție a Festivalului Clătitelor de la Prejmer ( Brașov).

Drept pentru care, prințesa deserturilor, s-a gândit să ne prepare azi un tort de clătite cu brânză de vaci, așa cum se pregătește la festivalul sus amintit.

Pentru acest tort Miruna are nevoie așa: pentru aluat – o ceaşcă făină, două ouă, un pahar de lapte, un praf de sare, două linguriţe de zahăr, două linguriţe de unt sau ulei şi o lingură de unt topit pentru uns tava; iar pentru umplutură –  200 de grame de brânză de vaci, două ouă, două linguri de smântână, două linguri de zahăr, o linguriţă de făină, 100 de grame de stafide, 2-3 linguri de rom, vanilie și un praf de sare.

Mai întâi prepară umplutura: după ce trece brânza de vaci prin sită, Miruna o freacă cu ouăle, smântâna, făina, zahărul şi vanilia. Cu mânuțele ei delicate, înmoaie stafidele în rom și le pune și pe ele în compoziția de brânză, presărând apoi puțină sare.

După ce prepară și aluatul, se apucă să prăjească clătitele, una câte una, așezându-le, pufoase și aurii pe un platou.

Urmează acum marea asamblare a tortului de clătite: Miruna ia din debara un vas de Jena rotund, pe care-l unge cu ulei și-l pudrează cu pesmet. Pune apoi pe fundul vasului o clătită şi îmbracă marginile vasului cu alte două-trei clătite. Prima clătită o unge cu umplutură apoi o acoperă cu altă clătită și tot așa, alternând clătitele cu umplutura,  ajunge la ultima clătită pe care o lasă neunsă. Se învelește totul cu clătitele de pe margini și se pune vasul în cuptor pentru vreo trei sferturi de oră la foc potrivit. Dragilor, rezultatul este absolut devastator: clătitele crocante pe margini și pufoase pe interior, iar umplutura îndeamnă la visare și la metafore nebănuite…

Sper că meniul de azi vă este pe plac și veți veni degrabă să vă înfruptați din bunătățile pregătite. mai avem vinișor fiert cu scorțișoară și ceai de fructe de pădure, licori magice care vă vor încălzi pe loc.

Și pentru delectare, avem câteva poze de la Festivalul Clătitelor de la Prejmer, trimise de draga noastră Psi, care, fiind la fața locului, s-a transformat în corespondent special al Cantinei, pentru voi.

Hai, dați năvală și poftă mareeee!!!!

12 Responses to Ciorbică delicioasă de vită cu tarhon. Tort irezistibil de clătite cu brânză de vaci și stafide

  1. Georgiana spune:

    vai ce-am mai suferit după ce-am văzut pozele psipsinei pe fb 😀
    abia uitasem de ele și iaca ce-mi faceți…

  2. matilda spune:

    În iarna belalie care ne-a amintit de copilăria cu mari nămeţi şi nasuri îngheţate, n-am mai trecut pe la Cantină.
    Mă iartă Tanti Jeni şi-mi rezervă un castronel cu ciorbiţă fierbinte ?
    Despre tortul de clătite nici nu îndrăznesc…

    • cristiangheorghe spune:

      Îndrăznește și la tort, Matilda dragă 🙂 Dacă m-a iertat tanti Jeni pe mine pentru absență, sigur te primește cu drag și pe tine 🙂 Poftă mare!

  3. Angela Tocila spune:

    chiar ai hibernat ceva vreme frăţică 🙂
    papa buuuuun :*

  4. psi spune:

    pfaaa… nu pot să cred că mi-ai deconspirat preumblările clătitoase pe la fasching! 😆
    ciorbică poftim, poftim, clătite la anu, că acu îs cu pohta plină!

  5. mishulake spune:

    clătite? uauuu , or mai rămas? Eu vin cu vinuc de cel alb. Bun așe? 😕

  6. Liana Toma spune:

    Fara o portie mare de clatite, nici eu nu discut! 😉
    P.S. De la ce targ sunt pozele ?

Lasă un răspuns

