Păstrăv umplut cu jambon și costiță fumee. Brioșe cu portocale și scorțișoară peste tot.

 

Ca de obicei, la ședința de dimineață din bucătăria Cantinei avem discuții foarte interesante, multe dintre ele inspirate din documentarele văzute cu o seară mai devreme la teveu: ba despre Camionagii Ghețurilor care acu testează drumurile mortale din Anzi, ba dacă extratereștrii antici erau chiar extratereștrii sau oameni veniți din viitor, ba despre pădurile amazoniene sau despre fauna din stepele ruse. Evident, nu putea lipsi din topic hocheiul, având discuții aprinse dacă Toronto Maple Leafs va prinde sau nu playoff-ul NHL anul acesta,  după schimbarea antrenorului. Vom trăi și vom vedea.

La finalul ședinței, tanti Jeni sorbi cu nesaț  ultima înghițitură de cafea și ne spuse pe un ton solemn: ” Să știți că aseară am avut o revelație!” apoi făcu o pauză, pentru a adăuga suspans momentului. Miruna și cu mine o privirăm cu interes pe dumneaei, fiecare cu ceașca de cafea încremenită într-o mână și farfurioara în cealaltă mână, așteptând continuarea. Până și motanul Stanislas, care dormea cum îl știți,  deschise un ochi pentru a afla ce revelație a avut tanti Jeni.

”Să știți că mi-am dat seama de ce nu am câștigat până acu la Loto!” zise dumneaei rupând tăcerea ce se lăsase în bucătărie. ”Dacă aș fi luat potul cel mare, sunt precisă că m-aș fi aflat pe vaporul Costa Concordia în momentul catastrofei și acu eram pe lista de dispăruți! Și fără mine se ducea naibii Cantina! Asta e!”

”Eeee, tanti Jeni, zic eu, nu-mi fac eu griji pentru matale! Precis fugeai și matale cu căpitanu vaporului și apăreai și în ziare, pun pariu!” Miruna se prefăcu că scapă lingurița sub masă și se aplecă după ea, pufnind-o râsul, timp în care tanti Jeni punându-și șorțul de bucătărie Îmi zise: ” Mă, Gheorghe, cred că mai degrabă fugea el cu mine. Și după ce că te am pe tine aici care mă spoliezi de mâncare mă mai pricopseam și cu căpitanu ăla care m-ar fi spoliat de bani… Deci vezi de ce nu am câștigat eu la Loto până acu?” Apoi îmi ordonă să mă duc în beci si să aduc ultimele bucăți de jambon și costiță afumată că avem treabă cu ele. În timpul ăsta, dumneaei scoase din frigider niște păstrăvi. Ei, da, azi vom fi răsfățați cu păstrăvi umpluți cu jambon și costiță afumată! O adevărată delicatesă, fraților! Ia fiți atenți cum procedează tanti Jeni:  

La patru păstrăvi, dumneaei mai combină două felii de jambon proaspăt, 250 de grame de ciuperci, 200 de grame de costiță afumată mărunțită, un pătrunjel, o ceapă de apă, două legături de ceapă verde, vin alb, sare, piper.

După ce taie mărunt jambonul, ciupercile, ceapa de apă, cea verde și pătrunjelul, le amestecă și le asezonează cu sare și piper, după gust. Apoi, ia oala de pe foc și în acest amestec adaugă oul bătut bine, până spune tot, și un pic de vin alb, sec, așa cam un sfert de pahar.  Umplutura fiind gata, tanti Jeni umple păstrăvii cu grijă cu acest amestec, îi coase cu răbdare să nu-i rupă și apoi îi așează într-o tavă unsă cu unt. După ce adaugă sare și piper pese păstrăvi, îi acoperă cu o folie de aliminiu și îi pune la cuptorul preîncălzit, pentru vreo 20 de minute. Apoi scoate folia, și pine din nou tava în cuptor până când păstrăvii devin aurii și gataaaa!!!! Sunt buni pentru servire! Fiecare porție este garnisită de crutoane crocante și aurii, însoțite de un pic de costiță afumată mărunțită. Un deliciu, fraților, un deliciu!

Miruna cea dulce s-a gândit azi să aducă un aport de vitamina C în meniul de azi, pregătindu-ne niște delicioase brioșe cu portocale și scorțișoară.

La trei căni de făină,, prințesa dulciurilor mai combină o jumătate de cană de suc natural de portocale, o jumătate de cană de zahăr, o cană de ulei, coaja rasă de la o portocală, o linguriță de scorțișoară măcinată, puțină sare și un plic și jumătate de praf de copt.

Miruna pregătește două vase: într-unul amestecă făina cernută, împreună cu praful de copt și scorțișoara, iar în celălalt, sucul de portocale cu uleiul, coaja rasă de portocală, zahărul și sarea. După ce zahărul s-a dizolvat de tot, cu mânuțele ei delictate, Miruna toarnă amestecul lichid peste cel de făină și amestecă bine totul până la omogenizare, obținând aluatul de brioșe. Acesta e turnat în hârtiuțele acelea speciale și pus la cuptorul preîncălzit la 175 d egrade, pentru vreo 23-25 de minute.

Aiiii, ce pufoase și bune suuunt! Trebuie neapărat să gustați și voi!

Deci cam acesta e meniul pentru azi, fraților! Eu am pus vinul alb și sec în carafe, un companion numa bun pentru păstrăvii ei aurii. Vă așteptăm așadar cu mesele pregătite! Dați năvală și poftă mareee!!!

La mulți ani, David Gilmour! 🙂
2 Responses to Păstrăv umplut cu jambon și costiță fumee. Brioșe cu portocale și scorțișoară peste tot.

  1. Georgiana spune:

    la mulți ani! 🙂 hai să fim sănătoși!

  2. cristiangheorghe spune:

    Hai să trăim! Mai aduc o carafă de vinișor? 🙂

Lasă un răspuns

